Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Alla aktier registreras hos respektive aktiebolag. Det är 1000 gånger säkrare än mitt hem. Om du tror din egen källare med dator är Fort Knox så får du tänka om. Läs gärna om artikeln där han som glömde sitt lösenord förlorade hela sin BTC-förmögenhet.
Ni fortsätter att dissa en ekonomisk värld som fungerat i 100 år i Sverige utan kända problem. Medans krypto faller ihop dagligen utan minsta misstanke. Om det bara varit en person med skruvade åsikter hade det varit ett troll, men det är hur många som helst och jag som resonerar normalt med stor erfarenhet är väl då trollet.
Det är inte säkrare än att myndigheterna inom en snar framtid kan komma att konfiskera dem, eller iaf frysa ditt konto, om du har fel åsikter, som Kanada gjorde med konton som tillhörde sådana som uttryckt sympatier med lastbilsstrejken mot lock down. Ett tag räckte det med att säga att man sympatiserade med Trump.
Jag sympatiserar inte med Trump men det är otroligt naivt att tro att den mer auktoritära samhällsmodellen som vi sett i länder som Kanada och Australien inte skulle kunna komma att implementeras i ett Sverige som blir alltmer internationellt. (Nu senast med NATO-ansökan.)
BTC på privat plånbok med privata nycklar är det enda som skyddar mot detta (och därför är en investering i BTC alltid en bra investering, och i synnerhet nu under dipp).
Du definierar dig själv som normal och andra som troll även om du, som du själv skriver, är i minoritet. Du känner alltså föga förvånande inte heller till att termen normal utgår ifrån statistik, och att din egen redovisade statistik pekar ut dig som onormal.