2022-06-17, 09:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Att Reva är vid liv tror jag har att göra med scenen i Fortress Inquisitorius, när Obi-Wan möter Tera Sinube med vänner. Jag gissar att hon har hållits vid liv i stasis, för att senare användas i andra syften. Att man överlever lasersvärd är väl inte heller direkt nyheter om man har koll på Star Wars, vilket du inte verkar ha alls? Darth Maul delades på mitten, men återvände till canon för 10 år sen.

Haha, knappast. Har hatat serien sedan dag 1, men sitter ändå bänkad vid TVn varje onsdag. Du är nog tillbaka för att bedriva ditt kulturkrig igen när nästa Star Wars-serie har premiär. Ni är så lättlästa.

Handlingen att be en utvecklingsstörd människa sluta skriva till en har den inneboende svagheten att den, för att lyckas med sitt syfte, kräver att den utvecklingsstörde faktiskt förstår något. Snälla, försök förstå att jag inte är intresserad av att prata med dig. Hur lockande det än kan vara att påpeka det stora antalet fel du har i precis allt du skriver så kommer det inte längre att ske, för jag vet av erfarenhet att du inte kommer att begripa ens det det enklaste upprepade resonemang. Så det spelar ingen roll vad du skriver, de enda svaren du kommer får är svar där jag berättar för dig hur jävla korkad du är och att detta hindrar mig från att gå in i en till diskussion med dig. Så vänligen håll dig borta, ditt lilla korkade jävla äckel.
Citera
2022-06-17, 10:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Ironin är, som sagt, helt fantastisk. Din postmoderna och kulturmarxistiska analys av allt ifrån populärkultur till kontemporära politiska skeenden är lika patetiskt som det är nöjsamt att skåda.

Det gör du naturligtvis inte. Du sitter och skriver bittra spaltmetrar på Internet om det ena irrelevanta och intetsägande efter det andra. Att du skulle vara genuint intresserad av sådant som Star Wars är självklart inte sant; insektsmän som du ser det mer som ett tacksamt fordon för fortsatt propaganda i Frankfurtskolans goda anda.

Ewan McGregor är f.ö. givetvis handbunden av diverse skräcködlor som Kathleen Kennedy. Många har det varit som med goda intentioner velat skapa en genuint bra fortsättning på Star Wars, men fått dina gelikar på halsen, till varumärkets stora förtret.

Se så nu; tillbaks till underforumet för utrikes politik om USA med dig. Kanske har den erbarmlige Donald Trump slängt Joe Biden en känga igen. Låt nu dina fingrar modigt och ilsket skriva inlägg till undsättning för det Goda Hatet™. Joe Biden och Nancy Pelosi ler stolt åt dig.
Mest bara nonsens mot saker som saknar betydelse för underhållningen av Star Wars, rätt intressant att dessa politiskaglasöongen gör så du inte ens kan tala om detta som en vuxen och tror börja prata om ointressant politik ska vara ett argument för serien, har samhall slätt ut intellektuellt försvagade människor nu igen?
Och det som jag VERKLIGEN älskade, det var hur du inget vet om serien, har du ens sett den?
Och sedan när inbillar du dig en executive producer inte har något att säga till om, är du verkligen så korkad?
Eller trodde du halmstrået skulle ändra nått där?

Förstår du tog bort det mesta, för det blev lätt pinsamt för dig att du inte vet mer, men ändå är så extrem engagerad.

Ännu ett nytt bra avsnitt, där man körde en klassiker "Min fiendes fiende, är min vän..." undrar hur man kunde missa den klassiskerni och istället börja prata om hudfärg, sååå talande att detta inte är några fans.
Skönt man inte är så havererad att man kan faktiskt njuta av detta, sure, inte den bästa Star Wars, men utan tvekan en bra representation av aktuell situation, som är extremt enkelt förstå uppstått för Obi-wan.

