Citat:
jag har sett klippet och jag förstår vad du menar.
Men detta är inte indikativt på att CNN sticker ut och att alla andra kanaler är mer trovärdiga.
Läs gärna noam chomskys "manufacturing consent" för referens. Jag menar att Pfizer och moderna lobbar FDA för att traditionell medicin inte ska få erbjudas som terapi vid covid19 eftersom det är generika som tar ifrån dem av deras vinster.
Jag menar ochså att CNN /Time-warner gärna går FDAs ärenden eftersom det ger dem access och förhoppningsvis reklamintäkter från pfizer mfl.
Källkritik:
Är CNN det enda nyhetsmediet man ska lyssna på för sina nyheter?
-nej
Kan CNN ibland ha fel?
-ja.
Bör CNN granskas stenhårt?
-ja
Är CNN ett mer trovärdigt nyhetsmedium än Breitbart/gatewaypundit/fox /Oann?
-ja med en faktor på 100
joe rogan må ställa relevanta frågor,men han är knappast mottaglig för avikande svar därför att hans demografi inte vill höra att vaccinet är effektivt.
Är joe rogan är vaccinerad?
jag tror att han är det och att han hellre talar om ivermectin och monoclonal antibodies därför att det lockar lyssnare och sponsorer (han har börjat läsa upp sponsormeddelanden mitt i sina intervjuer på sistonde)
Med det sagt, vilka nyhetskällor anser du vara trovärdiga ?
Var får du dina dagliga nyheter ifrån?
tack på förhand
Men detta är inte indikativt på att CNN sticker ut och att alla andra kanaler är mer trovärdiga.
Läs gärna noam chomskys "manufacturing consent" för referens. Jag menar att Pfizer och moderna lobbar FDA för att traditionell medicin inte ska få erbjudas som terapi vid covid19 eftersom det är generika som tar ifrån dem av deras vinster.
Jag menar ochså att CNN /Time-warner gärna går FDAs ärenden eftersom det ger dem access och förhoppningsvis reklamintäkter från pfizer mfl.
Källkritik:
Är CNN det enda nyhetsmediet man ska lyssna på för sina nyheter?
-nej
Kan CNN ibland ha fel?
-ja.
Bör CNN granskas stenhårt?
-ja
Är CNN ett mer trovärdigt nyhetsmedium än Breitbart/gatewaypundit/fox /Oann?
-ja med en faktor på 100
joe rogan må ställa relevanta frågor,men han är knappast mottaglig för avikande svar därför att hans demografi inte vill höra att vaccinet är effektivt.
Är joe rogan är vaccinerad?
jag tror att han är det och att han hellre talar om ivermectin och monoclonal antibodies därför att det lockar lyssnare och sponsorer (han har börjat läsa upp sponsormeddelanden mitt i sina intervjuer på sistonde)
Med det sagt, vilka nyhetskällor anser du vara trovärdiga ?
Var får du dina dagliga nyheter ifrån?
tack på förhand
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är varken FOX eller CNN trovärdiga nyhetskällor, men där FOX ändå har ryckt upp sig från att ha varit en galen religiös propagandakanal till att i alla fall närma sig verkligheten, medan CNN istället har gått åt andra hållet med en WOKE-agenda och den tydliga moderna vänstervridningen. Idag är inte FOX mindre sanningsenlig än CNN, snarare tvärtom är min uppfattning.
Jag lyssnar i stort sätt på varje poddavsnitt av Joe Rogan och min uppfattning är att han inte på något sätt försöker vilseleda eller ljuga för sina lyssnare. Vet inte om jag någonsin har hört någon som är så sympatisk, nyfiken och självkritisk som han är. Därför så så blir man sur och förvånad över att CNN och annan MSM försöker framställa honom som någon galen och ond konspirationsteoretiker som både är rasist, transfob och allt där emellan. Folk som känner Joe och som gästat hans podcast talar samtliga gott om honom och det märks nu när så många går ut till hans försvar.
Under pandemin har jag tagit del av så mycket medier jag bara kan från Sverige och USA. Och det är allt från Aftonbladet, Samnytt, Riks(SD), CNN och FOX till mindre alternativmedia som friatider, Bulletin och Nyheter idag.
Jag upplever dock att youtubers så som Jimmy Dore, Russel Brand, Glenn Greenwood och Breaking Point är det man ska konsumera om man är ute efter det som ligger sanningen närmast. Men det är såklart svårt att egentligen veta vad som är sant eller ej, man får ta del så av mycket information från alla håll och kanter för att sedan skapa sig en egen uppfattning.
Hade han varit vaccinerad hade han dock sagt det, han uppmanar alla i riskgrupper att gå och vaccinera sig. Det har han varit supertydlig med om man hade lyssnat på hans tre timmar poddcasts och inte på 5 minuter agendastyrd sörja på CNN.
Rogans reklam i poddavsnitten består av kosttillskott likt multivitaminer som inte på nått sätt framställs som något alternativ till vaccinet.
EDIT: CNN har också tappat enorma tittarsiffror som istället söker sig till Rogan och annan media, så det finns incitament för CNN att cancella Rogan i syfte att vinna tillbaka förtroende och tittare. Jag är orolig att man lyckas med det. Rogan ber ju om ursäkt för allt han nånsin har gjort just nu. Bådar illa.
Senast redigerad av Katastrofen1 2022-02-05 kl. 21:00.
Senast redigerad av Katastrofen1 2022-02-05 kl. 21:00.