2022-06-14, 09:29
Medlem
LightFandangos avatar
Intressant att Sara drar Misogyni-kortet i senaste krönikan. Hon har självfallet poänger men å andra sidan är det ju exakt den strategin Dumpen-maffian själva använder för att ta heder och ära av "Moa".

Moa är skrattretande, labil, rabiat, hysterisk, irrationell, farlig för sina barn och dessutom borde hon veta sin plats och fokusera på sin "gubbe".

Det kan nog finnas en och annan misogyn individ i Saras egen närmaste krets?

Sen vet jag inte om jag håller med om att hon "hängt ut sig själv". Hon har fått lov att själv berätta sin egen story. Om hon "hängts ut" så hade nån annan gjort det samtidigt som man plockat de negativa russinen ur kakan och lagt på "skojig" musik och nedsättande rubrik typ "Sorgliga Sara".
Citera
2022-06-14, 09:40
Medlem
Ännu ett "Mr cool drev"...

Någon annan än jag som faktiskt tyckte att det som sades i AMK var extremt roligt? Sedan blir det ju roligare när man vet att andra sitter och brinner någonstans i sverige över det.

Man får hoppas på mer provokation nu från det gänget så som Mr cool och armann gjorde när deras låt "Knulla barn" kom på plats #1 i sverige och började jämföra sig med Elvis presley
Citera
2022-06-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Hade! Han tog sitt life för ett antal år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Pappan var inte deras biologiska pappa.

Ja, det räknas som ett jobb när hon tjänar pengar på det.

Så frågan är då har Saras barn en pappa då? Den ni pratar om är ju både död och inte pappa till barnen. Finns det alltså en levande pappa som betalar för barnen, eller fk för hans räkning eller är han också död och då får Sara pengar från fk och barnen får barnpension? Detta är väldigt oklart tycker jag.
Citat:
Om hon lever på bidrag så är Dumpen-pengarna en direkt felaktighet då hon blandar in dom pengarna med sin privatekonomi då Swish-numret leder direkt till henne.

Hur mycket bidrag får hon per månad?

Vad menar du med att hon "blandar" pengar?

Hur mycket tjänar hon?
Citera
2022-06-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Mer att om hon fuckar upp det drabbar det henne. Känns som något för henne att fundera på. Inte för mig jag bryr mig helt enkelt inte. Swishstöd är dessutom ypperlig form av finansiering för oberoende media så man inte styrs av företag eller rikas intressen som annan media gör

Men styrs inte då den här "oberoende" median av intresset från de som swishar istället? Och det behöver väl fortfarande inte gå till hennes privata konto utan ett konto som är kopplat till dumpen som organisation.
Citera
2022-06-14, 09:47
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Men styrs inte då den här "oberoende" median av intresset från de som swishar istället? Och det behöver väl fortfarande inte gå till hennes privata konto utan ett konto som är kopplat till dumpen som organisation.
Och om man får rull på sina föreläsningar och "företagsevent" så kan det ju bli ännu mindre "oberoende"? Vill man ta risken att hänga ut en chef på en (större) företagskedja som precis beställt en hel drös med dyra föreläsningar? Eller väljer man "munkavle" och fokuserar på en annan gädda?

Inte för jag tror det kommer att hända men ändå ...
Citera
2022-06-14, 09:51
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Även folk som får sin inkomst utbetald av Försäkringskassan får den redovisad som lön i taxeringskalendern.

Jag undrar lite om FUPen där Sara pekas ut som den som filmat en utplacering av termosbomb.
Den ska ha placerats ut som hämnd för golning, man undrar ju om Sara haft "sidoinkomster".

Det var nån som hotade att bränna ner hennes hus, det påstods på Dumpen att det var nån pedofil, men känns som det lika gärna kan vara hämnd relaterat till detta.

Inlägg: (FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen
Tack, detta hade jag missat. Har nu bläddrat lite i FUP och tror mig efter det ha hittat domen som så att säga genererats ur den (Hässleholms TR, mål nr B 81-20, meddelad den 1 mars 2022).

