Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Hon kanske har någon störning själv?
Jag har fått uppgifter om att hon är bipolär, och det stämmer nog rätt bra in på hennes beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Och den här kvinnan som ville mörda sina barn och sen går ut och säger det i media borde få hjälp att hantera situationen, för sin och för barnens skull. De ska inte behöva höra att mamma ville döda oss.
Hennes ord i intervjun är ju hårresande:
Citat:
– Jag funderade på om jag måste döda barnen. I det totala kaoset tänkte jag att vi alla måste dö. Och i det, tänkte jag att om jag dör så kommer de tvingas avpublicera. På kvällen tre dagar efter allt börjat hade jag starka planer på att ta livet av mig. Jag är bra på att lura min omgivning. Om man vill dö så kan man det.
Jag hade tyckt att hon var olämplig som förälder (till tre barn) om hon "bara" nämnt att hon själv funderade på självmord, men det här med att hon funderat på att ta med sig barnen i döden, "döda barnen", är ju bortom det. Hon borde verkligen inte ha hand om några barn. Att hon pratar om att "skydda barnen" genom att försöka hindra publiceringen på Dumpen är ju rent lögnaktigt. Uppenbarligen handlar det om andra saker. Om hon hade velat skydda barnen hade hon inte gett uttryck för sådana saker i en tidningsintervju. Och ETC-journalisten (Christoffer Röstlund Jonsson) har bevisligen inte heller något omdöme som tar med det i artikeln. Och då bortser jag från en stund från att han skriver en snyftig partsinlaga åt en gammal kompis och låtsas att det är journalistik.
Verkar som att den här "Moa" lever i fullständig förnekelse. Ytterligare ett citat:
Citat:
För Pontus har, säger hon, inte en pedofil störning.
– Läkarna säger han har en tvångsmässig sexuell beteendestörning. Det man kallar sexmissbruk, som har yttrat sig i tvångsmässigt sexchattande och onanerande. De utreder honom också för förmodad autism. Att han fantiserat om barn räcker för att jag ska må skit. Det är en olidlig insikt att leva med. Även om det inte är olagligt är det fruktansvärt. En normal människa som du och jag hade inte ens varit i närheten av en chatt där barnsex kan komma på tal.
Är det viktigt för dig att han inte har diagnosen pedofili?
– Ja. Han är inte dragen till barn. Han har ingen barnporr, vilket är ett övergrepp. Han har inte förgripit sig på sina egna barn och soc har slagit fast att han inte är ett hot mot dem. Han har drivits av tabun och det har eskalerat till värre, värre, värre, vilket har pushats på av Dumpens chattare som övertalat honom. Jag vill inte förminska det som hänt. Det viktiga är att det Dumpen presenterar är inte hela sanningen. Den biten av sanningen är inte mindre hemsk för mig. Men det är inte hela sanningen. Han är pappa till våra barn. Då spelar de nyanserna stor roll.
En man åker för att träffa en sexåring och hennes mamma för en våldtäktsträff på ett hotell, och han är "inte dragen till barn"? Varför ska någon tro på det?
Jag får inte intryck av att hon kapat banden till pedofilen (som hon inte ens ser som en pedofil).