2022-06-14, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Betänk också att minderåriga slussas direkt från TikTok till Dumpens sjuka sexchattar, videos och bilder som säger sig föreställa barn och talar om barn som sexobjekt och vad man kan göra sexuellt med dom. Vuxna som gottar sig. Kukar och onaniskit. Vidrigt. Där är Dumpens lågvattenmärke. Finns INGET som visar att Dumpen egentligen har någon som helst empati för barn. Tvärtom, de använder barn som ett sätt att tjäna pengar under täckmantel att de bryr sig om barn. Hur sjukt är inte det?

Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Nej, de skyddar inga barn. De leker att de skyddar barn, och skadar samtidigt andra människor.

Verkligen. Det är bara en låtsasvärld när man kan tjäna pengar…
Citera
2022-06-14, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hon kanske har någon störning själv?

Jag har fått uppgifter om att hon är bipolär, och det stämmer nog rätt bra in på hennes beteende.

Citat:
Och den här kvinnan som ville mörda sina barn och sen går ut och säger det i media borde få hjälp att hantera situationen, för sin och för barnens skull. De ska inte behöva höra att mamma ville döda oss.

Hennes ord i intervjun är ju hårresande:

Citat:
Jag funderade på om jag måste döda barnen. I det totala kaoset tänkte jag att vi alla måste dö. Och i det, tänkte jag att om jag dör så kommer de tvingas avpublicera. På kvällen tre dagar efter allt börjat hade jag starka planer på att ta livet av mig. Jag är bra på att lura min omgivning. Om man vill dö så kan man det.

Jag hade tyckt att hon var olämplig som förälder (till tre barn) om hon "bara" nämnt att hon själv funderade på självmord, men det här med att hon funderat på att ta med sig barnen i döden, "döda barnen", är ju bortom det. Hon borde verkligen inte ha hand om några barn. Att hon pratar om att "skydda barnen" genom att försöka hindra publiceringen på Dumpen är ju rent lögnaktigt. Uppenbarligen handlar det om andra saker. Om hon hade velat skydda barnen hade hon inte gett uttryck för sådana saker i en tidningsintervju. Och ETC-journalisten (Christoffer Röstlund Jonsson) har bevisligen inte heller något omdöme som tar med det i artikeln. Och då bortser jag från en stund från att han skriver en snyftig partsinlaga åt en gammal kompis och låtsas att det är journalistik.

Verkar som att den här "Moa" lever i fullständig förnekelse. Ytterligare ett citat:

Citat:
För Pontus har, säger hon, inte en pedofil störning.

– Läkarna säger han har en tvångsmässig sexuell beteendestörning. Det man kallar sexmissbruk, som har yttrat sig i tvångsmässigt sexchattande och onanerande. De utreder honom också för förmodad autism. Att han fantiserat om barn räcker för att jag ska må skit. Det är en olidlig insikt att leva med. Även om det inte är olagligt är det fruktansvärt. En normal människa som du och jag hade inte ens varit i närheten av en chatt där barnsex kan komma på tal.

Är det viktigt för dig att han inte har diagnosen pedofili?

– Ja. Han är inte dragen till barn. Han har ingen barnporr, vilket är ett övergrepp. Han har inte förgripit sig på sina egna barn och soc har slagit fast att han inte är ett hot mot dem. Han har drivits av tabun och det har eskalerat till värre, värre, värre, vilket har pushats på av Dumpens chattare som övertalat honom. Jag vill inte förminska det som hänt. Det viktiga är att det Dumpen presenterar är inte hela sanningen. Den biten av sanningen är inte mindre hemsk för mig. Men det är inte hela sanningen. Han är pappa till våra barn. Då spelar de nyanserna stor roll.

En man åker för att träffa en sexåring och hennes mamma för en våldtäktsträff på ett hotell, och han är "inte dragen till barn"? Varför ska någon tro på det?

Jag får inte intryck av att hon kapat banden till pedofilen (som hon inte ens ser som en pedofil).
Senast redigerad av Charvet 2022-06-14 kl. 10:46.
Citera
2022-06-14, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Tack, detta hade jag missat. Har nu bläddrat lite i FUP och tror mig efter det ha hittat domen som så att säga genererats ur den (Hässleholms TR, mål nr B 81-20, meddelad den 1 mars 2022).

Mannen som var Saras sambo vid tidpunkten för de åtalade brotten (maj 2019 till januari 2020) dömdes där för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse, grovt brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor, grovt narkotikabrott samt vapenbrott, till fem års fängelse. Hovrätten ändrade för en månad sedan straffet till fem och ett halvt års fängelse.

