2022-06-16, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har skrevet hva jeg mener og hvorfor veldig mange ganger, så jeg trenger neppe å gjenta mine argumenter.

En viktig årsak er uansett at politiet har uttalt at de mener han står bak.
Selvsagt, presenterer de nye teorier om andre mistenkte med andre motiver, forholder jeg meg til det.

Ja, det er vel ingen vits i å ta en runde til med de samme argumentene, men jeg syntes 99% sikkerhet hørtes svært mye ut.

Det betyr vel at du, hvis du fikk muligheten, hadde sendt ham i fengsel på livstid med de opplysningene du har nå?
Citera
2022-06-16, 15:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det betyr vel at du, hvis du fikk muligheten, hadde sendt ham i fengsel på livstid med de opplysningene du har nå?

Det er heldigvis ikke min jobb å dømme hverken TH eller andre i forbindelse med denne saken.
Han skal naturligvis ikke i fengsel før det er bevist ut over enhver rimelig tvil at han er skyldig.
Jeg er for ordens skyld bare en tilskuer til dette. Jeg har ikke innsyn i etterforskningen.
Jeg baserer mine synspunkter på tilgjengelig informasjon.
Citera
2022-06-16, 16:35
Medlem
Jeg vurderer det per nå at det er 40% sannsynlig at TH er skyldig, og 50% sannsynlig at det er for profesjonell(e) kriminelle i vinnings hensikt uten TH involvert. 10% sannsynlighet for øvrige hypoteser. Men dette har endret seg hele veien, og kommer garantert til å endre seg igjen.
Citera
2022-06-16, 16:42
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg vurderer det per nå at det er 40% sannsynlig at TH er skyldig, og 50% sannsynlig at det er for profesjonell(e) kriminelle i vinnings hensikt uten TH involvert. 10% sannsynlighet for øvrige hypoteser. Men dette har endret seg hele veien, og kommer garantert til å endre seg igjen.

men har de så kallade kidnapparna tagit ut pengarna de fått? om inte, är sannolikheten att någon med vinstsyfte ligger bakom lika med 0%
Citera
2022-06-16, 16:46
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
vi är vana vid att skribenter som Legokatt ljuger, men vad är poängen, försöka göra trådsanningar, för flera av TT är målet just det...
att brevet låg inne i SV4 har vi bara TH`s ord på att är sant och påstå att det är en sanning är ljuga...
men att SH inte har klagat på siktelsen av TH är en sanning som många här inte vill nämna och mycket mer...
Detaljene beskrevet innlegget er ikke løgn. Det er detaljer fra media:
"AEH sto opp i 7-tiden og lys ble observert på gangveien kl 07.56 og 08.56. AEH forsvant en gang mellom kl 09.14 og kl 10.07. Rett før dette ringte/sendte hun SMS til sine to barn som bodde nærmest. I SMS ble hytteturen utsatt. Kl 10.07 ble telefonen hennes lagt på bordet rett etter at TH ringte hjem. I gangen ble det funnet 9 sprox avtrykk og de ble satt "inn og ut" av gangen"

Poenget med disse detaljene er at de har kommet frem i media og gjennom politietterforskning og ikke er basert på "trådsannheter" og spekulasjoner. TH kunne heller ikke ha løyet om disse detaljene i avhør fordi alle disse detaljene kan sjekkes opp mot helseapp, kameraer og undersøkelser i S4.
Citera
2022-06-16, 16:47
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det er kanskje mindre viktig hvor mange prosent du eller andre mener er sannsynlig. Det viktigste er hva politiet klarer å finne ut av. Finner de ingen løsning kan det ha noe med hvordan tidslinjen ser ut tenker jeg.

Har du sett nøye på tidslinjen og vurdert hva den tyder på?

-Kl 07.56: Observasjon av bil
-Like før 08:45: Anrop MB til AEH - ikke besvart
-Kl 08.45: Anrop AEH til MB (ca 10 minutters samtale)
-Kl 08.56: Observasjonen av Bil
-Kl 09.02 - 09.05: TH dro på jobb
-Kl 09.06: Anrop AEH til HHB1 (3 sek)
-Kl 09.10: SMS AEH til HHB1 "Hytteturen er vist utsatt"
-Kl 09.10 - Kl 09.15: TH ankom Futurum (video Futurum)
-Kl 09.14: Anrop AEH til TEH 92 sek. (Siste kjente livstegn)
-Kl 09.48: Anrop elektriker Skansen til AEH - ikke besvart
-Kl 09.50: Anrop TEH til AEH - ikke besvart
-Kl 10.06: Anrop TH til AEH - ikke besvart
-Kl 10.07: Siste fysiske bevegelse av AEH's mobl - telefonen lagt på feil side av bordet.

