2022-06-16, 13:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ytterligare exempel är Kanada i februari i år, i samband med lastbilsprotesterna i Ottawa.
Borde räcka med att nämna alla de hundratals miljoner människor som inte ens har ett bankkonto som kan bli fryst...
Citera
2022-06-16, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det finns kvar på mitt avanza-konto. De är "stämplade" med mitt personnummer och ingen annan kan göra något med dem. Utom om kronofogden tar dem för att täcka skulder vilket är rimligt, men det har jag inga sedan 1992. Det orimliga sett från samhällets synpunkt är snarare om man kan gömma pengar för kronofogden med BTC. Även om jag själv gärna haft mina aktier på en hemlig Schweizisk depå för att slippa skatt. Med ISK-konto har jag nära noll i skatt på vinster, om jag går med vinst, så det problemet löstes av riksdagen.

Om serverhallarna brinner upp eller det blir en cyberattack hur säker är din stämpel då? Du förlitar dig på tredjepart och har ingen egen kontroll.
Citera
2022-06-16, 14:21
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Om serverhallarna brinner upp eller det blir en cyberattack hur säker är din stämpel då? Du förlitar dig på tredjepart och har ingen egen kontroll.
Alla aktier registreras hos respektive aktiebolag. Det är 1000 gånger säkrare än mitt hem. Om du tror din egen källare med dator är Fort Knox så får du tänka om. Läs gärna om artikeln där han som glömde sitt lösenord förlorade hela sin BTC-förmögenhet.

Ni fortsätter att dissa en ekonomisk värld som fungerat i 100 år i Sverige utan kända problem. Medans krypto faller ihop dagligen utan minsta misstanke. Om det bara varit en person med skruvade åsikter hade det varit ett troll, men det är hur många som helst och jag som resonerar normalt med stor erfarenhet är väl då trollet.
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 14:25.
Citera
2022-06-16, 14:50
Medlem
Citat:
Så konstigt att åtminstone 500 artiklar på nätet motsäger dig om Grekland.

Staten kommer inte att konfiskera mina aktier. Jag bad dig ge ett exempel från övriga världen att det hänt men det kunde du inte. Grekland ligger närmast till, de har tagit pengar men inte aktier, men jag bor medvetet inte i sådana skräpländer.

Till skillnad från dig och några andra i tråden är jag inte rädd för svenska staten. Kanske en avgörande skillnad, jag har inget att dölja.

Kanada frös alla tillgångar, inklusive aktiedepåer, för dem som deltog i eller hade bidragit ekonomiskt till demonstrationerna i Ottawa i början av 2022.

De som hade sina tillgångar i bitcoin med kontroll över nycklarna påverkades inte.

Även en insamling av bitcoin nådde till större delen fram till demonstranterna, trots frysningen. Inga fiatinsamlingar nådde fram men resulterade i att givarna fick sina tillgångar inom systemet (inklusive aktier) frusna.

Kanada är minst lika mycket en del av västvärlden som Sverige.

Detta borde vara tillräckligt för att aldrig ha mer pengar på banken eller i aktier än man klarar att förlora. I synnerhet inte i tider av finansiell och politisk oro.
Citera
2022-06-16, 14:51
Avslutad
Citat:
Alla aktier registreras hos respektive aktiebolag. Det är 1000 gånger säkrare än mitt hem. Om du tror din egen källare med dator är Fort Knox så får du tänka om. Läs gärna om artikeln där han som glömde sitt lösenord förlorade hela sin BTC-förmögenhet.

Ni fortsätter att dissa en ekonomisk värld som fungerat i 100 år i Sverige utan kända problem. Medans krypto faller ihop dagligen utan minsta misstanke. Om det bara varit en person med skruvade åsikter hade det varit ett troll, men det är hur många som helst och jag som resonerar normalt med stor erfarenhet är väl då trollet.

Det är inte säkrare än att myndigheterna inom en snar framtid kan komma att konfiskera dem, eller iaf frysa ditt konto, om du har fel åsikter, som Kanada gjorde med konton som tillhörde sådana som uttryckt sympatier med lastbilsstrejken mot lock down. Ett tag räckte det med att säga att man sympatiserade med Trump.

Jag sympatiserar inte med Trump men det är otroligt naivt att tro att den mer auktoritära samhällsmodellen som vi sett i länder som Kanada och Australien inte skulle kunna komma att implementeras i ett Sverige som blir alltmer internationellt. (Nu senast med NATO-ansökan.)

BTC på privat plånbok med privata nycklar är det enda som skyddar mot detta (och därför är en investering i BTC alltid en bra investering, och i synnerhet nu under dipp).

Du definierar dig själv som normal och andra som troll även om du, som du själv skriver, är i minoritet. Du känner alltså föga förvånande inte heller till att termen normal utgår ifrån statistik, och att din egen redovisade statistik pekar ut dig som onormal.
Senast redigerad av AgentofSith 2022-06-16 kl. 15:14.
Citera
2022-06-16, 14:58
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Kanada frös alla tillgångar, inklusive aktiedepåer, för dem som deltog i eller hade bidragit ekonomiskt till demonstrationerna i Ottawa i början av 2022.

