2022-06-16, 17:07
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag drar allt som har med krypto över en kam. Ännu har jag inte motbevisats att det är fel, alla har gemensamt att de är digitala och nya vilket är samma sak som värdelösa i mina ögon. Om just BTC överlever 2022-2023 så kan jag ändra mig.

OMXS30 under 1900 idag, första gången sedan corona-dippen, snart dags att köpa aktier. Om ni kan få loss era krypto.
Allt som är ”digitalt och nytt” är värdelöst. Haft en hård dag? Dina argument blir inte bättre.
Citera
2022-06-16, 17:10
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Hur mycket pengar är den fördelen värd? Senaste halvåret har du betalat 70% i avgift för den ganska tveksamma vinsten.

För mig existerar inte den vinsten, jag litar på Sverige eftersom jag är del av landet, men inte på celsius eller terra som drivs av en liten klick (sannolikt) giriga män utan skrupler.
Volatilitet är priset jag gärna betalar för god avkastning och ett monetärt system utom statlig kontroll.

Jag litar inte heller på celsius eller luna. Har således inga medel där. Jag litar på bitcoinnätverket och har pengarna där.
Citera
2022-06-16, 17:11
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Volatilitet är priset jag gärna betalar för god avkastning och ett monetärt system utom statlig kontroll.

Jag litar inte heller på celsius eller luna. Har således inga medel där. Jag litar på bitcoinnätverket och har pengarna där.
Då har du iallafall gjort minst 1 av 2 val korrekt. Nästa år får vi se om båda valen var rätt. Utan att vara detalj-insatt så känns det som om BTC är den sista som kommer att falla, om krypto faller. Men alla kan fortfarande falla (försvinna). Det visade terra luna. De hade ändå rätt många miljarder i backup men det räckte inte.
Citera
2022-06-16, 17:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Jag vet det, men tycker inte du att det verkar luta åt att det kommer att sluta med att pengar är borta för Kunderna?
Skulle dom bemöda sig att kommunicera så här om det var en rugpull? Ja kanske, men kanske så menar dom allvar med att dom försöker lösa situationen?

https://blog.celsius.network/community-faq-510f9996d94c
Citera
2022-06-16, 17:15
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du verkar inte verkar ha klart för dig att du hoppade in i en diskussion mellan Laeston och mig där han postulerat en sådan ökning.

Ni troende tror att det gör nytta som motsvarar kostnaden. Vi andra inser att det är motsatsen.

Om det vore så enkelt med miljövänlig energi, varför gör vi av med så mycket fossilbränslen?
Jag har inte sett Leaston tro att vi når 1 MUSD innan 2024. Citera gärna det. Men ponera att det skulle ske. Det hade ändå inte lett till systemkollaps. Möjligtvis till något högre elpriser en kortare period.

Jag är helt OK med att du inte tycker det är värt kostnaden att upprätthålla bitcoinnätverket. Då ska du inte köpa btc. Jag ser nyttan och potentialen och köper.

Det är inte enkelt med miljövänlig energi. Fossilt är billigare just nu. Dock finns uppenbarligen miljövänliga tekniska lösningar som kan skalas upp. Allt ska elektrifieras och det kommer lösa sig.
Citera
2022-06-16, 17:19
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Detta hände när Grekland nästa gick omkull och alla som gjorde bankuttag då fick bara en del av sina pengar. Alltså fungerade bankmarknaden just i det fallet likt celsius. Alla naturlagar kring pengar gäller både papper och krypto.
Dessa lagar gäller endast när du har en betrodd tredje part som håller i dina pengar. Om det så är en riksbank eller bank. Dina egna btc som du har i din wallet har du alltid tillgång till. Dygnet runt. Ingen tredje part som kan frysa, neka eller konfiskera.

Därför bör man hålla btc privat istället för hos skitfirmor som celsius eller skitbanker som Lehman Brothers. Just det, de hade färre än 30k anställda. Inte 130k som du hävdar.
Citera
2022-06-16, 17:21
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Dessa lagar gäller endast när du har en betrodd tredje part som håller i dina pengar. Om det så är en riksbank eller bank. Dina egna btc som du har i din wallet har du alltid tillgång till. Dygnet runt. Ingen tredje part som kan frysa, neka eller konfiskera.

Därför bör man hålla btc privat istället för hos skitfirmor som celsius eller skitbanker som Lehman Brothers. Just det, de hade färre än 30k anställda. Inte 130k som du hävdar.
Alltså madrassen för oss som gillar vanliga pengar. I princip kunde jag haft mina i madrassen, jag har 0% ränta på mitt stora avanza-konto, men känner mig tillräckligt trygg med dem. Om de kommande tiderna blir extremt dåliga kanske jag fördelar pengarna på några större banker för säkerhets skull. Men i så fall rasar även BTC så det är inget alternativ.
Citera
2022-06-16, 17:22
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Då har du iallafall gjort minst 1 av 2 val korrekt. Nästa år får vi se om båda valen var rätt. Utan att vara detalj-insatt så känns det som om BTC är den sista som kommer att falla, om krypto faller. Men alla kan fortfarande falla (försvinna). Det visade terra luna. De hade ändå rätt många miljarder i backup men det räckte inte.
Allt kan ”försvinna”. Även din bank, företagen du äger aktier i, landet du bor i. Det är klart det finns en möjlighet att bitcoin dumpar och aldrig tar fart igen. Jag tror inte det utan tror snarare som Leaston att en miljon dollar är fullt möjligt.
Citera
2022-06-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Skulle dom bemöda sig att kommunicera så här om det var en rugpull? Ja kanske, men kanske så menar dom allvar med att dom försöker lösa situationen?

https://blog.celsius.network/community-faq-510f9996d94c

Låter föga betryggande. Jag skulle räkna eventuella IOY-bitcoin från Celsius som förlorade. Och ta det som en bonus, finge jag tillbaka en mindre del av det jag fört över dit.
Citera
2022-06-16, 17:27
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Alltså madrassen för oss som gillar vanliga pengar. I princip kunde jag haft mina i madrassen, jag har 0% ränta på mitt stora avanza-konto, men känner mig tillräckligt trygg med dem. Om de kommande tiderna blir extremt dåliga kanske jag fördelar pengarna på några större banker för säkerhets skull. Men i så fall rasar även BTC så det är inget alternativ.
Skillnaden är att dina vanliga pengar i madrassen inte urvattnas med 10% per år. Bitcoin har sedan start ökat med 150% per år. Visst, det saktar av och är volatilt men riktningen på lång sikt är upp.
Citera
2022-06-16, 17:44
Avslutad
Citat:

Nej BTC rasar inte per automatik även om stora banker skulle rasa. Du har ju inte förstått ett skit. Gå tillbaka till skolbänken och läs på, BTC är skapat för den sortens scenario. Och därför är BTC en bra investering för framtiden, och nu när det är stor dipp är det lämpligare än någonsin att investera i framtidens världsvaluta.
Citera
2022-06-16, 18:08
Medlem
Citat:
Allt kan ”försvinna”. Även din bank, företagen du äger aktier i, landet du bor i. Det är klart det finns en möjlighet att bitcoin dumpar och aldrig tar fart igen. Jag tror inte det utan tror snarare som Leaston att en miljon dollar är fullt möjligt.
Det totala marknadsvärdet i dollar skulle då bli 21 000 000 000 000. Är det rimligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in