-Kl 10.07: Anrop TH til AEH - ikke besvart
-Kl 11.13: Anrop TH til AEH - ikke besvart
-Kl 11.14: Anrop TH til AEH - ikke besvart
-Kl 11.17: Anrop TH til AEH - ikke besvart
-Kl 13.06: Anrop TH til AEH - ikke besvart
-Kl 13.08: Anrop TH til AEH - ikke besvart
-Kl 13.18: Anrop TH til AEH - ikke besvart
-Kl 13.30: TH forlater Futurum
-Kl 13.40: HHB1? ringer til S4 på fasttelefon
-Kl 13.45: TH ringer fra fasttelefon til AEH's mobil - ikke besvart
-Kl 14.00: TH ringer TEH som senere ankommer S4
-Kl 14.01: TH ringer et familemedlem (HHB1?)
-Kl 14.10: TH varsler politiet
-Kl 14.25: TH møter politipatrulje ved Shell

Der var ikke TH's daglige rutine å ringe hjem, så hvorfor ringte han hjem så mange ganger den dagen. Kan det ha noe med hytteturen å gjøre?
Citera
2022-06-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
men har de så kallade kidnapparna tagit ut pengarna de fått? om inte, är sannolikheten att någon med vinstsyfte ligger bakom lika med 0%

Det vet vi ikke, men du har et godt poeng. Om det er kidnappere så er nok moneroene re-investert, f.eks. i annen kriminalitet. Og hvis så er tilfelle gir det økt håp om oppklaring.
Citera
2022-06-16, 17:04
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
"AEH sto opp i 7-tiden og lys ble observert på gangveien kl 07.56 og 08.56. AEH forsvant en gang mellom kl 09.14 og kl 10.07. Rett før dette ringte/sendte hun SMS til sine to barn som bodde nærmest. I SMS ble hytteturen utsatt. Kl 10.07 ble telefonen hennes lagt på bordet rett etter at TH ringte hjem. I gangen ble det funnet 9 sprox avtrykk og de ble satt "inn og ut" av gangen"

Poenget med disse detaljene er at de har kommet frem i media og gjennom politietterforskning og ikke er basert på "trådsannheter" og spekulasjoner. TH kunne heller ikke ha løyet om disse detaljene i avhør fordi alle disse detaljene kan sjekkes opp mot helseapp, kameraer og undersøkelser i S4.

du diskuterar som en kycklinghjärna....
Citera
2022-06-16, 17:06
Medlem
Citat:
"AEH sto opp i 7-tiden

Ingen i media har slått fast at AE sto opp i 7-tiden, slik du hevder her.

VG har for lenge siden skrevet at AE trolig sto opp ved 7-tiden.
Men dette var basert på informasjon fra etterforskningen for 2 år siden.

Utgangspunktet den gang var undersøkelser av mobiltelefonen til AE.
Ingen kan slå fast hvem som håndterte mobiltelefon på det tidspunktet.

Forøvrig skal ikke mobiltelefon til AE ha vært i bruk mellom ca kl 7 og 8.45.
Ingen svarte da MB ringte kl 8.44. Først kl 8.45 ble mobilen til AE aktiv igjen.
Citera
2022-06-16, 17:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det vet vi ikke, men du har et godt poeng. Om det er kidnappere så er nok moneroene re-investert, f.eks. i annen kriminalitet. Og hvis så er tilfelle gir det økt håp om oppklaring.

så länge ingen av de som har kunskap om krypto och har tittat på det har sagt något om att pengarna används vidare så räknar jag inte med det heller....
Citera
2022-06-16, 17:31
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ingen i media har slått fast at AE sto opp i 7-tiden, slik du hevder her.

VG har for lenge siden skrevet at AE trolig sto opp ved 7-tiden.
Men dette var basert på informasjon fra etterforskningen for 2 år siden.

Utgangspunktet den gang var undersøkelser av mobiltelefonen til AE.
Ingen kan slå fast hvem som håndterte mobiltelefon på det tidspunktet.

Forøvrig skal ikke mobiltelefon til AE ha vært i bruk mellom ca kl 7 og 8.45.
Ingen svarte da MB ringte kl 8.44. Først kl 8.45 ble mobilen til AE aktiv igjen.
Ja, og politiet har fulgt opp med:
Nettavisen 30.10 2021:
"Politiet mener Anne-Elisabeth forsvant i tidsrommet 09.16 til cirka klokken 10.07. Det siste sikre livstegnet fra henne er en kort telefonsamtale hun hadde med sin sønn som star tet klokken 09.14"

Så da virker dette 99,9 % sikkert. Det var AEH som sto opp i 7-tiden. At du fortsatt setter dette under tvil uten å ha noe å backe det opp med gjør at jeg fortsatt tror du driver med propaganda, dessverre.
Citera
2022-06-16, 17:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja, og politiet har fulgt opp med:
Nettavisen 30.10 2021:
"Politiet mener Anne-Elisabeth forsvant i tidsrommet 09.16 til cirka klokken 10.07. Det siste sikre livstegnet fra henne er en kort telefonsamtale hun hadde med sin sønn som star tet klokken 09.14"

Så da virker dette 99,9 % sikkert. Det var AEH som sto opp i 7-tiden. At du fortsatt setter dette under tvil uten å ha noe å backe det opp med gjør at jeg fortsatt tror du driver med propaganda, dessverre.

så att du argumenterar utan dokumentation är bra men att andra gör det är fel då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in