2022-02-05, 20:48
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
jag har sett klippet och jag förstår vad du menar.
Men detta är inte indikativt på att CNN sticker ut och att alla andra kanaler är mer trovärdiga.

Läs gärna noam chomskys "manufacturing consent" för referens. Jag menar att Pfizer och moderna lobbar FDA för att traditionell medicin inte ska få erbjudas som terapi vid covid19 eftersom det är generika som tar ifrån dem av deras vinster.
Jag menar ochså att CNN /Time-warner gärna går FDAs ärenden eftersom det ger dem access och förhoppningsvis reklamintäkter från pfizer mfl.

Källkritik:
Är CNN det enda nyhetsmediet man ska lyssna på för sina nyheter?
-nej
Kan CNN ibland ha fel?
-ja.
Bör CNN granskas stenhårt?
-ja

Är CNN ett mer trovärdigt nyhetsmedium än Breitbart/gatewaypundit/fox /Oann?
-ja med en faktor på 100

joe rogan må ställa relevanta frågor,men han är knappast mottaglig för avikande svar därför att hans demografi inte vill höra att vaccinet är effektivt.

Är joe rogan är vaccinerad?
jag tror att han är det och att han hellre talar om ivermectin och monoclonal antibodies därför att det lockar lyssnare och sponsorer (han har börjat läsa upp sponsormeddelanden mitt i sina intervjuer på sistonde)

Med det sagt, vilka nyhetskällor anser du vara trovärdiga ?
Var får du dina dagliga nyheter ifrån?

tack på förhand

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är varken FOX eller CNN trovärdiga nyhetskällor, men där FOX ändå har ryckt upp sig från att ha varit en galen religiös propagandakanal till att i alla fall närma sig verkligheten, medan CNN istället har gått åt andra hållet med en WOKE-agenda och den tydliga moderna vänstervridningen. Idag är inte FOX mindre sanningsenlig än CNN, snarare tvärtom är min uppfattning.

Jag lyssnar i stort sätt på varje poddavsnitt av Joe Rogan och min uppfattning är att han inte på något sätt försöker vilseleda eller ljuga för sina lyssnare. Vet inte om jag någonsin har hört någon som är så sympatisk, nyfiken och självkritisk som han är. Därför så så blir man sur och förvånad över att CNN och annan MSM försöker framställa honom som någon galen och ond konspirationsteoretiker som både är rasist, transfob och allt där emellan. Folk som känner Joe och som gästat hans podcast talar samtliga gott om honom och det märks nu när så många går ut till hans försvar.

Under pandemin har jag tagit del av så mycket medier jag bara kan från Sverige och USA. Och det är allt från Aftonbladet, Samnytt, Riks(SD), CNN och FOX till mindre alternativmedia som friatider, Bulletin och Nyheter idag.

Jag upplever dock att youtubers så som Jimmy Dore, Russel Brand, Glenn Greenwood och Breaking Point är det man ska konsumera om man är ute efter det som ligger sanningen närmast. Men det är såklart svårt att egentligen veta vad som är sant eller ej, man får ta del så av mycket information från alla håll och kanter för att sedan skapa sig en egen uppfattning.

Hade han varit vaccinerad hade han dock sagt det, han uppmanar alla i riskgrupper att gå och vaccinera sig. Det har han varit supertydlig med om man hade lyssnat på hans tre timmar poddcasts och inte på 5 minuter agendastyrd sörja på CNN.

Rogans reklam i poddavsnitten består av kosttillskott likt multivitaminer som inte på nått sätt framställs som något alternativ till vaccinet.

EDIT: CNN har också tappat enorma tittarsiffror som istället söker sig till Rogan och annan media, så det finns incitament för CNN att cancella Rogan i syfte att vinna tillbaka förtroende och tittare. Jag är orolig att man lyckas med det. Rogan ber ju om ursäkt för allt han nånsin har gjort just nu. Bådar illa.
Senast redigerad av Katastrofen1 2022-02-05 kl. 21:00.
Citera
2022-02-06, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
So
Hade han varit vaccinerad hade han dock sagt det, han uppmanar alla i riskgrupper att gå och vaccinera sig. Det har han varit supertydlig med om man hade lyssnat på hans tre timmar poddcasts och inte på 5 minuter agendastyrd sörja på CNN.

a.
Han är vaccinerad.
Nej, CNN och kabel TV nyheter är inte för alla.
(PBS kanske?)

