Citat:
Ursprungligen postat av
ebeneezer22
Jag håller med Er...det känns som att U.A vet mer än hon påskiner och detta kan naturligtvis bero på sk. försvarsmekanismer. Dessa kan vara omedvetna eller medvetna.. som även kan samverka och skapa ”nya narrativ”.
Människor i chock kan naturligtvis bete sig j-t märkligt och har man bestämt sig (s.a.s) så håller man fast vid sin story..även om man kanske vet mer (minipsykos)
Tydligen var familjen antingen frireligiösa..jehovas vittnen el. dyl.
U.A känner antagligen stor skuld o vill samtidigt verka ansvarsfull...inre konflikter!
Gabriella verkar redig och straight...P.W vet nog oxå mer o nu måste det till att någon steppar upp o öppnar truten!
Börja med B.Ws falska alibi som jag tidigare nämnt😳
Okej, Jätteintressanta tankar, du har där!🙏
Och jag håller med, det låter som försvarsmekanismer! (Smart där!) För jag får känslan av att hon gärna vill tro att hon sa: Gå inte själv, ta taxi, prata inte med främlingar, allt som en ansvarsfull storasyster skulle sagt/säga, så din teori där är nog svaret på varför hon kanske efterkonstruerar vissa saker (jag för iaf den uppfattningen av vissa uttalanden, förskönade av minnet). Och gällande andra saker som hon säger att hon inte minns blir även det ett försvar för man måste fullfölja det och blir arg om någon ifrågasätter det.
Och du har helt rätt, är man i chock, truama, rädd så reagerar alla olika, tex att mamman hade uttalat sig lite märkligt när hon fick reda på att hon var borta är inget konstigt även om det kan låta konstigt (vissa reagerar cyniskt och bittert, som ett skydd; Måla fan på väggen" så att säga, vårt psyke har ett märkligt sätt att skydda oss i kriser osv).
Ja jag har också tänkt mycket på PW, att hon som vän och journalist inte har grävt och grävt liksom.. Hade det varit jag där så hade man väl gjort som i pelikanfallet till, världens scoop! Och gjort allt för att lösa det!
Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad som var hans alibi.. Det enda jag tyckte var väldigt märkligt var att han pratade med henne på torget men vet inte vart hon tog vägen (så indirekt var du den sista som pratade med henne, eller sågs med henne........).
Btw vart tror du man ska leta för att hitta GMs? Eller har du några som toppar din lista?🔍