Och sen Vader och elden, och de fattar inte ens att elden inte blev så mycket större.
Och Vader han springer inte, han går till sina fienden, hur kan dessa "fans" ha missat det i denna Star Wars saga?
JAg blir direkt frågande om någon av dessa en sett en tusendels sekund av Satar Wars före denna punkten, för det är en makalös miss.
Eller kanske de bara hoppades ingen skulle märka.
Och det är just att han Vader går och låter när han andas, som är en grundpelare i Sar Wars, och detta ska man ta bort i Obi-wan?
Varför?
Och om så, varför?
För det innebär ju exakt det som dessa fånar säger, och att det inte är star wars längre.
Så tur man inte följde dessa stolskott.
Citat:
Ursprungligen postat av bzsx0809
Det blev lite störande med flashback scenerna, då Hayden har åldrats så mycket.

Hade de inte kunnat använda AI för att göra så att han såg yngre ut?
Man får acceptera att verkligheten existerar för skådisarna, och dessa CGI för föryngra ansiktet är inte tillräckligt bra än och kan få det se sämre ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Det är ju Disney som bestämmer vad som är Canon eftersom de köpt rättigheterna. Att Maul överlevde att delas på mitten är säkert en efterhandskonstruktion för att dra ut på en populär karaktär men när man skapar förhistorien till något vi redan vet hänt gäller det att få trådarna att hänga ihop. Manusförfattaren skulle aldrig skapat en sådan situation med storinkvisitorn att han borde vara död när man vet att han kommer tillbaka. Det är bara dåligt precis som Leias och Obi-Wans historia här som är totalt glömd när episod IV börjar och det finns inget som tyder på att de känt varandra tidigare. Med sådana här osammanhängande berättelser blir Canon meningslöst.
Det är en Saga, och i sagor händer fantastiska saker som dessa ibland.

Dom berättar inte en historia där Obi-wan och Leia´s vänskap är av intresse för IV handling, utan det är "Obi-wan your oure only hope!" som gäller och med Haja så vet de nu vart de ska leta senare.
Och att de där knyter ihop detta för oss tittare.
Citat:
Att Reva är vid liv tror jag har att göra med scenen i Fortress Inquisitorius, när Obi-Wan möter Tera Sinube med vänner. Jag gissar att hon har hållits vid liv i stasis, för att senare användas i andra syften. Att man överlever lasersvärd är väl inte heller direkt nyheter om man har koll på Star Wars, vilket du inte verkar ha alls? Darth Maul delades på mitten, men återvände till canon för 10 år sen.

Haha, knappast. Har hatat serien sedan dag 1, men sitter ändå bänkad vid TVn varje onsdag. Du är nog tillbaka för att bedriva ditt kulturkrig igen när nästa Star Wars-serie har premiär. Ni är så lättlästa.
Man vet redan de kommer tillbaka och upprepar samma sörja igen, då de är avundsjuka på att det finns en del som förstår detta är en sciencefiction Saga och bara underhållning.

Det som fascinerar mig svårt dock, det är hur de redan före vet om att detta är helt värdelöst för dom, och ändå tittar.
Det tyder på något är allvarligt fel, alternativt så läser dom bara någon recap på någon högerextremt forum och sen gnäller oväsentligheter i Tv-serier och tv-program i tron de sagt något.

Det som är tråkigt med det, det är att vi andra vuxna människor inte kan diskutera serien som det är tänkt, utan de vill hela tiden dra in saker som helt saknar betydelse.
Men det är komik att de inte förstår min fiendes, fiende är min vän, och sen tror det handlar om hudfärg, dock talande vem vi har med att göra, och kvinna på detta, hur vågar Ewan McGregor det

Vi som varit svältfödda på så här bra scifi och Star Wars som unga, och det var evigheter mellan de olika filmerna, så är detta rena julafton för ett riktigt fan som jag är och som väljer Star wars världen över verkligheten i underhållningen.
Och då blir det väldigt bra detta.

