2022-06-15, 12:52
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det där lät något motsägelsefullt..

(Sökte lite på Jarlsgatan, rubrik från låst artikel från Bohuslänningen:

Menade förstås ÖKÄND och inte OKÄND. Felskrivning från min sida!
Citera
2022-06-15, 13:06
Medlem
Haaunteds avatar
Det handlar nog om något mer tragiskt
Nämligen den misslyckade narkotikapolitiken i Sverige
Där man hellre väljer att inte ringa ambulans i rädslan att bli ”bokförd” av snuten 😥
Citera
2022-06-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Menade förstås ÖKÄND och inte OKÄND. Felskrivning från min sida!

Tänkte att det nog var så.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaunted
Där man hellre väljer att inte ringa ambulans i rädslan att bli ”bokförd” av snuten 😥

Hur det är i detta fall vet vi ju inte men tror säkert att du generellt har rätt, tröskeln att larma (att själv bli indragen) har nog höjts en del.
Citera
2022-06-15, 14:30
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaunted

Precis!
Och när en svensk politiker läser om detta tänker hen: Perfekt! Ännu en pundare bortstädad. Gött att se att den svenska linjen fungerar.
Citera
2022-06-15, 15:19
Medlem
Verkar vara skumma kvarter runt det där sjukhuset, detta var inte långt från platsen där trippelmordet inträffade för några år sedan som han där kebabteknikern nu sitter inne för. Avspärrningar enl lite google maps research verkar vara runt jarlsgatan 12.
Senast redigerad av Jemi0052 2022-06-15 kl. 15:46.
Citera
2022-06-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Verkar vara skumma kvarter runt det där sjukhuset, detta var inte långt från platsen där trippelmordet inträffade för några år sedan som han där kebabteknikern nu sitter inne för. Avspärrningar enl lite google maps research verkar vara runt jarlsgatan 12.

Jarlsgatan 8 hyrs av socialtjänsten, här bor mest missbrukare av olika slag. Jag tror också att det är ett utslussningsboende.
Jarlsgatan 12 är vad jag vet ett vanligt boende, men nu hittades han ju utanför, så att det är någon som bor eller hänger på 8:an är ju inte speciellt långsökt.

Platsen där trippelmordet hände är dock ett extremt o-skumt kvarter. Om man inte räknar Rikets Sal då 😏
Citera
2022-06-15, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Trippelmordets plats vara bara en mötepslats de inblandande hade gjort just där. Området i sig är det inget skumt över. Det är den enda incident jag någonsin hört skett just där.
Citera
2022-06-15, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Enl lokalradion "ung oidentifierade man 20-30 år".
Drogrelaterat? Överdos?

Enligt tidningen Bohuslänningen är åldern 30-40 nu.
Citera
2022-06-16, 10:54
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Trippelmordets plats vara bara en mötepslats de inblandande hade gjort just där. Området i sig är det inget skumt över. Det är den enda incident jag någonsin hört skett just där.

OK Om det är det enda du "hört" så kanske du har problem med öronvax?

Området är hemvist för många i drogträsket och många brott eller plötsliga dödsfall kan kopplas till det:

https://www.flashback.org/sok/?query...=weight&page=1
Citera
2022-06-16, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson

Området är hemvist för många i drogträsket och många brott eller plötsliga dödsfall kan kopplas till det:

Området där trippelmordet ägde rum är inte det samma som Jarlsgatan bara för att det är nära sjukhuset.
Citera
2022-06-16, 14:58
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesternState
Området där trippelmordet ägde rum är inte det samma som Jarlsgatan bara för att det är nära sjukhuset.

Suck! Jag har aldrig påstått det heller!

En av de dömda för trippelmordet bodde antagligen på Vintergatan vid korsningen med Jarlsgatan. Hur som helst så gjorde polisen tillslag i hans flickväns lägenhet. Alltså finns det precis som jag säger en koppling även mellan området kring Jarlsgatan och trippelmordet.
Citera
2022-06-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson

Trippelmordets plats är inte samma område som Jarlsgatan. Det är som dag och natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in