Sara vittnade i tingsrätten och hennes utsaga refereras i domen. Det framkommer en del anmärkningsvärda saker, varav följande kanske är det som sticker ut mest.
Det stämmer att hon inte berättat sanningen i de första polisförhören men hon ville skydda [den dåvarande sambon]. När sedan [den dåvarande sambon] började att anklaga henne för bedrägerier när hon bara försökt att hjälpa till så blev hon arg. När hon sedan också fick personskydd från polisen så bestämde hon sig för att berätta sanningen. Det hon berättade i det sista polisförhöret och vad hon har berättat här idag är sanningen.
Enligt vad hon själv säger ljög hon alltså initialt för att skydda sin dåvarande sambo från att dömas för grov brottslighet. Detta är ett tydligt brott mot Dumpens första bud: "Ni, som ären anhöriga, skola aldrig, mot bättre eller sämre vetande, taga den utpekade i försvar".

Anmärkningsvärd är också en av anledningarna hon uppger till att hon valt att berätta sanningen, nämligen att hennes dåvarande sambo började anklaga henne för bedrägerier när hon bara försökt att hjälpa till (i syfte att han skulle undgå ansvar för brott, min anm.). Detta framstår inte som hedervärt och definitivt som ett brott mot Dumpens andra bud: "Ni, som ären anhöriga, skola aldrig kräva något annat skäl för att iaktta rätt, än det att skydda er nästa från fara åsamkad av den utpekade".

Saras principiella inställning till när en anhörig till en person som utpekats som klandervärd har rätt att ta den senare i försvar och på vilka skäl en sådan rätt kan grundas får alltså antas ha ändrats som tidigast någon gång i början av februari 2022, då huvudförhandlingen i tingsrätten bör ha hållits.

Att hennes inställning i vart fall faktiskt har ändrats framgår tydligt av vad hon uppgett inom ramen för ETC:s publicering, liksom av de alster hon själv producerat efter densamma. För det enda alternativet vore att vissa principer gäller för henne, medan andra principer gäller för andra människor. Men det kan väl knappast tänkas att Sara och Dumpen verkligen är så inkonsekventa och oprofessionella...?
Animal Farm dyker osökt upp i minnet... "All animals are equal, but some are more equal than others" eller något sådant...
Citera
2022-06-14, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CudLife
Alternativet är att du har seriösa personer som bedriver den här typen av verksamhet, personer med journalistisk bakgrund som förhåller sig till pressetiska regler.

Personer som lyssnar på anhöriga istället för att sparka på dom.

En seriös verksamhet finansieras via ett företagskonto.

Vilka personer menar du då? Namn tack! Gärna ett tiotal eller helst fler. Hundra kanske. Det vore ju en bra början. Nu ska vi få det här att växa, och det på ett bra sätt. Vi väntar på att du styr upp nu.
Citera
2022-06-14, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Jag räknar med att Sara har koll på vad hon gör. Hennes privatekonomi är dessutom rätt irrelevant. Hennes arbete med dumpen är rätt känt så nog skulle eventuella felaktigheter redan uppmärksammats av tex fkassan eller liknande dessutom.

Nej, hennes privatekonomi är verkligen inte ointressant, Dumpens pengar går rakt in i hennes privata bankkonto.
Citera
2022-06-14, 10:59
Medlem
Citat:
Så frågan är då har Saras barn en pappa då? Den ni pratar om är ju både död och inte pappa till barnen. Finns det alltså en levande pappa som betalar för barnen, eller fk för hans räkning eller är han också död och då får Sara pengar från fk och barnen får barnpension? Detta är väldigt oklart tycker jag.

Hur mycket bidrag får hon per månad?

Vad menar du med att hon "blandar" pengar?

Hur mycket tjänar hon?

Saras pappas barn lever enligt hennes senaste snyftartikel på Dumpen och han verkar dessutom vara en bra pappa.

Så i Saras fall är det okej att hon har varit kriminell och knarkat till den grad att hon knappt minns hennes brott (enligt henne själv) och att hon flera fall av rattfylla där hon riskerat andras liv bakom ratten när hon varit påverkad. Men Sara ska ha frikort för att döma andra hur som helst och även i fall där barn och oskyldiga riskerar att hamna illa.
Citera
2022-06-14, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Saras pappas barn lever enligt hennes senaste snyftartikel på Dumpen och han verkar dessutom vara en bra pappa.