Först ska vi bara etablera en sak. Är du kritisk till CNNs nightly news eller till deras opinions värdar?
Tex Chris Cuomo, Tom lemon,Allyson camerota mfl?

De är inte nyhetsankare utan opinionsvärdar. Likt tucker och Laura på fox.

Likaså msnbc. Är du kritisk till msnbc nighlty news eller deras opinionsvärdar såsom Rachel Maddow och Chris Matthews mfl.

Min åsikt är kluven vad gäller fox daytime vs prime time.
Shep Smith och Chris Wallace på fox är två av de bästa journalisterna jag sett in action.
Judge Jeanine, Sean Hannity, Dan vongino är de sämsta journalisterna jag sett på tv. De är underhållare. Inte nyhetsankare.

Vilket för mig till
Jimmy Dore, rogan, russel brand som heller inte levererar nyheter. De är opinion hosts som intervjuar gäster med intressanta topics och du råkar dela deras uppfattning vilket är helt ok, men se dig gärna runt efter alternativa budskap från opinionsvärdar såsom David pakman, thom Hartman show, och Sam seder.

Märker du istället att deras åsikter inte överensstämmer med dina egna så har du antagligen ett implicit bias mot Joe rogan med flera.

Vilket ochså är helt ok. Bara du är medveten om detta.

Jag försöker inte få dig att ändra åsikt om något. Du anser att CNN är värre än fox och jag delar inte din åsikt men accepterar den som sådan.
Men lova mig att inte förlita dig på en handfull källor utan läs, lyssna, se brett och ifrågasätt konstant.
Även om Joe rogan gäster låter trovärdiga så ifrågasätt det genast och gör en snabbgoogling.

Ex jag råkar tro att Joe rogan gäst som beskrev sin tid inne på death row fängelse var full av shit.
https://youtu.be/2kPxE_Funhw

Men jag tycker inte att det påverkar joe rogan integritet. Han råkade bara boka in en uppenbar bedragare i mitt tycke.

In conclusion
Ifall CNN inte är din grej så testa CBS. Är de heller inte din grej så testa ABC nightly news.
Men döm inte nyhets sändningarna efter vad opinonsvärdarna säger för de är prime time värdar som säger crazy shit för att få clicks.
Citera
2022-02-06, 03:00
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Han är vaccinerad.
Nej, CNN och kabel TV nyheter är inte för alla.
(PBS kanske?)

Först ska vi bara etablera en sak. Är du kritisk till CNNs nightly news eller till deras opinions värdar?
Tex Chris Cuomo, Tom lemon,Allyson camerota mfl?

De är inte nyhetsankare utan opinionsvärdar. Likt tucker och Laura på fox.

Likaså msnbc. Är du kritisk till msnbc nighlty news eller deras opinionsvärdar såsom Rachel Maddow och Chris Matthews mfl.

Min åsikt är kluven vad gäller fox daytime vs prime time.
Shep Smith och Chris Wallace på fox är två av de bästa journalisterna jag sett in action.
Judge Jeanine, Sean Hannity, Dan vongino är de sämsta journalisterna jag sett på tv. De är underhållare. Inte nyhetsankare.

Vilket för mig till
Jimmy Dore, rogan, russel brand som heller inte levererar nyheter. De är opinion hosts som intervjuar gäster med intressanta topics och du råkar dela deras uppfattning vilket är helt ok, men se dig gärna runt efter alternativa budskap från opinionsvärdar såsom David pakman, thom Hartman show, och Sam seder.

Märker du istället att deras åsikter inte överensstämmer med dina egna så har du antagligen ett implicit bias mot Joe rogan med flera.