Men varför folk tittar på något som de redan vet om att de kommer tycka är dåligt, det är väldigt talande att det är något allvarligt fel med dessa.
Jag väljer att inte titta på sånt jag redan vet jag inte gillar, undra vad som är så svårt för andra att göra samma, kanske de gillar slösa bort sin tid och redan veta att det är ett slöseri med tid.

Men vi andra riktiga fans, vi njuter istället och det verkar reta en del svårt och hopplöst svårt och förstå varför de är så besatt av våran njutning.
Citera
2022-06-17, 10:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Utöver det uppenbara faktumet att det är svårt förstå vad vissa personer uppskattar med dessa värdelösa serier är det främst två saker som slår mig kring deras personligheter.

Den första är besattheten med att att veta varför alla som inte tycker om serien faktiskt tittar på den, samt förmågan att inte ta in de svar de får på denna fråga och därefter upprepa samma fråga om och om igen.

Den andra är den uppenbara oförmågan hos dessa personer att förstå respektive föra ens de enklaste resonemang.

Fascinerande och lite talande måste jag säga.
Citera
2022-06-17, 10:52
Medlem
Ess85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Utöver det uppenbara faktumet att det är svårt förstå vad vissa personer uppskattar med dessa värdelösa serier är det främst två saker som slår mig kring deras personligheter.

Den första är besattheten med att att veta varför alla som inte tycker om serien faktiskt tittar på den, samt förmågan att inte ta in de svar de får på denna fråga och därefter upprepa samma fråga om och om igen.

Den andra är den uppenbara oförmågan hos dessa personer att förstå respektive föra ens de enklaste resonemang.

Tror inte att man kan förvänta sig särskilt mycket från folk som tycker att serier som denna faktiskt är bra.

Jag menar, tycker man att manuset och handlingen inte är ett problem så kanske man inte kan förvänta sig att den personen ska klara av att föra enkla resonemang.
Det är ju så uppenbara dumheter i serien att man måste vara rejält bakom flötet för att inte uppmärksamma och störa sig på dessa.
Citera
2022-06-17, 11:20
Medlem
klybans avatar
Citat:

Ja, det är sjukt fascinerande att det finns folk som tittar på något de inte ens gillar OCH att de vet om detta redan före de tittar.
Och än mer fascinerade när de sen försöker övertyga alla andra om att det är dåligt som verkligen är Star Wars fans kanske så länge som i 45år.

Och detta säger man genom oj, hudfärgen, oj hårfärgen, oj kvinna, oj annan sexuell läggning.
Som allt är helt irrelevant för Sagan, handlingen och detta i en scifi-saga, priceless och komiken är hur dessa inte förstår hur galet de är ute och seglar.
För det är extremt fascinerande.

Och vad man redan vet, vid nästa scifi Star Wars saga som kommer ut, så upprepar man samma igen per automatik.
Och där undrar man igen, varför titta på något man inte gillar, men det är en gåta som ingen komerm få reda på.
Dock talande för denna osakliga "kritik" som saknar betydelse för underhållningen.
Citera
2022-06-17, 13:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, det är sjukt fascinerande att det finns folk som tittar på något de inte ens gillar

Det är det här jag menar med att du för korkad för att prata med. Du missar återigen halva poängen, dvs att ni inte tar in de svar ni faktiskt får kring varför folk tittar fastän de tycker det är skit. Istället upprepar ni bara samma fråga om och om igen. Vilket var min poäng, så tack för hjälpen med att illustrera den

Citat:
OCH att de vet om detta redan före de tittar.

Strawman.

Citat:
Och än mer fascinerade när de sen försöker övertyga alla andra om att det är dåligt som verkligen är Star Wars fans kanske så länge som i 45år.

Du tycker det är fascinerande att man uttrycker åsikter i syfte att övertyga i ett diskussionsforum?

Citat:
Och detta säger man genom oj, hudfärgen, oj hårfärgen, oj kvinna, oj annan sexuell läggning.
Som allt är helt irrelevant för Sagan, handlingen och detta i en scifi-saga,

Exakt, det är helt irrelevant. Det är just därför det är så irriterande att Disney medvetet försöker föra fram dessa saker där de inte behövs i syfte att godhetssignalera fastän de själva redigerar bort homosexuella och svarta personer från sina affischer och filmer i länder som Kina.

