Citat:
Så huvudsakliga skälet att du förkastar min förklaring är att du inte är beredd att tillskriva ryssarna mänskliga egenskaper?
Om det inte hade handlat om ryssar så hade den kanske låtit rimlig i dina öron.
Men eftersom det handlar om just ryssar så gör den inte det.
Ungefär så eller?
Citat:
Ukraina skjuter såklart tillbaka. Deras artilleriförband är mobila. Men utan ammunition så måste man såklart välja sin mål med mer omsorg. Att skjuta enligt din länk, "300 raketer" på Donetsk för att locka ut Ryssen låter väldigt ologiskt.
Ja dom skjuter tillbaka. Fast främst på civila som det verkar. Det är det som är problemet.
Du tycker det låter ologiskt? Men att DPR skulle skjuta 300 raketer på sig själva i rekryteringssyfte, som du nyss föreslog. Det låter logiskt?
Citat:
Det är öppna kanaler så du bör komma åt dem även om du inte är inloggad.
Men men, det visar en film inifrån Donetsk där man hör artilleriet öppna eld för att 2 sekunder senare brisera i staden. Så nära Donetsk är inte Ukraina.
Den andra bilden visar Pro-Ryska ledaren Oleg Frolov undra varför det bara är 2 sek mellan artilleriet skjuter tills granaterna landar. Då svarar andra människor att det är såklart separatiststyrkor som skjuter på Donetsk.
Nästan samtliga kommentarer på facebook-länken säger att Separatisterna är skurkarna och att de gjort samma saker förut.
Men men, det visar en film inifrån Donetsk där man hör artilleriet öppna eld för att 2 sekunder senare brisera i staden. Så nära Donetsk är inte Ukraina.
Den andra bilden visar Pro-Ryska ledaren Oleg Frolov undra varför det bara är 2 sek mellan artilleriet skjuter tills granaterna landar. Då svarar andra människor att det är såklart separatiststyrkor som skjuter på Donetsk.
Nästan samtliga kommentarer på facebook-länken säger att Separatisterna är skurkarna och att de gjort samma saker förut.
"You must log in to continue." Sorry, jag kommer inte åt sidan.
Får jag fråga om datum på videon kanske? Eller en länk till videon, om det går.
Vem är den här Oleg Frolov? Mer detaljer önskas.
Citat:
Nu dog det enligt uppgift 5st civila.
De bryr sig inte om 5st civila dör om det innebär att 100st går med dem i kriget mot Ukraina.
De bryr sig inte om 5st civila dör om det innebär att 100st går med dem i kriget mot Ukraina.
Du tänker alltså framhärda med den teorin? Att ryssarna bombar sig själva för att få unga grabbar att mönstra till soldater? Du tycker inte att den kanske känns bara pytte-lite aningen långsökt?
Vad säger den här Oleg Frolov då? Vad tror han om varför DPR skulle spela på eget mål, så att säga.
1984..... En bok med många tolkningar..
[/quote]Jag skulle väl säga att det finns ovanligt få sätt att tolka den romanen.
Tolkningen är: Om vi inte passar oss jävligt noga så lever vi snart i Oceanien.
Eller vad är din tolkning?