2022-06-15, 21:52
  #1153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Blankarna måste ju köpa tillbaka nångång. Eller vad menar du med när blankarna sätter klorna i denna?
Så länge aktien går ner behöver dom inte göra det, dom kan ju till och med kursa.

Med tanke på att vi är i en Bear market med stigande räntor så är det inte mycket som pekar på att kursen för SBB ska stiga så de behöver täcka sina korta positioner…pekar snarare mot det andra hållet.
Citera
2022-06-15, 21:53
  #1154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
För att ha en sådan liten post i SBB lägger du väldigt mycket energi tycker jag.
Äger du en större post i SBB för att lägga ned så mycket tid här?
Citera
2022-06-15, 22:19
  #1155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nej det tror jag väl inte. Tvärtom ser det ganska bra ut nu när vi ska in i OMXS30 index och kanske index fonder köper in sig. Förra rapporten var stark, urstark till och med enligt DI. Nå vi får se men du ska inte ta i SBB med tång Kalle om du inte vill det.

Haha, att du skriver "vi" om SBB tycker jag säger det mesta om dina åsikter om SBB. A och O är att inte bli känslomässigt engagerad i sina investeringar.

On topic - på senare år verkar det snarare som att de som kommit in gått svagare än de som kastats ut. En teori kan vara att intresset för en aktie toppar strax innan den kommer in, och bottnar för den som åker ut. Ska bli intressant att jämföra utvecklingen framöver SBB vs. Skanska. Min teori är att SBB inte blir långvariga i indexet.
Citera
2022-06-15, 22:30
  #1156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Haha, att du skriver "vi" om SBB tycker jag säger det mesta om dina åsikter om SBB. A och O är att inte bli känslomässigt engagerad i sina investeringar.

On topic - på senare år verkar det snarare som att de som kommit in gått svagare än de som kastats ut. En teori kan vara att intresset för en aktie toppar strax innan den kommer in, och bottnar för den som åker ut. Ska bli intressant att jämföra utvecklingen framöver SBB vs. Skanska. Min teori är att SBB inte blir långvariga i indexet.
Tjena! Klart jag skriver vi! Att äga aktier är att äga en del av ett bolag det visste du väl? Man kan vinkla det mesta till det negativa om man vill och du försöker tappert med det. Men det är klart att det är något positivt för SBB liksom en mängd andra saker som redan har kommenterats i tråden. Lycka till med dina investeringar!
Citera
2022-06-15, 22:34
  #1157
Medlem
fjiskens avatar
Lämnar det här jävla bluffbolaget nu. Hejdå, hopps du går i konkurs jävla piss VD.
Citera
2022-06-15, 22:41
  #1158
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Haha, att du skriver "vi" om SBB tycker jag säger det mesta om dina åsikter om SBB. A och O är att inte bli känslomässigt engagerad i sina investeringar.

On topic - på senare år verkar det snarare som att de som kommit in gått svagare än de som kastats ut. En teori kan vara att intresset för en aktie toppar strax innan den kommer in, och bottnar för den som åker ut. Ska bli intressant att jämföra utvecklingen framöver SBB vs. Skanska. Min teori är att SBB inte blir långvariga i indexet.

Folk som skriver "Vi" om sina innehav har en tendens att blint äga aktien tills det blir deras sämsta affär någonsin men inte inse det.
Citera
2022-06-15, 23:08
  #1159
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Varför köper Sven-Olov Johansson in sig där då?
Det är ingen nybörjare om man säger så.
Du antyder att Sven-Olov Johansson kanske är bättre insatt i fastighetsbranschen än den där daytradern?
Citera
2022-06-15, 23:15
  #1160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Folk som skriver "Vi" om sina innehav har en tendens att blint äga aktien tills det blir deras sämsta affär någonsin men inte inse det.
Jaså! Inget jag har märkt i alla fall. Men vi diskuterar väl SBB här och inget annat? Men det är så lätt att klä en halmgubbe när argumenten tryter.
Citera
2022-06-15, 23:21
  #1161
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jaså! Inget jag har märkt i alla fall. Men vi diskuterar väl SBB här och inget annat? Men det är så lätt att klä en halmgubbe när argumenten tryter.

Har bara noterat detta beteende genom åren, det är inget argument.
Psykologin som gör att endel personer klänger sig kvar vid dåliga aktieinnehav är märklig och intressant. Må det vara Eniro eller SBB.
Men SBB har många år kvar innan det går att säga att aktien inte repade sig, den kan mycket väl stå i 30-40 kr om ett år.

Eniro däremot kan väl knappast anses vara någon av Batljans bättre affärer?

Hur tror du SBB går imorgon?
Eller ska jag fråga hur du tror att ni går imorgon?
Citera
2022-06-16, 00:04
  #1162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Har bara noterat detta beteende genom åren, det är inget argument.
Psykologin som gör att endel personer klänger sig kvar vid dåliga aktieinnehav är märklig och intressant. Må det vara Eniro eller SBB.
Men SBB har många år kvar innan det går att säga att aktien inte repade sig, den kan mycket väl stå i 30-40 kr om ett år.

Eniro däremot kan väl knappast anses vara någon av Batljans bättre affärer?

Hur tror du SBB går imorgon?
Eller ska jag fråga hur du tror att ni går imorgon?
Du fattar ju inte vad jag menar! Jag tycker nästan synd om dig faktiskt för du har missat något viktigt med att vara aktieägare som du nog aldrig kommer att förstå. Nu över till SBB och hur det ska gå imorgon. Ta fram din kristallkrona och titta djup säg mig sedan vad du ser.
Citera
2022-06-16, 00:05
  #1163
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Du fattar ju inte vad jag menar! Jag tycker nästan synd om dig faktiskt för du har missat något viktigt med att vara aktieägare som du nog aldrig kommer att förstå. Nu över till SBB och hur det ska gå imorgon. Ta fram din kristallkrona och titta djup säg mig sedan vad du ser.

Stänger under 20 kr imorgon.
Citera
2022-06-16, 00:10
  #1164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Lämnar det här jävla bluffbolaget nu. Hejdå, hopps du går i konkurs jävla piss VD.

Det var ledsamt o.trist att höra.

Du ska förmodligen inte lyssna på all smörja som folk antagligen häver ur sig om bolaget.De försöker förmodligen anstränga sig o.eventuellt skrämma små aktiespararna till att sannolikt i förtid sälja av sina aktier.

Du ska se när bolaget samt därtill några av de bästa i fastighetsbranschen återigen kliver fram o.antagligen levererar i Q2-2022.

Då ska du se antagligen när drevet ännu en gång blir lika förvånade och överraskade när bolaget o.kassaflödesmaskinen återigen förmodligen kliver fram o. levererar.

Köp eventuellt åter tillbaka dina akter o. lägg dem i byrålådan så de får chansen att växa i lugn och ro,så ska du se att det förmodligen blir en bra investering på lite längre sikt o. sparhorisont.

/Lycka till med investeringarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in