2022-06-15, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Vad ska han med Bitcoin till när världen gått under?

Nåt måste man ju använda när bankomater och kortterminaler inte funkar!?
Citera
2022-06-15, 18:20
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Jag tror btc kommer dra ifrån resten.
Det finns inte mycket i den historiska kurvan 2015-2022 som visar något annat än att BTC följer USA-börsen.
Citera
2022-06-15, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Det vi vet är att kryptos kom upp till ca 2% av kapitalet i världen när de stod som allra högst på topp förra året. Redan då började det talas om regleringar och förbud i vissa länder.

Länder kommer naturligtvis inte tillåta att krypto blir en "världsvaluta". Dessutom går det inte att betala med. Vi behöver få in skatteintäkter för samhällets olika funktioner, därför kan vi inte ha en "världsvaluta" utan insyn. Alltså skulle krypto förbjudas så snart det ens närmade sig en bråkdel av kapitalet.

. Det finns inget som är mer efterfrågat än regleringar. Regleringar krävs för att BTC ska kunna nå ens en bråkdel av sin potential.

. BTC är världens mest transparenta valuta.

. BTC har blivit förbjudet flera ggr av några av världens största ekonomier. Det stoppade inte BTC.

Totalt fel på alla tre punkterna således.
Citera
2022-06-15, 18:21
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag tror btc kommer dra ifrån resten.

Tror eller hoppas?
Citera
2022-06-15, 18:36
Avstängd
Hur går det med mining nu när värdet på bitcoin rasat? Börjar det bli en förlustaffär så vi får en broms även på nya block?
Citera
2022-06-15, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det finns inte mycket i den historiska kurvan 2015-2022 som visar något annat än att BTC följer USA-börsen.

Bitcoin har helt andra egenskaper och det visar sig väl framöver.
Citera
2022-06-15, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Tror eller hoppas?

I min mening är Bitcoin något unikt så jag tror det. Skiter I vad som händer faktiskt. Bitcoin kommer ändå fungera när/om inget annat gör det.
Citera
2022-06-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Hur går det med mining nu när värdet på bitcoin rasat? Börjar det bli en förlustaffär så vi får en broms även på nya block?

Än så länge är hash power oförändrad. Men det börjar nog närma sig smärtgränsen för vissa.
Om man kan lita på denna så är snittet för infra/el ca 24k per btc: https://en.macromicro.me/charts/29435/bitcoin-production-total-cost

Däremot brukar de ha reserver, så de kan tuffa på ett tag. Men till slut så går det inte längre, och då brukar vi se gamla oeffektiva maskiner stängas av.

https://www.lookintobitcoin.com/charts/bitcoin-hashrate-chart/
https://www.lookintobitcoin.com/charts/hash-ribbons/
Citera
2022-06-15, 18:51
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
. Det finns inget som är mer efterfrågat än regleringar. Regleringar krävs för att BTC ska kunna nå ens en bråkdel av sin potential.

. BTC är världens mest transparenta valuta.

. BTC har blivit förbjudet flera ggr av några av världens största ekonomier. Det stoppade inte BTC.

Totalt fel på alla tre punkterna således.

OK, på just denna punkt verkar du lite vettigare än de flesta kryptoförespråkare. Det får jag ge dig. De flesta kryptoboys verkar förspråka någon sorts anarkism/vilda västern där tillgångar finns helt utan insyn, och ingen stat finns. Ungefär som på Vendeltiden.
Citera
2022-06-15, 18:52
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
I min mening är Bitcoin något unikt så jag tror det. Skiter I vad som händer faktiskt. Bitcoin kommer ändå fungera när/om inget annat gör det.

Jag tror att ordet du söker är ändå "hoppas".

Du har alltså satsat pengar på något du hoppas på och skiter i hur det går. Ok!
Citera
2022-06-15, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
OK, på just denna punkt verkar du lite vettigare än de flesta kryptoförespråkare. Det får jag ge dig. De flesta kryptoboys verkar förspråka någon sorts anarkism/vilda västern där tillgångar finns helt utan insyn, och ingen stat finns. Ungefär som på Vendeltiden.

Det finns ett antal libertarianer som lever i en total (tonårig) fantasivärld avseende Krypto/BTC. Jag förstår om man blir skeptisk till BTC/BTC-förespråkare om man lyssnar på dessa. Nej BTC kan aldrig ta fart om det inte kommer regleringar, och det hoppas många att det ska göra snart från bl a USA.
Citera
2022-06-15, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jag tror att ordet du söker är ändå "hoppas".

Du har alltså satsat pengar på något du hoppas på och skiter i hur det går. Ok!

Var ska man sätta pengarna då när aktier går till helvete, egendom går till helvete, valutan går till helvete osv!? Berätta!

Edit! Har redan köpt 20 muminkoppar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in