Vilket ochså är helt ok. Bara du är medveten om detta.

Jag försöker inte få dig att ändra åsikt om något. Du anser att CNN är värre än fox och jag delar inte din åsikt men accepterar den som sådan.
Men lova mig att inte förlita dig på en handfull källor utan läs, lyssna, se brett och ifrågasätt konstant.
Även om Joe rogan gäster låter trovärdiga så ifrågasätt det genast och gör en snabbgoogling.

Ex jag råkar tro att Joe rogan gäst som beskrev sin tid inne på death row fängelse var full av shit.
https://youtu.be/2kPxE_Funhw

Men jag tycker inte att det påverkar joe rogan integritet. Han råkade bara boka in en uppenbar bedragare i mitt tycke.

In conclusion
Ifall CNN inte är din grej så testa CBS. Är de heller inte din grej så testa ABC nightly news.
Men döm inte nyhets sändningarna efter vad opinonsvärdarna säger för de är prime time värdar som säger crazy shit för att få clicks.

Jag försöker vara så kritisk jag bara kan. Ibland blir man antagligen lurad och sväljer inkorrekt fakta utan att man själv är medveten om det.

David Pakman följer jag och han tycker jag är vettig. Han upplevs relativt objektiv även om hans talking points är noga kalkylerade och framtagna för att passa hans publik. Majoriteten av hans klipp är t.ex. takes där Trump eller någon annan stackars sate från den yttersta högern fullständigt spårar ur och säger något korkat. Det extrema säljer klicks, precis som du sade.

Jag är inte så säker på att det finns nyheter i något mediahus som inte vinklar nyheter eller formar narrativet efter sin politiska agenda eller ur ett vinstintresse. Man får inte glömma att de faktiskt säljer nyheter till tittarna i första hand och inte driver välgörenhet.

Jag följer även Vaush, Hasanabi och flera andra vänster-streamers och youtubers, om än dock sporadiskt. Jag röstade vänster fram till att jag var 23 år gammal, och på senare år har jag vandrat till höger. Det är helt enkelt för många åsikter som jag känner att jag har lämnat bakom mig som ovanstående herrar fortfarande raljerar om. Då blir det per automatik så att man lyssnar på andra med liknande värderingar som en själv istället.

Rachel Maddow är fruktansvärd tillsammans med de andra stollarna på MSNBC.

Och nej, Joe Rogan är inte vaccinerad. Varför tror du det?

För övrigt håller jag med dig om att Death Row-killen full av skit, inget snack om saken. Men bara för att han är fullblodspsykopat betyder inte det att de två "vaccinkritiker" som gästade Rogans podd - som för övrigt inte ens är vaccinkritiker - också ljuger.
Senast redigerad av Katastrofen1 2022-02-06 kl. 03:05.
Citera
2022-02-06, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1

Rachel Maddow är fruktansvärd tillsammans med de andra stollarna på MSNBC.

Och nej, Joe Rogan är inte vaccinerad. Varför tror du det?

.
Intressant inlägg. Jag tror att rogan är vaccinerad på basis av hans kommentarer
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56948665

Jag råkar gilla Rachel Maddow. Speciellt eftersom hon är komiker i grunden och speciellt för att hon är en av få som verkligen pushar Russia gate dvs teorin om att innehållet i steele dossiern i hög grad är sann gällande Donald Trump och kompromat.

I övrigt är msnbc en kabeltv kanal likt alla andra. De har opinion hosts såsom Nichole Wallace och joy Reed vars syfte är att underhålla sin publik.

Sen har de nightly news där journalister och nyhetsankare rapporterar nyheter.

Jag gillar NBC, ABC, CBS, CBC, PBS, CNN, NY times, WaPo,bbc.
Jag gillar Matt taibis podcasts.
Jag gillar the breakdown med the lincoln project.
gillar the rational sceptic podcast.
Gillar thom Hartman väldigt mycket. Hans böcker med.

