2022-06-14, 14:38
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Homosexualitet och transsexualitet är två väldigt olika saker. Låt bli att blanda ihop dem, är du snäll.

Och sluta hänvisa till mig som "ni".
Jag har försökt göra det enkelt för dig att följa simpel logik.

Det finns ingen ironi i mitt välkomnande till 2022. Homosexualitet är äldre än berättelsen om Jesus. Transsexualitet har funnits hos typ en på miljonen, dvs lika vanligt som att födas utan armar, men började ta fart på 90-talet och och fungerar som en galen sekt och en trend, där självmordsfrekvensen efter operationer är lika hög som före.

Helt naturligt förekommande är det även i naturen så att alla inte ens är tänkta att överleva i evolutionen. En trans bästa egenskap är att de inte förökar sig efter transitionen.

Vi får helt enkelt leva med att det finns psykfall därute, men som tur är, är dessa väldigt många färre än psykopaterna som utgör 2-4% av oss, medan "riktiga trans" utgör 0.018% ungefär.

Nu till en mycket viktig poäng, om vi ska diskutera vidare.
Du måste börja bemöta mina argument, för en föreläsning av dig intresserar mig inte ett dugg.
Din retorik används utbrett mot både homosexuella och transpersoner. Att både homosexualitet och transsexualitet råkar vara till största delen biologiskt är mer än ett tillräckligt underlag för jämförelser.

Transsexualitet har funnits sedan antika tider. Att kunskapen kring transsexualitet ökar med tiden är en annan sak.

Dina ”argument” är lögner, påhitt och felaktigheter. När du börjar erkänna den vetenskapliga fakta som finns kanske det ändras.
Senast redigerad av Warmane 2022-06-14 kl. 14:41.
Citera
2022-06-14, 15:46
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Spännande. Kan du styrka det sista? 0.018% borde nästan bli ett citat.
Självklart!
Du har en sammanfattning på sökning "intersex" på wikipedias engelska sidor. Källhänvisningar finns i texten och sammanfattas såhär:

"conditions in which chromosomal sex is inconsistent with phenotypic sex, or in which the phenotype is not classifiable as either male or female", the prevalence of intersex is about 0.018%

Källan siffran kommer från är:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12476264/

Det är vad vi pratar om här.
Citera
2022-06-14, 15:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Din retorik används utbrett mot både homosexuella och transpersoner. Att både homosexualitet och transsexualitet råkar vara till största delen biologiskt är mer än ett tillräckligt underlag för jämförelser.

Transsexualitet har funnits sedan antika tider. Att kunskapen kring transsexualitet ökar med tiden är en annan sak.

Dina ”argument” är lögner, påhitt och felaktigheter. När du börjar erkänna den vetenskapliga fakta som finns kanske det ändras.
Sluta gaslighta mig.
Jag kan styrka mina källor och jag kan resonera logiskt utan dem, jag har argument och observationer vem som helst kan hänga med på, men du...

Du verkar mest bara hopplöst insnöad och det är bara ditt problem.
Jag har inte använt något av mina inlägg "mot homosexuella eller transpersoner".
Det är du som blandat ihop dem här, och jag har sagt att det är två helt olika saker.

Ditt infantila HBTQIA+ -lag är kapat av radikala ideologer som inte bryr sig ett smack om dig.
Detta är ett sätt för dem att tjäna pengar och tillskansa sig makt.

Är mina argument lögner och påhitt, så är du välkommen att motbevisa mig.
Att bara påstå att de är lögner duger ingenstans.
Citera
2022-06-14, 16:07
Medlem
Citat:

Nej, det är inte "en annan sak", det tillhör samma diskussion.
Om transsexualitet funnits sen antikens tider, hur gjordes kunskapsöverföringen om dess varande i dåtid till nutid??

Låt mig gissa; pjäser och rollspel?
Citera
2022-06-14, 16:10
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Sluta gaslighta mig.
Jag kan styrka mina källor och jag kan resonera logiskt utan dem, jag har argument och observationer vem som helst kan hänga med på, men du...

Du verkar mest bara hopplöst insnöad och det är bara ditt problem.
Jag har inte använt något av mina inlägg "mot homosexuella eller transpersoner".
Det är du som blandat ihop dem här, och jag har sagt att det är två helt olika saker.

Ditt infantila HBTQIA+ -lag är kapat av radikala ideologer som inte bryr sig ett smack om dig.
Detta är ett sätt för dem att tjäna pengar och tillskansa sig makt.

Är mina argument lögner och påhitt, så är du välkommen att motbevisa mig.
Att bara påstå att de är lögner duger ingenstans.
Mina länkar räcker än så länge mer än tillräckligt för att dina lögner ska ha noll hållbarhet.

Ditt irrelevanta konspiratoriska svammel om ideologier och kapningar kommer du ingenvart med heller.
Citera
2022-06-14, 16:13
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nej, det är inte "en annan sak", det tillhör samma diskussion.
Om transsexualitet funnits sen antikens tider, hur gjordes kunskapsöverföringen om dess varande i dåtid till nutid??

