Citat:
Ursprungligen postat av
HRT
En olycka, precis vad flera sa.
Bepansrade fordon är tunga och de är inte lätta att hantera i hög fart. Eftersom jag kört liknande fordon och jobbat med personskydd var jag tämligen säker på att detta var en olycka och pga. att nyhetsrapporteringen inte jagade terrorister.
Dessa fordon har i regel sk runflats, ofta en ring monterad på fälgen som gör att man ska kunna fortsätta köra vid punktering ca 5 mil i max 80 km/h.
Min gissning är att det inte bara är en punktering utan också hög hastighet vilket faller på föraren.
Att svärta ner en död person eller att skada SÄPOS personskyddsgrupp hjälper inte andra skyddspersoner.
Enligt rapporten finns också en möjlighet att det låg något på vägen som skyddsbilen kan ha klrt på vilket kan ha orsakat haveriet. Om jag tolkade den rätt. Ett annat vittne som låg bakom har sett att bilen krängde, att rök uppstod samt att delar flög från bilen innan den sladdade över på fel sida.
Ska man vara petig så tillhörde de inte SÄPO utan polisregion syd.
Ska man svärta ner någon så är det inte konstaplarna i bilen utan snarare titta skoningslöst på underhållsapparaten som tar hand om polisens bilar, Land Rover som tillverkare och Pirelli som gjort däcket. Kanske finns något ansvar där att finna.