I stort så är jag inte kritisk till andras val av mediekonsumtion. Däremot e jag kritisk till det hyckleri som medföljer. Motståndet till att erkänna att Breitbart och gateway pundit är den primära och absoluta nyhetskällan.

Det ser vi betydligt mer på alt right kanten i detta delforum.
Vi har till och med en knäppgök som just nu hyllar CNN därför att det ska köpas av en konservativ miljardär.
Citera
2022-02-11, 01:48
Medlem
Citat:
Intressant inlägg. Jag tror att rogan är vaccinerad på basis av hans kommentarer
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56948665

Jag råkar gilla Rachel Maddow. Speciellt eftersom hon är komiker i grunden och speciellt för att hon är en av få som verkligen pushar Russia gate dvs teorin om att innehållet i steele dossiern i hög grad är sann gällande Donald Trump och kompromat.

I övrigt är msnbc en kabeltv kanal likt alla andra. De har opinion hosts såsom Nichole Wallace och joy Reed vars syfte är att underhålla sin publik.

Sen har de nightly news där journalister och nyhetsankare rapporterar nyheter.

Jag gillar NBC, ABC, CBS, CBC, PBS, CNN, NY times, WaPo,bbc.
Jag gillar Matt taibis podcasts.
Jag gillar the breakdown med the lincoln project.
gillar the rational sceptic podcast.
Gillar thom Hartman väldigt mycket. Hans böcker med.

I stort så är jag inte kritisk till andras val av mediekonsumtion. Däremot e jag kritisk till det hyckleri som medföljer. Motståndet till att erkänna att Breitbart och gateway pundit är den primära och absoluta nyhetskällan.

Det ser vi betydligt mer på alt right kanten i detta delforum.
Vi har till och med en knäppgök som just nu hyllar CNN därför att det ska köpas av en konservativ miljardär.
Skiter i vem som äger CNN då de är Fake news och folkets fiende. Krävs något stort för att ändra på detta. Även om du och en liten minoritet på forumet tycker annorlunda såklart.
Citera
2022-02-11, 11:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Skiter i vem som äger CNN då de är Fake news och folkets fiende. Krävs något stort för att ändra på detta. Även om du och en liten minoritet på forumet tycker annorlunda såklart.
Varför länkar ni då så ofta CNN om det är folket s fiende?

Och ja, vi vet att ni är livrädda för den politiska granskningen i CNN och rapportera nyheter opartiskt.
Men hade ni inte länkat CNN så ofta, så hade det i alla fall funnits en möjlighet att tro på er.
Men saklighet är inte er sak liksom, det är vänster att diskutera med faktagrunder tydligen och ingen vet varför.

Och minoriteten är majoriteten, hur kunde du missa det?
Citera
2022-02-19, 02:32
Medlem
Behövs mer bevis TDS-Klyban?

https://www.breitbart.com/asia/2022/02/18/cnn-publishes-chinas-genocide-olympics-propaganda/
Citera
2022-02-19, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Ja, och? CNN, ett privatägt företag ansåg att hans ledarskap inte var till gagn för företaget. Alla, precis alla, personer, organisationer och företag agerar för sig själva i första hand. Ibland kan detta sammanfalla med andras behov, ibland inte.
Har vi detta klart för oss blir allt mycket enklare. Follow the monney!

Fuck Youtube ska vara demokratisk. Swebbtv har skapat sin egen kanal eftersom youtube är korrumperande av Google och CNN. Som sprider bara skadliga propagandaskräp. Men användarna är kvar och dom gör inte det. Dom är som typ Flashback. Så google (Youtube) motverkar sina användare. Det är en skam för demokratin.
Citera
2022-06-16, 20:58
Medlem
Nya chefen på CNN Chris Licht, inför regler för att CNN inte längre ska fungera som en propagandakanal för Demokraterna.
Medarbetare som inte klarar av den nya strategin att söka rapportera neutralt, riskerar att sparkas:

Citat:
CNN's new boss Chris Licht has ordered staff to stop using the phrase 'the big lie' to describe Donald Trump's 2020 election fraud claims, as it's a Democrat slogan.