Men som vanligt så förstår du inte grejen för fem öre. Det handlar inte om någons hudfärg, jag kunde inte bry mig mindre om hur någon ser ut eller vilken läggning denne har. Det handlar om hur det görs och varför. Jag uppskattar inte att bli konstant moraliskt uppläxad av ett pissföretag som Disney. Jag uppskattar inte heller hur de viftar bort all kritik som "rasism", det är helt oacceptabelt.

Citat:
komiken är hur dessa inte förstår hur galet de är ute och seglar.

Lek med tanken att det finns en helt annan komik centrerad kring din person som flyger dig över huvudet.

Citat:
Och vad man redan vet, vid nästa scifi Star Wars saga som kommer ut, så upprepar man samma igen per automatik.

Strawman. Utöver Episod I-IX har jag endast sett Mandalorian, Obi-Wan Kenobi och några ströavsnitt från Clone Wars. Resten har jag skitit i och kommer fortsatt skita i. Möjligtvis ska jag ge Ahsoka en chans nästa år om jag hör positiva reviews från folk jag litar på. Jag tänker att Disney sannolikt låter en kvinnlig Jedi faktiskt göra Jedi-grejer utan att bli förnedrad gång på gång, så den kanske kan bli något. Hennes avsnitt i Mandolarian var också bra. Det var typ det enda bra avsnittet under säsong 2 av Mandolarian.

Citat:
Och där undrar man igen, varför titta på något man inte gillar, men det är en gåta som ingen kommer få reda på.

Återigen gör du min poäng åt mig
Jag kanske ska prata med dig iaf?
Vi kör en testballong med detta inlägg.

Jag ska t o m vara riktigt snäll och en gång för alla berätta varför jag tittar på Kenobi, så får vi se om det fastnar den här gången.

1. Jag tycker om karaktären Obi-Wan Kenobi från the prequels
2. Jag tycker om Ewan McGregor och Hayden Christensen
3. Jag tycker om Star Wars
4. Jag tycker om att se Jedi göra sin grej
5. Eftersom det bara är 6 avsnitt så kan man genomlida säsongen även om den inte är bra
6. Det är kul och lärorikt att analysera TV och film, speciellt inom områden man är intresserad av. Ännu roligare att jag kan göra det tillsammans med min fru som har samma intresse
7. Även om serien suger så får man kontext till att ännu bättre uppskatta andras negativa recensioner på Youtube
8. Även om det är väldigt sorgligt att Disney förstört Star Wars är det kul att skratta åt hur usla de är på producera Star Wars.
9. Jag har ett allmänt intresse för fenomenet woke-Hollywood
10. Jag har ett allmänt intresse för fenomenet att köpa upp och förstöra älskade franchises

Nu har du fått 10 skäl. Räcker det så?

Citat:
Dock talande för denna osakliga "kritik" som saknar betydelse för underhållningen.

Lek med tanken att du inte har förmåga att avgöra vad som utgör saklig kritik.
Citera
2022-06-17, 13:43
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ja, det är sjukt fascinerande att det finns folk som tittar på något de inte ens gillar OCH att de vet om detta redan före de tittar.

Som allt är helt irrelevant för Sagan, handlingen och detta i en scifi-saga, priceless och komiken är hur dessa inte förstår hur galet de är ute och seglar.
För det är extremt fascinerande.

Och där undrar man igen, varför titta på något man inte gillar, men det är en gåta som ingen komerm få reda på.

Kör du din text via Google Translate innan du postar här eller? Helt obegriplig.

Kollar för att det är Star Wars, i hopp om att den ska fånga magin som Mandalorian lyckades med innan det blev cameo fest av allt. Helt onödig historia att berätta detta.
Citera
2022-06-17, 21:53
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Handlingen att be en utvecklingsstörd människa sluta skriva till en har den inneboende svagheten att den, för att lyckas med sitt syfte, kräver att den utvecklingsstörde faktiskt förstår något. Snälla, försök förstå att jag inte är intresserad av att prata med dig. Hur lockande det än kan vara att påpeka det stora antalet fel du har i precis allt du skriver så kommer det inte längre att ske, för jag vet av erfarenhet att du inte kommer att begripa ens det det enklaste upprepade resonemang. Så det spelar ingen roll vad du skriver, de enda svaren du kommer får är svar där jag berättar för dig hur jävla korkad du är och att detta hindrar mig från att gå in i en till diskussion med dig. Så vänligen håll dig borta, ditt lilla korkade jävla äckel.

Du verkar inte riktigt förstå hur forumet fungerar? Man svarar på det man vill, och försöker hålla sig till topic. Inlägget du knåpat ihop är är väldigt OT, ska du skicka kärleksbrev kan du ta det i PM istället.

Så vad tror du om min Reva-teori? Inte helt omöjligt va? Vi kanske får svar på onsdag, jag vet att du sitter bänkad framför D+ på morgonen och spammar refresh.
Citera
2022-06-17, 21:58
Medlem
BallaKlavas avatar
Jag fattar inte varför man envisas med endast 6 avsnitt? Dessutom ganska korta sådana. Hade hoppats på upp emot 1 timme. Men man kan inte få allt. Hittills har Obi-Wan levererat på högsta nivå!

Hörde obekräftade rykten om att det har gjorts en edit av sista avsnittet, för att öppna upp för säsong 2. Verkar inte helt troligt, men hoppas kan man alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Ta en shot varje gång klyban skriver "fascinerade".

Så en shot alltså?
Citera
2022-06-18, 10:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är det här jag menar med att du för korkad för att prata med. Du missar återigen halva poängen, dvs att ni inte tar in de svar ni faktiskt får kring varför folk tittar fastän de tycker det är skit. Istället upprepar ni bara samma fråga om och om igen. Vilket var min poäng, så tack för hjälpen med att illustrera den

Strawman.

Du tycker det är fascinerande att man uttrycker åsikter i syfte att övertyga i ett diskussionsforum?

Exakt, det är helt irrelevant. Det är just därför det är så irriterande att Disney medvetet försöker föra fram dessa saker där de inte behövs i syfte att godhetssignalera fastän de själva redigerar bort homosexuella och svarta personer från sina affischer och filmer i länder som Kina.

Men som vanligt så förstår du inte grejen för fem öre. Det handlar inte om någons hudfärg, jag kunde inte bry mig mindre om hur någon ser ut eller vilken läggning denne har. Det handlar om hur det görs och varför. Jag uppskattar inte att bli konstant moraliskt uppläxad av ett pissföretag som Disney. Jag uppskattar inte heller hur de viftar bort all kritik som "rasism", det är helt oacceptabelt.

Lek med tanken att det finns en helt annan komik centrerad kring din person som flyger dig över huvudet.

Strawman. Utöver Episod I-IX har jag endast sett Mandalorian, Obi-Wan Kenobi och några ströavsnitt från Clone Wars. Resten har jag skitit i och kommer fortsatt skita i. Möjligtvis ska jag ge Ahsoka en chans nästa år om jag hör positiva reviews från folk jag litar på. Jag tänker att Disney sannolikt låter en kvinnlig Jedi faktiskt göra Jedi-grejer utan att bli förnedrad gång på gång, så den kanske kan bli något. Hennes avsnitt i Mandolarian var också bra. Det var typ det enda bra avsnittet under säsong 2 av Mandolarian.

Återigen gör du min poäng åt mig
Jag kanske ska prata med dig iaf?
Vi kör en testballong med detta inlägg.

Jag ska t o m vara riktigt snäll och en gång för alla berätta varför jag tittar på Kenobi, så får vi se om det fastnar den här gången.