Låt mig gissa; pjäser och rollspel?
Jag vet inte riktigt vad syftar på, men lite historia om transpersoner kan du börja läsa om här: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transgender_history
Citera
2022-06-14, 16:15
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt vad syftar på, men lite historia om transpersoner kan du börja läsa om här: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transgender_history

Nej tack.

Ge mig istället ett par av dig utvalda publikationer eller då 'berättelser'.
Citera
2022-06-14, 16:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Mina länkar räcker än så länge mer än tillräckligt för att dina lögner ska ha noll hållbarhet.

Ditt irrelevanta konspiratoriska svammel om ideologier och kapningar kommer du ingenvart med heller.
Det är inte du som bestämmer om dina länkar räcker.
Om de visar sig innehålla fel kan de förkastas enligt all vetenskaplig praxis.

Lägger du i tvåans växel på din barnhjärna, är det upp till dig att visa på vilket sätt jag farit med osanning eller konspirationer.

Du är inte på något sätt auktoritet, vare sig här, eller för att du tror att du är ute i en god sak.
Det har både Hitler och Stalin också sagt sig vara.
Senast redigerad av Pansarvecket 2022-06-14 kl. 16:25.
Citera
2022-06-14, 17:28
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Det är inte du som bestämmer om dina länkar räcker.
Om de visar sig innehålla fel kan de förkastas enligt all vetenskaplig praxis.

Lägger du i tvåans växel på din barnhjärna, är det upp till dig att visa på vilket sätt jag farit med osanning eller konspirationer.

Du är inte på något sätt auktoritet, vare sig här, eller för att du tror att du är ute i en god sak.
Det har både Hitler och Stalin också sagt sig vara.
Det är du som gör de konspiratoriska påståendena, då ligger bevisbördan på dig. Även om jag inte bryr mig då relevansen är ganska obefintlig.

Att du väljer att ignorera alla bevis som hittills presenterats är ingen anledning till att någon ska bemöda sig med att lägga fram fler bevis, tvärtom.

Älskar hur ni envisas med att dra denna hela tiden.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum
Citera
2022-06-15, 08:46
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är du som gör de konspiratoriska påståendena, då ligger bevisbördan på dig. Även om jag inte bryr mig då relevansen är ganska obefintlig.

Att du väljer att ignorera alla bevis som hittills presenterats är ingen anledning till att någon ska bemöda sig med att lägga fram fler bevis, tvärtom.

Älskar hur ni envisas med att dra denna hela tiden.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum
Okej, vad sägs om lite et tu-argument?
Du förlorar på eget grepp. Argumentationsfelen du gör är redan ganska många, vilket automatiskt säger mig att du har fel.
Jag behöver alltså inte ens ha rätt. Du förlorar ändå.

Jag har stuckit hål på dina argument och du bemöter inte ett enda av mina motargument, så jag överlåter åt övriga läsare att bedöma vem som har rätt eller fel.

Du behöver inte bemöda dig med fler svar förrän du håller dig till sakfrågorna.
Att försöka glida undan och använda härskartekniker funkar inte på mig.
Citera
2022-06-15, 11:57
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Okej, vad sägs om lite et tu-argument?
Du förlorar på eget grepp. Argumentationsfelen du gör är redan ganska många, vilket automatiskt säger mig att du har fel.
Jag behöver alltså inte ens ha rätt. Du förlorar ändå.
Jag tog upp ett argumentationsfel ni kör med och då hittar du på att det är jag som kommer med argumentationsfelen. Projicering är er specialitet tydligen.

Citat:
Jag har stuckit hål på dina argument och du bemöter inte ett enda av mina motargument
Haha, dröm vidare.

Citat:
Du behöver inte bemöda dig med fler svar förrän du håller dig till sakfrågorna.
Att försöka glida undan och använda härskartekniker funkar inte på mig.
Du behöver inte bemöda dig med att svara mig när dina svar består bara består av förnekande följt av lögner och påhitt.

Jag håller mig till vetenskap och fakta. Kom tillbaka när du gör detsamma.
Citera
2022-06-15, 13:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag tog upp ett argumentationsfel ni kör med och då hittar du på att det är jag som kommer med argumentationsfelen. Projicering är er specialitet tydligen.

Haha, dröm vidare.

Du behöver inte bemöda dig med att svara mig när dina svar består bara består av förnekande följt av lögner och påhitt.

Jag håller mig till vetenskap och fakta. Kom tillbaka när du gör detsamma.
Du får gärna säga du till mig.
Så säger jag att du inte vet vad fakta och vetenskap är om den så hoppade upp och bet dig i rumpan.

Du tar inte till dig argument, du bemöter dem inte på något enda sätt och den enda anledningen jag kan tänka mig är, för att det du tror dig veta är för tunt för dig att ta ställning till och du saknar helt förmågan att tänka vidare själv.

Den här diskussionen leder absolut ingenstans.
Du är avstängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in