The wording is a popular one for the network. According to Mediaite, the phrase has been said 168 times in the first half of June alone.

Hosts like Reliable Sources' Brian Stelter are often fond of the phrase to the point where they use it prominently in graphic packages and chyrons.
----
A source said that Licht believes the specific phrasing of 'the big lie' - a reference to Hitler's Nazi propaganda efforts during the Third Reich - is a Democratic Party talking point.

CNN has come under fire for moving away from its well-respected news coverage towards dreary opinion programming, where hosts on seven and eight-figure salaries parrot woke talking points.

Licht is also said to be keen to move the well-resourced network back towards neutral news coverage, with CNN hailed over its coverage of the Ukraine war and other big international news stories
----
Licht, as part of his efforts to revamp the outlet, has been evaluating news personalities and programs that became polarizing during Donald Trump's presidency.

Those who fail to get on board with the network's new priority to become 'less partisan' could be terminated, CNN insiders told Axios.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10921813/New-CNN-boss-latest-crackdown-woke-network-BANS-calling-Trump-election-fraud-claim-big-lie.html

Finns tecken på förändring, CNN vågar nu ställa frågor om Bidens mentala hälsa och förmåga att leda landet:

Citat:
CNN host Don Lemon joined "New Day" on Wednesday to discuss his interview with White House press secretary Karine Jean-Pierre the previous night, during which she criticized his questioning.

Jean-Pierre laughed off a question from Lemon about President Biden's mental fitness amid reporting from The New York Times about members of the Democratic Party having concerns about Biden's leadership ability.

Lemon said it was his job to ask these questions and Jean-Pierre's job to answer them as a spokesperson for the administration.

The CNN host said people should know the "health, history, both physically and mentally" of the president of the U.S., and noted that journalists and media pundits "certainly" questioned former President Donald Trump's health.
https://www.foxnews.com/media/cnns-don-lemon-defends-questioning-karine-jean-pierre-bidens-mental-fitness-job
Citera
2022-06-17, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Nya chefen på CNN Chris Licht, inför regler för att CNN inte längre ska fungera som en propagandakanal för Demokraterna.
Medarbetare som inte klarar av den nya strategin att söka rapportera neutralt, riskerar att sparkas:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10921813/New-CNN-boss-latest-crackdown-woke-network-BANS-calling-Trump-election-fraud-claim-big-lie.html
]
Spelar ingen roll. CNN är ännu fake news enemy of the people
Citera
2022-06-17, 21:35
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll. CNN är ännu fake news enemy of the people
Det har du iofs rätt i, men visst vore det lite skoj om någon Trump-hatande betahane som t ex Brian Steltzer inte klarar att följa de nya riktlinjerna och därför får sparken?

Man bör dock inte ha allt för stora förhoppningar, de här människorna är i första hand medlöpare: Självaste Don Lemon frågade Karine Jean-Pierre häromdagen om allt stod rätt till mentalt i president Bidens huvud och om han verkligen skulle ställa upp för omval 2024. Jean Pierre blev helt ställd av frågan och svarade med att i allmänna ordalag redogöra för allt det fantastiska Joe Biden redan har åstadkommit.
Citera
2022-06-17, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Det har du iofs rätt i, men visst vore det lite skoj om någon Trump-hatande betahane som t ex Brian Steltzer inte klarar att följa de nya riktlinjerna och därför får sparken?

Man bör dock inte ha allt för stora förhoppningar, de här människorna är i första hand medlöpare: Självaste Don Lemon frågade Karine Jean-Pierre häromdagen om allt stod rätt till mentalt i president Bidens huvud och om han verkligen skulle ställa upp för omval 2024. Jean Pierre blev helt ställd av frågan och svarade med att i allmänna ordalag redogöra för allt det fantastiska Joe Biden redan har åstadkommit.
Nej Joe biden är kognitivt dement och
CNN är fake news, propagandaverktyg för DNC, favoritkanal för Trump hatande betamän och enemy of the people.
Senast redigerad av seppolundgren 2022-06-17 kl. 23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in