2022-06-16, 13:28
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Inte bara "folk". T o m BARN överlever order 66 efter ha blivit spetsade i jeditemplet och därefter spelat död och därefter lyckats infiltrera imperiet som låtit henne hållas i 10 år fastän de visste att hon ville döda Vader bara för att de tänkte hon skulle föra dem till Obi-Wan Kenobi. Det går inte ens att beskriva hur oerhört korkat detta är på precis varje litet sätt.

Ett avsnitt kvar bara, sen är jag så färdig med Disney.

Ja, man ändrar premisser och förutsättningar som var helt otänkbara även så sent som i the prequels. Vilket i förlängningen skapar mer frågeställningar än ger svar. Hela anledningen med att skapa fler Star Wars-historier borde ju snarare vara grundade i att ge fler svar än att skapa fler frågor. Åtminstone sådana historier och produktioner som Rogue One, Solo och The Book of Boba Fett gav ju en massa svar.
Citera
2022-06-16, 16:07
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Folk överlever lightsaber hugg genom bålen, det gjorde inte ens Qui-Gon Jinn.

Så bra, nu kan ju Disney återuppliva Han Solo också om det inte vore för att Harrison Ford vägrade. Snoke kan de ju med lätthet också slänga in igen, med tanke på alla misslyckade klonförsök som vi såg i den sista sequelfilmen. När inte ens döden räcker för att avlägsna karaktärer i filmer och serier tappar åtminstone jag intresset fullständigt. Det är förmodligen mer underhållande att läsa den här tråden än att titta på smörjan på Disney+.
Citera
2022-06-16, 18:49
Medlem
flashbackkalles avatar
Sjukt bra avsnitt igår!
Citera
2022-06-16, 20:39
Medlem
KattenLattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag tycker synd om er som sätter på er politiska glasögon när ni tittar på sciencefiction och en saga som heter Star wars.
Ironin är, som sagt, helt fantastisk. Din postmoderna och kulturmarxistiska analys av allt ifrån populärkultur till kontemporära politiska skeenden är lika patetiskt som det är nöjsamt att skåda.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och detta fick mig skratta svårt.
Det gör du naturligtvis inte. Du sitter och skriver bittra spaltmetrar på Internet om det ena irrelevanta och intetsägande efter det andra. Att du skulle vara genuint intresserad av sådant som Star Wars är självklart inte sant; insektsmän som du ser det mer som ett tacksamt fordon för fortsatt propaganda i Frankfurtskolans goda anda.

Ewan McGregor är f.ö. givetvis handbunden av diverse skräcködlor som Kathleen Kennedy. Många har det varit som med goda intentioner velat skapa en genuint bra fortsättning på Star Wars, men fått dina gelikar på halsen, till varumärkets stora förtret.

Se så nu; tillbaks till underforumet för utrikes politik om USA med dig. Kanske har den erbarmlige Donald Trump slängt Joe Biden en känga igen. Låt nu dina fingrar modigt och ilsket skriva inlägg till undsättning för det Goda Hatet™. Joe Biden och Nancy Pelosi ler stolt åt dig.
Citera
2022-06-16, 20:57
Medlem
Evronianers avatar
Så absurt uselt att man undrar om det någonsin kommer att bli en ny Star Wars serie av Disney.

Hur kan en serie lyckas med att vara värre och uslare än Rise of Skywalker?! Hela fäktningsscenen är uslare än vad RoS lyckades med och då var den dålig. Saknar helt och håller dramatik. Helt och hållet mening. Bara misslyckad fanservice.

"Dragning av fel rymdfärja-scenen" är en direkt och sämre kopia av RoS. Saknar helt mening och dramatik.

Invasionen av rymdbasen är en direkt och sämre kopia av invasionen av basen på Crait i The Last Jedi.