Så i Saras fall är det okej att hon har varit kriminell och knarkat till den grad att hon knappt minns hennes brott (enligt henne själv) och att hon flera fall av rattfylla där hon riskerat andras liv bakom ratten när hon varit påverkad. Men Sara ska ha frikort för att döma andra hur som helst och även i fall där barn och oskyldiga riskerar att hamna illa.
Gäddorna är i stunden när de filmas beredda att begå ett övergrepp inom några minuter beroende på hur lång sträcka det är till plasten de tänkt ut för mys
Citera
2022-06-14, 11:10
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Nej, hennes privatekonomi är verkligen inte ointressant, Dumpens pengar går rakt in i hennes privata bankkonto.
Å vad fan spelar det för roll när hon avslöjar peddon? Lite xtra lön för mödan ska hon väl ha? Wtf, vrf är du personlig, bror?
Citera
2022-06-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Gäddorna är i stunden när de filmas beredda att begå ett övergrepp inom några minuter beroende på hur lång sträcka det är till plasten de tänkt ut för mys

Och Sara var i studen när hon satte sig flertalet gånger hög och påverkad och körde bil och riskerade andra människors liv. Hon är den sista som ska döma andra med tanke på hur hon har betett sig och speciellt inte i fall där oskyldiga kommer till skada.

Det är väldigt tydligt hur förskönande hon är när det kommer till hennes egna domar, snyfthistorier, miljöpåverkan, hon minns inget och så vidare. Men när dessa män som ännu inte begått övergreppen hamnar i hennes händer är obarmhärtig även mot oskyldiga anhöriga.

Hon skriver att hon knappt minns brott hon har begått och det säger ganska tydligt om vilket skick hon har varit i när hon har satt sig bakom ratten och riskerat oskyldiga medmänniskors liv. Varför ska Sara hanteras annorlunda?
Citera
2022-06-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Å vad fan spelar det för roll när hon avslöjar peddon? Lite xtra lön för mödan ska hon väl ha? Wtf, vrf är du personlig, bror?

Jag är inte din bror.
Hon är dömd för stöld, bedrägeri och snatteri och hon har får in Swish-donationerna till hennes privata konto. Det är inte lämpligt beteende och speciellt inte när Dumpen har varit i gång under mer än 1 år.
Citera
2022-06-14, 11:13
Medlem
Citat:
Saras pappas barn

Saras pappas barn? Alltså Sara och eventuella syskon till henne?
Citera
2022-06-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Jag har fått uppgifter om att hon är bipolär, och det stämmer nog rätt bra in på hennes beteende.

Hennes ord i intervjun är ju hårresande:

Jag hade tyckt att hon var olämplig som förälder (till tre barn) om hon "bara" nämnt att hon själv funderade på självmord, men det här med att hon funderat på att ta med sig barnen i döden, "döda barnen", är ju bortom det. Hon borde verkligen inte ha hand om några barn. Att hon pratar om att "skydda barnen" genom att försöka hindra publiceringen på Dumpen är ju rent lögnaktigt. Uppenbarligen handlar det om andra saker. Om hon hade velat skydda barnen hade hon inte gett uttryck för sådana saker i en tidningsintervju. Och ETC-journalisten (Christoffer Röstlund Jonsson) har bevisligen inte heller något omdöme som tar med det i artikeln. Och då bortser jag från en stund från att han skriver en snyftig partsinlaga åt en gammal kompis och låtsas att det är journalistik.

Verkar som att den här "Moa" lever i fullständig förnekelse. Ytterligare ett citat:

En man åker för att träffa en sexåring och hennes mamma för en våldtäktsträff på ett hotell, och han är "inte dragen till barn"? Varför ska någon tro på det?

Jag får inte intryck av att hon kapat banden till pedofilen (som hon inte ens ser som en pedofil).

Det är inkonsekvent av ETC och Moa att säga att barnen skadas om det kommer ut en bilder på pappa Pontus och en chattlogg som visar vad pappa Pontus ville göra med en sexåring på ett hotellrum.

Men plötsligt ska barnen då med den andra föräldern meddela omvärlden att hon har funderat om hon måste mörda sina barn.

Hur vrickat är inte det, när man just har sagt att barn inte mår bra av negativa saker om föräldrar i media? Dessutom säger mamman att hon kan tänka sig att ta livet av sig själv också.

Sen kan man fråga sig om denna mamma skulle gömma bevis på att Pontus har barnporr? Det låter som om hon gärna skulle ställa upp på att hjälpa Pontus så att det inte kommer fram något mer. Det låter så när hon pratar förminskande om hans tillstånd utifrån vad läkare ha sagt och annat som hon sockrar lite på för att hjälpa sin man och barnens pappa Pontus. Jag känner inte att jag litar på henne någonstans när hon går ut berätta om att hon ville döda barnen etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in