2022-06-14, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flafleflowey

Och va ni gnäller om invadrare, ni vet att det finns invadrare i varje land i jorden. Har aldrig hört om folk som gnäller som mycket som svenskarna. I alla fall dem som är här på Flashback.
Ja, jag vet det för jag är själv en invandrare i annat land än i S. Med det följer att jag betalar mer än ursprungsbefolkningen vad gäller kultur och natur samt i trafiken är allt mitt fel även om jag väntade på grönt. Har aldrig fått ett öre i någon form av bidrag, får inte ens städa upp runt mitt hus då jag tar jobbet från någon annan som inte finns. Sjukhusräkningar med ett stigande okänt belopp osv, osv.

Folk gnäller för att invandrarna mest är bidrags parasiter inbjudna av S och folk tror de är samariter. Denna sjukdom finns bara lite på fb så därför ser du mycket gnäll här då all annan kommunikation är förbjuden,

PK-folket kan hålla käften och bara fortsätta utnyttja invandrare och bidrag samt låta vi som betalar skatt till dej klaga lite som förhoppningsvis sprider sig innan valet, men jag tvivlar då dumheten verkar öka och öka i uppgivenhet med låsta dörrar och en feg folkmassa på stan som är godhetsknarkare.

Sverige kommer inte att återhämta sig då det inte är ett organiskt beslut utan bestämt av manipulativa politiker för deras bästa lön, förmåner och befordran. Adjö Sverige och tack för allt, du var underbar!
Citera
2022-06-14, 08:35
Medlem
Neltets avatar
ett förslag är att alla som har rätt att visats i landet får ett ID-kort. Sen går polisen ut och griper alla som saknar detta kort. Det behövs bara byggas lite inhägnade förläggningar. Sen får man kasta ut dem därifrån de kom.
Citera
2022-06-14, 08:36
Avstängd
pruttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Alla våldtäkter, förnedringsrån, bomber med mera är bara en liten försmak på vad som komma skall.

Precis. Vi kommer att gå från väserländsk filosofi, vetenskap och moral till vidskepelse och barnböcker för vuxna (islam) och det här https://youtu.be/tOz6H51NmJY?t=275

Och jag har fel när jag säger att "vi kommer gå över till ..". Det är landet Sverige som ersätts med en någorlunda sund genetisk uppsättning till bokstavligen en bajsbrun en.
Citera
2022-06-14, 08:38
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Självklart kan Sverige återhämta sig. Det krävs bara en reboost.

Tror på fullt allvar att svensken kikar på alternativt boende. UK, Norge, Danmark, Finland.

UK lider inte längre av eu's piska och bestämmer helt själv. Grannländerna har mindre % babbar. Uppfattar UK börjar ta tag i sina invandrare numera. Stor fördel ligga på en ö dessutom.

Och språken är ingen större barriär.

Är man akademiker eller företagsledare blir det enkelt att byta land.

Drömmen vore vara läkare. Lätt få jobb.

Snackade med en kompis, tillika, M riksdagsman i söndags. Kommentar " Allt är Reinfeldts fel" Han borde hänga i en lyktstolpe.
Senast redigerad av Mullret 2022-06-14 kl. 08:41.
Citera
2022-06-14, 08:46
Medlem
För de första existerar inget folkutbyte, däremot har befolkningen förändrats i sin sammansättning. Vi har många svenskar med annan bakgrund men de är fortfarande svenskar.

För de andra står vi svenskar generellt upp för mångkultur och integration, dvs. alla ska ha rätt och utöva sin kultur så länge de inte bryter mot lagen. Här har de blivit fel från politikerna där dem svenska värderingarna kring feminism, HBTQIA+-rättigheter och yttrandefrihet inte förståtts av alla som kommit hit. Dock kan man ju säga att många etniska svenskar inte ens står upp för ovanstående värderingar vilket syns bland alla Flashback-män här och de som röstar AfS och till viss del Sverigedemokraterna. Vi måste diskutera mer kring att ovanstående värderingar inte är utbytbara bland infödda svenskar och svenskar med annan bakgrund.
Citera
2022-06-14, 09:03
Avstängd
pruttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
För de första existerar inget folkutbyte, däremot har befolkningen förändrats i sin sammansättning. Vi har många svenskar med annan bakgrund men de är fortfarande svenskar.