1. Jag tycker om karaktären Obi-Wan Kenobi från the prequels
2. Jag tycker om Ewan McGregor och Hayden Christensen
3. Jag tycker om Star Wars
4. Jag tycker om att se Jedi göra sin grej
5. Eftersom det bara är 6 avsnitt så kan man genomlida säsongen även om den inte är bra
6. Det är kul och lärorikt att analysera TV och film, speciellt inom områden man är intresserad av. Ännu roligare att jag kan göra det tillsammans med min fru som har samma intresse
7. Även om serien suger så får man kontext till att ännu bättre uppskatta andras negativa recensioner på Youtube
8. Även om det är väldigt sorgligt att Disney förstört Star Wars är det kul att skratta åt hur usla de är på producera Star Wars.
9. Jag har ett allmänt intresse för fenomenet woke-Hollywood
10. Jag har ett allmänt intresse för fenomenet att köpa upp och förstöra älskade franchises

Nu har du fått 10 skäl. Räcker det så?

Lek med tanken att du inte har förmåga att avgöra vad som utgör saklig kritik.
Varför ska jag ta in svar varför man tittar på något man redan före vet är värdelöst, det enda man berättar med att titta på något som är så kass, det är att de slösar bort tid på något de vet är dåligt.
Och varför man är så korkad är oförklarat, så förklarar lite till hur du slösar bort tiden på något som är så kasst, så får vi skratta en gång till åt den idiotin.

JA, det är fascinerande att vissa försöker övertyga Star Wars fans som varit med från början och älskar detta.
Och åsikterna är irrelevanta, då hudfärg, kön och hårfärg och annat trams, saknar betydelse för hur bra/dålig serien är.

Vi alla vet att ni är tillbaka vid nästa Star Wars och upprepar samma, så klarar du hålla dig här ifrån, nope, känns som enda svaret.

1 Det finns inget som hindrar en att tycka om bägge, och det är komiskt att man inte förstår att man i 9års isolation är ringrostig.
Och det krävs inte mycket fantasi och förstå något sånt, men kanske när du växt upp så har du lärt dig något och inser det samma.
2 Jag tycker om Ewan McGregor och Hayden Christensen!
3 Jag tycker om Star Wars!
4 Ewan är fortfarande en Jedi, dock en ringrostig sådan, hur kunde du ha missat det och när HELA FÖRSTA AVSNITTET berättade just detta.
5 Jaha, men den större frågan är varför titta på något som du upprepat och omfattande säger är så dåligt, saknar all logiska grunder oavsett.
6 Att gnälla på oväsentligheter som kön, färg på hår och färg på hud, det har inget med serien och göra, så där ljuger du.
7 SÅ mer kön, hårfärg och hudfärg då, så konstruktivt och som även saknar betydelse på hur bra/dåligt det är.
8 Disney har utvecklat serien mycket bra, det kan du också se om kön, hud och hår försvinner för dig.
9 Saknar betydelse för seriens handling.
10 För det första så är inget ens förstört, det ser du också den dagen du växer upp och inser att kön, hud och hår inte berättar något om hur bra en serie är eller inte.

Kanske en dag kommer det en saklig kritik, än denna vredes kritik som saknar insikt de allra flesta gångerna.
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Kör du din text via Google Translate innan du postar här eller? Helt obegriplig.

Kollar för att det är Star Wars, i hopp om att den ska fånga magin som Mandalorian lyckades med innan det blev cameo fest av allt. Helt onödig historia att berätta detta.
Men detta visste jag redan före Obi-Wan kom ut, och att det inte skulle likna Mandalorian det allra minsta.

Så det var en överraskning för dig att Obi-Wan skulle vara annorlunda?
Jaja, där ser man.
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Ta en shot varje gång klyban skriver "fascinerade".
JA, det är fascinerande när tittar fokuserar på irrelevans, och än mer fascinerande att de visste om detta före de titta.

Tyvärr blir det inte många shots för dig idag till.
Citat:
Jag fattar inte varför man envisas med endast 6 avsnitt? Dessutom ganska korta sådana. Hade hoppats på upp emot 1 timme. Men man kan inte få allt. Hittills har Obi-Wan levererat på högsta nivå!

