2022-06-15, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Med din argumentation är det bättre ju mer BTC sjunker, och var så god marknaden fixar detta. Återstår några svettiga veckor eftersom du vet att Terra Luna faktiskt gick ner till Noll. Måste kännas jobbigt att lägga in 100.000 kr på BTC då, eller på vilken nivå du nu gamblar.

Du är välkommen att stå kvar på perrongen när tåget lämnar stationen. Jag har köpt biljett och tagit plats på tåget. Tåget går i riktning mot BTC som ny världsvaluta. Därmed är diskussionen mellan oss över.
Citera
2022-06-15, 16:12
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Du är välkommen att stå kvar på perrongen när tåget lämnar stationen. Jag har köpt biljett och tagit plats på tåget. Tåget går i riktning mot BTC som ny världsvaluta. Därmed är diskussionen mellan oss över.
Ha en svettig sommar! Vi summerar i oktober.
Citera
2022-06-15, 17:03
Avslutad
Citat:
Som sagt behöver du sälja in BTC hos 5 personer för att själv gå med vinst. En del använder FB för detta.

Inte ens Musk kom rätt här och det var ju intressant.

? När ditt bankkonto är fryst och världen går under kommer du komma tillbaka och om du har tur kan du köpa bitcoin av någon som tar överpris i din lokala gränd
Citera
2022-06-15, 17:05
Avslutad
Citat:
När går du in? Kan vara bra att veta så att vi kan se utfallet om 6 månader.

Själv har jag sålt alla mina aktier och går in när OMXS30 går under 1900, som den hade i februari 2020 innan corona.

Har köpt från 10k till 69k och köper mer när vi går ner. Småbelopp men ser det som en försäkring när allt annat går till helvete som det redan börjar göra.
Vart ska folk ha sina pengar? Sparkonto? Allt tappar värde.
Citera
2022-06-15, 17:08
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Har köpt från 10k till 69k och köper mer när vi går ner. Småbelopp men ser det som en försäkring när allt annat går till helvete som det redan börjar göra.
Vart ska folk ha sina pengar? Sparkonto? Allt tappar värde.
Det som fäller din investering tycker jag är att börsen i USA och BTC verkar gå hand i hand. Så du hedgar inte, du kunde lika bra köpt apple-aktier som har noll risk jämfört med BTC (se Celsius t.ex).
Citera
2022-06-15, 17:10
Medlem
Barentss avatar
Citat:
? När ditt bankkonto är fryst och världen går under kommer du komma tillbaka och om du har tur kan du köpa bitcoin av någon som tar överpris i din lokala gränd
Jag har svenska stor-aktier OMXS30 på en depå (fast inte just nu, har bara xact bear) och de kan inte frysas. Som din celsius-depå t.ex.

Däremot tar man en (pytteliten) risk om man har stora mängder kontanter på sitt konto, som jag, staten garanterar bara upp till 1 mkr så jag måste använda en bank som är totalt stabil och kanske är avanza lite för liten. Men Lehman gick i konkurs 2008, de hade 130.000 anställda. så det kan inträffa när som helst.
Citera
2022-06-15, 17:11
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Vad ska han med Bitcoin till när världen gått under?
Citera
2022-06-15, 17:38
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith

Det vi vet är att kryptos kom upp till ca 2% av kapitalet i världen när de stod som allra högst på topp förra året. Redan då började det talas om regleringar och förbud i vissa länder.

Länder kommer naturligtvis inte tillåta att krypto blir en "världsvaluta". Dessutom går det inte att betala med. Vi behöver få in skatteintäkter för samhällets olika funktioner, därför kan vi inte ha en "världsvaluta" utan insyn. Alltså skulle krypto förbjudas så snart det ens närmade sig en bråkdel av kapitalet.
Citera
2022-06-15, 17:46
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Det vi vet är att kryptos kom upp till ca 2% av kapitalet i världen när de stod som allra högst på topp förra året. Redan då började det talas om regleringar och förbud i vissa länder.

Länder kommer naturligtvis inte tillåta att krypto blir en "världsvaluta". Dessutom går det inte att betala med. Vi behöver få in skatteintäkter för samhällets olika funktioner, därför kan vi inte ha en "världsvaluta" utan insyn. Alltså skulle krypto förbjudas så snart det ens närmade sig en bråkdel av kapitalet.
Utan insyn? Knappast. Är inga problem för länder att reglera bitcoin på samma sätt som kontanter eller digitala fiat.
Citera
2022-06-15, 17:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Vad ska han med Bitcoin till när världen gått under?
Jag tar 200 bitcoin för en burk bönor. Eller, det gör jag inte, för när systemet kollapsar går även Internet ned, och utan internet inga kryptovalutor.
Citera
2022-06-15, 18:00
Avslutad
Citat:
Det som fäller din investering tycker jag är att börsen i USA och BTC verkar gå hand i hand. Så du hedgar inte, du kunde lika bra köpt apple-aktier som har noll risk jämfört med BTC (se Celsius t.ex).

Jag tror btc kommer dra ifrån resten.
Citera
2022-06-15, 18:01
Avslutad
Citat:
Jag har svenska stor-aktier OMXS30 på en depå (fast inte just nu, har bara xact bear) och de kan inte frysas. Som din celsius-depå t.ex.

Däremot tar man en (pytteliten) risk om man har stora mängder kontanter på sitt konto, som jag, staten garanterar bara upp till 1 mkr så jag måste använda en bank som är totalt stabil och kanske är avanza lite för liten. Men Lehman gick i konkurs 2008, de hade 130.000 anställda. så det kan inträffa när som helst.

Har inte nåt på Celsius så !?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in