För de andra står vi svenskar generellt upp för mångkultur och integration, dvs. alla ska ha rätt och utöva sin kultur så länge de inte bryter mot lagen. Här har de blivit fel från politikerna där dem svenska värderingarna kring feminism, HBTQIA+-rättigheter och yttrandefrihet inte förståtts av alla som kommit hit. Dock kan man ju säga att många etniska svenskar inte ens står upp för ovanstående värderingar vilket syns bland alla Flashback-män här och de som röstar AfS och till viss del Sverigedemokraterna. Vi måste diskutera mer kring att ovanstående värderingar inte är utbytbara bland infödda svenskar och svenskar med annan bakgrund.

Det går inte riktigt att begripa vad det är du skriver, men du har säkert rätt i det du säger.

Problemen är inte HBTQIABCDEF+ eller invandrare i sig, eller ens "negrer" som jag väldigt rasistiskt drar till med. Kulturblandning och lite genetisk diversifiering kan vara bra, men problemet är att vi importerar bottenskrapet av alla kulturer och regioner.

Vi tar in alldeles för mycket stökigt folk och folk som bara tar men inte ger. Det sker på en redan ledsen sliten befolknings bekostnad. Med de förutsättningar som sverige haft så hade invånarna kunnat luta sig tillbaka och njuta av livet.. men inte längre.. nu sliter vi med att försörja fetton som sitter i rinkeby och bajsar ut allt vårt hårda arbete i toaletten (mat som de inte jobbat för). Ja, det är till och med den hårt arbetade befolkningen som får rensa de där jävla avloppen också.
Senast redigerad av pruttler 2022-06-14 kl. 09:05.
Citera
2022-06-14, 09:07
Medlem
Utvisar man de kriminellt belastade utlandsfödda invandrarna så kan situationen förbättras något.

I det längre perspektivet med massinvandring och att lågbegåvade föder många barn, samt att utanförskapsområden och hela städer blir bidragsberoende i kombination med att vi redan har världens högsta skatter.

Nej, framtiden är mörkt och svenskarna (de som är välutbildade) kommer inte se någon anledning att stanna kvar i Sverige utan flytta till Norge, Danmark, Finland, Storbritannien och andra lokala platser i världen där man har områden som håller hög kvalite.
Citera
2022-06-14, 10:13
Medlem
flaflefloweys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Utvisar man de kriminellt belastade utlandsfödda invandrarna så kan situationen förbättras något.

I det längre perspektivet med massinvandring och att lågbegåvade föder många barn, samt att utanförskapsområden och hela städer blir bidragsberoende i kombination med att vi redan har världens högsta skatter.

Nej, framtiden är mörkt och svenskarna (de som är välutbildade) kommer inte se någon anledning att stanna kvar i Sverige utan flytta till Norge, Danmark, Finland, Storbritannien och andra lokala platser i världen där man har områden som håller hög kvalite.

Enligt den här artikeln så är det sverige som tjänar miljarder på att ha invadrare i Sverige.

https://arenaide.se/stort-genomslag-...s-nya-rapport/
Citera
2022-06-14, 10:36
Avstängd
pruttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flafleflowey
Enligt den här artikeln så är det sverige som tjänar miljarder på att ha invadrare i Sverige.

https://arenaide.se/stort-genomslag-...s-nya-rapport/

förklara hur rinkeby med sina 17% dömda invånare och som bland de vuxna har 70% arbetslöshet, är en vinst för sverige? För att inte tala om var varje familjs 17 n****barn kostar i rent underhåll och skadegörelse.

Det du länkar till: efterkrigstiden ja, alltså när vi tog in europeiska judar som trots en ytterst liten minoritetsgrupp har tagit en stor andel av av alla nobelpris i främst fysik, och sådan typ av människor. Under efterkrigstiden tog vi inte in en jävla massa somalier som inte uppnått ett enda jävla skit under den här planetens historia.

Läs det du länkar till: invandringen HAR varit en bra affär, det ÄR inte det. Det har varit en jävligt bajsig affär sedan länge i kostnader av socialt kapital, ekonomiskt kapital och genetiskt kapital.