De som hade sina tillgångar i bitcoin med kontroll över nycklarna påverkades inte.

Även en insamling av bitcoin nådde till större delen fram till demonstranterna, trots frysningen. Inga fiatinsamlingar nådde fram men resulterade i att givarna fick sina tillgångar inom systemet (inklusive aktier) frusna.

Kanada är minst lika mycket en del av västvärlden som Sverige.

Detta borde vara tillräckligt för att aldrig ha mer pengar på banken eller i aktier än man klarar att förlora. I synnerhet inte i tider av finansiell och politisk oro.
Det känner jag inte till, och antingen drar du på sanningen eller så lämnar du ute något. Men länka gärna till normal canada-tidning.

"Frös" och "konfiskera" är inte heller samma sak och alla har självklart fått tillbaka sina pengar.

Vad är din åsikt om celsius och alla som hade pengar där? De är inte frysta, de är borta. Är det ändå canada som är den största boven?
Citera
2022-06-16, 15:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Att peka ut dig själv som normal, med dina skruvade åsikter och ditt stora behov att få sista ordet och "sätta dit andra" och aldrig erkänna ett fel fast du har låg kunskap och du vet det, visar att man lugnt kan ignorera dina åsikter även i detta inlägg. Åter till på ämnet.
Efter att ha följt diskussionen så ärdet inte HAN som verkar besitta låg kunskap. Jag tror du behöver rannsaka dig själv lite innan du kritiserar andra som du gör.
Citera
2022-06-16, 15:08
Avslutad
Citat:
Det känner jag inte till, och antingen drar du på sanningen eller så lämnar du ute något. Men länka gärna till normal canada-tidning.

"Frös" och "konfiskera" är inte heller samma sak och alla har självklart fått tillbaka sina pengar.

Vad är din åsikt om celsius och alla som hade pengar där? De är inte frysta, de är borta. Är det ändå canada som är den största boven?

I den här tråden förväntas folk ha koll på omvärlden. Har du inte det så får du väl se till att bilda dig istället för att fråga om saker som diskuterats tämligen mycket på Flashback, såsom frysningen av pengar i Kanada.

Hur ska någon kunna ta dina trading-tips på allvar när du bevisligen inte känner till hur världen fungerar?

BTC är alltså alltid värt en investering, och i synnerhet nu under dipp, men du som inte känner till något om världen hävdar motsatsen. Varför ska vi i tråden ta dig på allvar?

(BTC löser konfiskerings-problematiken med privat plånbok och privata nycklar. Dessa tillgångar kan myndigheterna nämligen inte konfiskera. Det är en av sakerna som ger BTC värde och som gör BTC värda en investering.)
Senast redigerad av AgentofSith 2022-06-16 kl. 15:11.
Citera
2022-06-16, 15:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
I den här tråden förväntas folk ha koll på omvärlden. Har du inte det så får du väl se till att bilda dig istället för att fråga om saker som diskuterats tämligen mycket på Flashback, såsom frysningen av pengar i Kanada.

Hur ska någon kunna ta dina trading-tips på allvar när du bevisligen inte känner till hur världen fungerar?

I den här tråden förväntas folk också ha grundläggande koll på datavetenskap, matematik, statistik och nationalekonomi i och med att vi diskuterar berörda ämnen, men uppenbarligen finns det enorma luckor hos vissa skribenter.
Citera
2022-06-16, 15:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Men länka gärna till normal canada-tidning.

Hej mr "inga fiat valutor har krashat":
https://www.bnnbloomberg.ca/banks-freeze-millions-in-convoy-funds-under-trudeau-edict-1.1727032

Citat:
Varför har du så mycket åsikter om något du inte förstår?

Celsius har bara pausat uttag och insättningar. Eller har du länk som du kan backa upp dina påståenden med?
Citera
2022-06-16, 15:18
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Hej mr "inga fiat valutor har krashat":
https://www.bnnbloomberg.ca/banks-freeze-millions-in-convoy-funds-under-trudeau-edict-1.1727032

Varför har du så mycket åsikter om något du inte förstår?

Celsius har bara pausat uttag och insättningar. Eller har du länk som du kan backa upp dina påståenden med?

ang Celsius

https://cryptopotato.com/celsius-network-hires-restructuring-lawyers-after-account-freeze-report/

Celsius Network Hires Restructuring Lawyers After Account Freeze
Känns rätt skakigt va ?
Citera
2022-06-16, 15:18
Medlem
Citat:

https://reclaimthenet.org/canada-financial-firms-indirectly-engages-freedom-convoy/
https://www.bitchute.com/video/UoWwWFPwtiMy/M

Jag ser Celsius som skojare av samma typ som vanliga banker, men utan uppbackning av staten, och avråder alltid från att lämna bort sina privata bitcoinnycklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in