Sämre än allt vad jag sett förutom absolut lågbudget Sci-Fi. Vilket bottennapp alltså ...
Citera
2022-06-17, 01:08
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Inte bara "folk". T o m BARN överlever order 66 efter ha blivit spetsade i jeditemplet och därefter spelat död och därefter lyckats infiltrera imperiet som låtit henne hållas i 10 år fastän de visste att hon ville döda Vader bara för att de tänkte hon skulle föra dem till Obi-Wan Kenobi. Det går inte ens att beskriva hur oerhört korkat detta är på precis varje litet sätt.

Att Reva är vid liv tror jag har att göra med scenen i Fortress Inquisitorius, när Obi-Wan möter Tera Sinube med vänner. Jag gissar att hon har hållits vid liv i stasis, för att senare användas i andra syften. Att man överlever lasersvärd är väl inte heller direkt nyheter om man har koll på Star Wars, vilket du inte verkar ha alls? Darth Maul delades på mitten, men återvände till canon för 10 år sen.

Citat:
Ett avsnitt kvar bara, sen är jag så färdig med Disney.

Haha, knappast. Har hatat serien sedan dag 1, men sitter ändå bänkad vid TVn varje onsdag. Du är nog tillbaka för att bedriva ditt kulturkrig igen när nästa Star Wars-serie har premiär. Ni är så lättlästa.
Citera
2022-06-17, 01:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evronianer
Så absurt uselt att man undrar om det någonsin kommer att bli en ny Star Wars serie av Disney.

Ja, det är redan klart med flera nya serier. Det trodde jag alla som är lite intresserade av Star Wars visste? Det jag undrar är hur efterbliven man är om man medvetet ser flera avsnitt av något man tycker är uselt?

Citat:
Hur kan en serie lyckas med att vara värre och uslare än Rise of Skywalker?! Hela fäktningsscenen är uslare än vad RoS lyckades med och då var den dålig. Saknar helt och håller dramatik. Helt och hållet mening. Bara misslyckad fanservice.

"Dragning av fel rymdfärja-scenen" är en direkt och sämre kopia av RoS. Saknar helt mening och dramatik.

Invasionen av rymdbasen är en direkt och sämre kopia av invasionen av basen på Crait i The Last Jedi.

Sämre än allt vad jag sett förutom absolut lågbudget Sci-Fi. Vilket bottennapp alltså ...

Bla bla. Det blir inte dåligt bara för att du säger det. Gå ut och hugg lite ved eller något annat du duger till istället.
Citera
2022-06-17, 01:56
Medlem
bzsx0809s avatar
Det blev lite störande med flashback scenerna, då Hayden har åldrats så mycket.

Hade de inte kunnat använda AI för att göra så att han såg yngre ut?
Citera
2022-06-17, 02:45
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ja, det är redan klart med flera nya serier. Det trodde jag alla som är lite intresserade av Star Wars visste? Det jag undrar är hur efterbliven man är om man medvetet ser flera avsnitt av något man tycker är uselt?

Bla bla. Det blir inte dåligt bara för att du säger det. Gå ut och hugg lite ved eller något annat du duger till istället.

Det blir inte bra bara för att du säger det.
Citera
2022-06-17, 02:49
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evronianer

It’s called Disney.
Det var inte så mycket spänning.
Obi-Wan vs Anakin var däremot bra.
https://youtu.be/jqyzj11V58Y
Citera
2022-06-17, 03:05
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms

Citera
2022-06-17, 07:14
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Det är ju Disney som bestämmer vad som är Canon eftersom de köpt rättigheterna. Att Maul överlevde att delas på mitten är säkert en efterhandskonstruktion för att dra ut på en populär karaktär men när man skapar förhistorien till något vi redan vet hänt gäller det att få trådarna att hänga ihop. Manusförfattaren skulle aldrig skapat en sådan situation med storinkvisitorn att han borde vara död när man vet att han kommer tillbaka. Det är bara dåligt precis som Leias och Obi-Wans historia här som är totalt glömd när episod IV börjar och det finns inget som tyder på att de känt varandra tidigare. Med sådana här osammanhängande berättelser blir Canon meningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in