Hörde obekräftade rykten om att det har gjorts en edit av sista avsnittet, för att öppna upp för säsong 2. Verkar inte helt troligt, men hoppas kan man alltid.

Så en shot alltså?
Det är väl ofta serier försöker hålla en bakdörr öppen.
Men jag vill definitivt se mera, sure ska inte säga detta är den allra bästa Star Wars serien, men helt klart bra nog att vilja se mycket mer.
Och vi får anta att de andra gett upp då och de insett att denna serie är dålig och inte värd att titta på.

Tyckte också att nått avsnitt var lite kort, jag tolka det som att de inte ville dra ut på det och med det dom ville säga.
Men som du, ville nog ha lite till ändå

Så kan vi andra njuta av detta istället, för det är utom tvekan bra, ja, om man inte har arslet upp i arslet.
Citera
2022-06-18, 10:46
Medlem
Ledarens avatar
Citat:

Men detta visste jag redan före Obi-Wan kom ut, och att det inte skulle likna Mandalorian det allra minsta.

Så det var en överraskning för dig att Obi-Wan skulle vara annorlunda?
Jaja, där ser man.

Inte undra på att du inte förstår andras kritik mot serien, du kan ju inte ens läsa ordentligt. Inte någonstans skrev jag att det var en överraskning att Obi-Wan var annorlunda gentemot Mandalorian. Vad jag ville ha från Obi-Wan var samma magi som jag fick från första säsongen av Mandalorian. Sedan varför folk kollar, jag brukar avsluta saker jag börjat, hur dåliga de än må vara. Jag växte upp med Star Wars genom filmerna, spel, böcker och serier. Sedan Disney tagit över har det bara blivit en produkt som de massproducerar ut och kvaliteten är därefter. Att folk måste försvara skiten konstant, det är faktiskt FASCINERANDE. Det är som Trump supportrarna. Trots så många fel så väljer man att vända blicken bort och bara hylla istället.
Citera
2022-06-18, 10:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Inte undra på att du inte förstår andras kritik mot serien, du kan ju inte ens läsa ordentligt. Inte någonstans skrev jag att det var en överraskning att Obi-Wan var annorlunda gentemot Mandalorian. Vad jag ville ha från Obi-Wan var samma magi som jag fick från första säsongen av Mandalorian. Sedan varför folk kollar, jag brukar avsluta saker jag börjat, hur dåliga de än må vara. Jag växte upp med Star Wars genom filmerna, spel, böcker och serier. Sedan Disney tagit över har det bara blivit en produkt som de massproducerar ut och kvaliteten är därefter. Att folk måste försvara skiten konstant, det är faktiskt FASCINERANDE. Det är som Trump supportrarna. Trots så många fel så väljer man att vända blicken bort och bara hylla istället.
Hur ska magi uppstå med en karaktär vi vet så mycket om redan?
Madalorian var det en mystik kring från start, då deras karaktärer har inte varit så omfattande som tex Obi-wan´s

Och där kommer vi tillbaka till det jag skrev igen och samma kvarstår.

Jo, jag brukar titta klart på dåliga filmer, men TV-serier slutar jag med rätt omgående och om det är så extremt dåligt som vissa säger här, det är bara rent självplågeri de pratar om, och vi andra som gillar det står och tittar och undrar hur de mår egentligen och varför de inte koncentrerar sig på den faktiska serien istället för dra upp irrelevans och deras rädsla för kön, hud och hår.

Eller hur man inte förstår konceptet min fiendes fiende är min vän, men istället pratar om hudfärg.
Eller med branden som stoppade Vader, det är ju en klassiker att han står och glor, och kanske går långsamt fram.
Och inte heller förstod att den andra vågen av eld var så mycket mer intensiv än den första.

Obi-wan är utan tvekan mycket bra serie, dock inte den bästa i Star Wars, men bra nog att de inte förtjänar en tiondel av denna kritik, som då är sällan om serien, utan om allt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in