Din källa (nån jävla blogg) är inte heller helt riktig. Här har du en professor som redogör varför dina siffror är fel: https://www.youtube.com/watch?v=p_tKO8nvkEo
Senast redigerad av pruttler 2022-06-14 kl. 10:46.
Citera
2022-06-14, 10:53
Avstängd
pruttlers avatar
Ett annat klipp som visar hur jävla värdelös husbys befolkning är: https://youtu.be/eWE0pUqNLvE?t=57

"EY FILMA INTE MIG".. EY KOLLA KAMERA, VI GÖR TECKEN MED HANDEN! SLUTA FILMA MIG... (*blir våldsam*)...

Jävla raket-nation.
Senast redigerad av pruttler 2022-06-14 kl. 10:57.
Citera
2022-06-14, 11:46
Medlem
wwrs avatar
Där jag rör mig hör jag mer periodvis mer språk jag inte förstår än svenska. Jag har tillbringat en stor del av mitt liv utanför Europa och gillar andra kulturer. Men i Sverige har man avsiktligt skapat konflikt mellan folkgrupper. Paludan får härja och bränna koraner. Olika folkslag berättar hur hatade kurderna är och kurderna själva berättar hur hatade de är. Massinvandring är naturligtvis en riggad metod som förmodligen använts för att ta över länder i tusentals år, sedan religionerna uppfanns. Romarriket togs även över med bl.a Pride-agenda.

De som protesterar mot folkutbytet kallas rasister fast ingen direkt bryr sig om vilken hudfärg andra har. Men ett land kan helt köras i botten av korrumperade politiker om befolkningen ligger i inbördes konflikter.

Musk och andra Internettroll skriver att olika länder är hotade av underbefolkning. Givetvis är det tvärtom. Befolkningsexplosion och massinvandring gör att de utvecklade länderna i Europa och deras befolkningar slås ut. Resurserna räcker inte. (Det räcker inte att det finns tomma ytor som Reinfeldt påstod under sin legendariska flygtur över Sverige.)

Landet skall vara så överbefolkat att folk slåss om få säga upp sina fackliga rättigheter och jobba på företag i Musks anda. Northvolt får miljarder av våra pensionspengar och EU-pengar, öppnade vid nyår, har 1000 anställda men har inte producerar någonting. De skyller på att Sverige har för låg invandring för att de skall kunna anställa!

För att uppnå en global diktatur måste alla länder ha lika dåligt. Välskötta och högt utvecklade länder som de nordiska måste därför köras i botten. Sverige har fallit snabbast. Ingen får sköta sina uppgifter bra eftersom alla lokala förbättringar hotar den globala diktaturen. Landet måste fungera dåligt så att vi ogillar det och oss själva.

Folk måste isoleras. Flygskam trodde ingen på så då låste man fast oss med Corona och nu sänker man Arlanda samt sprider kallt krig. Hat sprids mellan unga och gamla och mellan kvinnor och män.

Storföretagen har tagit över genom EU och utplåning av gränser. Konkurrensen mellan företagen har upphört och deras anställda har inga motiv att attrahera kunder. Istället har de order att upprätthålla konflikter i samhället eftersom företagen numera tar våra pengar via EU och konflikterna gör att befolkningen inte kan enas mot våra korrumperade politiker. Fast helst skall alla sitta hemma för att undvika att bli skjutna eller smittade och shoppa med ett klick. Möjligen köpa hund eller gå runt med nacken nedböjd över telefonen.

För att göra folk beroende av företagen lägger man ned fackföreningar, skapar krig, energikris och inflation. EU kommer förmodligen att kräva in nya jättebelopp för att bygga upp Ukraina (=muta deras företag och politiker).

Hat mot Ryssland och kallt krig även mot Kina gör att vi måste lyda USA och bl.a gå med i NATO. Hat inom den splittrade befolkningen gör att det förefaller omöjligt att samla landet igen.

Jag tror jag avslutar här, på samma sätt som Trump ibland gjorde när han talat om att göra Amerika "great" igen:

Annars är allt bra
Senast redigerad av wwr 2022-06-14 kl. 12:39.
Citera
2022-06-14, 13:01
Medlem
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Sweden

Svider väldigt starkt när man även upplever det IRL att det har gått från "20 000 syrier" år 2010 till 200 000 + 50-100k andra illegala syrier år 2021. Vi fick även in 25 000 nya "iranier", de har bra rykte enligt fb men skall Sverige släppa ytterligare 500 000?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback