2022-06-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Dumpen tar upp problemet till ytan och visar vilket enormt problem och hur stort och i alla samhällsklasser pedofili är. Därför måste någonting hända så vi kan stoppa dessa grisar som våldtar ett litet kärleksfullt och oskyldigt barn och förstör hela barnets framtid.

De har tagit upp cirka 115 pedofiler vad jag har förstått det som. Det är inte så konstigt, egentligen...

Vi ska inte göra saker som ökar risken för övergrepp mot barn. Genom att spä på stigmatisering.
Citera
2022-06-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas20
De har tagit upp cirka 115 pedofiler vad jag har förstått det som. Det är inte så konstigt, egentligen...

Vi ska inte göra saker som ökar risken för övergrepp mot barn. Genom att spä på stigmatisering.
Det der tror du ikke på selv en gang!
Citera
2022-06-19, 10:32
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Det du länkar ger delvis stöd för det som Childhood säger som går emot Patriks tillvägagångssätt.

Är den uppsatsen ens publicerad på pubmed? Verkar inte så. Det är en elevuppsats och tror du att forskningen fungerar som så att du tar en artikel och sedan drar en generell slutsats? Nepp, inte så det fungerar. Man tittar brett på helheten (en massa studier, helst av tyngd) för att ta reda på forskningsfrågan. Man måste titta på en mängd studier med mycket data, tyngd etc.

Childhood som har jobbat med detta i 20 år, en stiftelse, är en mycket starkare källa än en elev... det måste du förstå och de säger tydligt att social exkludering och stigmatisering ökar risken för att barn blir utsatta.

''Forskning visar också att stigmatisering och social exkludering av pedofiler snarare ökar än minskar risken för att de ska begå övergrepp. Det gör också att de i högre grad söker sig till grupper med likasinnade där övergrepp mot barn blir normaliserat och accepterat.'' - Childhood.

Källa: https://childhood.se/nyheter/childhoods-prioritet-ar-alltid-att-skydda-barn-fran-overgrepp/

Bort med känslorna och fram med faktan... länka gärna till riktigt bra forskningsartiklar med bra design, tillräckligt mycket med power, kontrollerad etc.

Jag håller med dig. Dumpens metoder är kontraproduktiva och riskerar att fler barn utsätts. Uppsatsen är ett elevarbete men källhänvisningen hänvisar till seriös forskning. Därav är den relevant tycker jag.
Citera
2022-06-19, 10:33
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Dumpen tar upp problemet till ytan och visar vilket enormt problem och hur stort och i alla samhällsklasser pedofili är. Därför måste någonting hända så vi kan stoppa dessa grisar som våldtar ett litet kärleksfullt och oskyldigt barn och förstör hela barnets framtid.

Är det värt att anhöriga far riktigt illa, och att barn utsätts i högra grad, för att dumpen ska belysa ett problem som redan är känt?
Citera
2022-06-19, 10:38
Medlem
vnc-s avatar
Citat:

Jag måste bara citera det här igen.

Det är allmänt känt att några procentenheter av en population tros vara peodfiler. Vi pratar flera hundra tusen vuxna pedofiler i Sverige.

Dumpen har hängt ut 112st. Seriöst, vad fan visar det som vi inte redan vet?
Citera
2022-06-19, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det der tror du ikke på selv en gang!

De har sagt själva att det handlar om färre än 115 pedofiler om jag minns rätt. Det är för mycket, men de fiskar ju extremt mycket så vet inte om det är så mycket relativt sätt.

De har sagt det själva, så att...
Citera
2022-06-19, 10:43
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Hur Sverige ut idag?

Så jäkla skönt att ni gör en gemensam attack. Först väcker ni några sleepers i tråden och så är ni överallt

Du kan få prata med LightFandango . Hen är väldigt pk och ni lär komma skitbra överens. Ta det gärna i pm så slipper vi andra.

Vad är det med Dumpen som herrn inte gillar?

Samlad attack? Nyreggade konton och du är spindeln i nätet. Verkar så.

Gemensam attack? Ett diskussionsforum kommer alltid ha olika läger. Att fler än en kritiserar något innebär inte per automatik att det är någon slags gemensam attack.

Det jag inte gillar med dumpen är att man påstår sig jobba för barn men använder metoder som riskerar att vara kontraproduktiva. Jag gillar inte heller att inlägg som hänvisar till forskning som påvisar den här kontraproduktiviteten besvara med "pedofilvurmare ".

Hur kommer det sig att så många seriösa organisationer som jobbar för barn är kritiska mot dumpen? Är det en ren slump?
Citera
2022-06-19, 10:44
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Gemensam attack? Ett diskussionsforum kommer alltid ha olika läger. Att fler än en kritiserar något innebär inte per automatik att det är någon slags gemensam attack.

Det jag inte gillar med dumpen är att man påstår sig jobba för barn men använder metoder som riskerar att vara kontraproduktiva. Jag gillar inte heller att inlägg som hänvisar till forskning som påvisar den här kontraproduktiviteten besvara med "pedofilvurmare ".

Hur kommer det sig att så många seriösa organisationer som jobbar för barn är kritiska mot dumpen? Är det en ren slump?
Dessa organisationer är givetvis en del av en större konspiration som syftar till att normalisera pedofili
Citera
2022-06-19, 10:45
Medlem
BeachBobs avatar
Alla ni som hoppar på oss som tycker Dumpen gör ett bra arbete. Ni som kallar oss dumplings och att vi är primitiva och en massa glåpord. Kom med något konstruktivt som kan göras för att skydda våra barn. Tror inte jag har läst någon som har kommit med något bra förslag utan bara en massa hat till oss som gillar Dumpens metoder. Låt mig nu få se era kreativa förslag ni som hatar Dumpen.
Citera
2022-06-19, 10:47
Medlem
Citat:

Dumpen har tagit upp på ett fåtal pedofiler de övriga är män som är ute efter att våldta 13-14-åringar och alltså inga pedofiler utan vuxna familjefäder som är skeva i huvudet.
När vuxna gifta män träffar dumpen istället för 14-åriga Mimmi så lär de tänka både en och två gånger innan de kontaktar något nytt barn eftersom det kan vara en fiskare
Citera
2022-06-19, 10:48
Medlem
Citat:
Alla ni som hoppar på oss som tycker Dumpen gör ett bra arbete. Ni som kallar oss dumplings och att vi är primitiva och en massa glåpord. Kom med något konstruktivt som kan göras för att skydda våra barn. Tror inte jag har läst någon som har kommit med något bra förslag utan bara en massa hat till oss som gillar Dumpens metoder. Låt mig nu få se era kreativa förslag ni som hatar Dumpen.

Haha, det är ju vi som diskuterar sakligt men vi blir kallade för pedofiler stup i kvarten... vi presenterar fakta, testar er logik.. men det enda vi får höra är: ''Ni är pedofiler''. Jag förklarade nyss hur det funkar när man tittar på forskning jag har även efterfrågat bevis som styrker att deras arbetsmetoder är välgörande och minskar risken för övergrepp mot barn.

Ja precis... Bodström är pedofil... hela stiftelsen Childhood som är experter på detta är också pedofiler... men de emotionella, icke-rationella reptilhjärnorna, nej de sitter verkligen på sanningen...
Citera
2022-06-19, 10:49
Medlem
vnc-s avatar
Citat:

Då tar vi något konstruktivt som kommer från flera studier. Kan du ge din syn på hur dumpen tar hänsyn till nedanstående i sitt arbete?

"Forskning visar också att stigmatisering och social exkludering av pedofiler snarare ökar än minskar risken för att de ska begå övergrepp. Det gör också att de i högre grad söker sig till grupper med likasinnade där övergrepp mot barn blir normaliserat och accepterat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in