Mannen som var Saras sambo vid tidpunkten för de åtalade brotten (maj 2019 till januari 2020) dömdes där för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse, grovt brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor, grovt narkotikabrott samt vapenbrott, till fem års fängelse. Hovrätten ändrade för en månad sedan straffet till fem och ett halvt års fängelse.

Sara vittnade i tingsrätten och hennes utsaga refereras i domen. Det framkommer en del anmärkningsvärda saker, varav följande kanske är det som sticker ut mest.
Det stämmer att hon inte berättat sanningen i de första polisförhören men hon ville skydda [den dåvarande sambon]. När sedan [den dåvarande sambon] började att anklaga henne för bedrägerier när hon bara försökt att hjälpa till så blev hon arg. När hon sedan också fick personskydd från polisen så bestämde hon sig för att berätta sanningen. Det hon berättade i det sista polisförhöret och vad hon har berättat här idag är sanningen.
Enligt vad hon själv säger ljög hon alltså initialt för att skydda sin dåvarande sambo från att dömas för grov brottslighet. Detta är ett tydligt brott mot Dumpens första bud: "Ni, som ären anhöriga, skola aldrig, mot bättre eller sämre vetande, taga den utpekade i försvar".

Anmärkningsvärd är också en av anledningarna hon uppger till att hon valt att berätta sanningen, nämligen att hennes dåvarande sambo började anklaga henne för bedrägerier när hon bara försökt att hjälpa till (i syfte att han skulle undgå ansvar för brott, min anm.). Detta framstår inte som hedervärt och definitivt som ett brott mot Dumpens andra bud: "Ni, som ären anhöriga, skola aldrig kräva något annat skäl för att iaktta rätt, än det att skydda er nästa från fara åsamkad av den utpekade".

Saras principiella inställning till när en anhörig till en person som utpekats som klandervärd har rätt att ta den senare i försvar och på vilka skäl en sådan rätt kan grundas får alltså antas ha ändrats som tidigast någon gång i början av februari 2022, då huvudförhandlingen i tingsrätten bör ha hållits.

Att hennes inställning i vart fall faktiskt har ändrats framgår tydligt av vad hon uppgett inom ramen för ETC:s publicering, liksom av de alster hon själv producerat efter densamma. För det enda alternativet vore att vissa principer gäller för henne, medan andra principer gäller för andra människor. Men det kan väl knappast tänkas att Sara och Dumpen verkligen är så inkonsekventa och oprofessionella...?
Citera
Medlem
Citat:
Jag räknar med att Sara har koll på vad hon gör. Hennes privatekonomi är dessutom rätt irrelevant. Hennes arbete med dumpen är rätt känt så nog skulle eventuella felaktigheter redan uppmärksammats av tex fkassan eller liknande dessutom.

Ja hur Saras ekonomi mår är rätt egalt. Hon har ju haft mycket för sig men det är eventuellt så att hon och Patrik pratat igenom det här. Jag menar Dumpen har ju pågått ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Ja hon ger verkligen intrycket av att vara en person som har hundra procent koll på sin privatekonomi. Hur var det nu, stöld, bedrägeri, narkotika? Hoppas hon fått full ordning på allt sedan senaste domen för tre år sen. Hon verkar också ha levt ett traumatiskt och jobbigt liv, inte bra förutsättningar för att skaffa sig ordning.
Eftersom hon själv har kopplat ihop dumpen med sitt eget privata konto så känns det högst relevant. Förstår inte hur du kan mena att det är irrelevant.

Det står att pengarna går in på något av Saras konto eller hur fungerar det där? Och hur redovisar hon Dumpenppengarna för skattmasen??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Intressant att Sara drar Misogyni-kortet i senaste krönikan. Hon har självfallet poänger men å andra sidan är det ju exakt den strategin Dumpen-maffian själva använder för att ta heder och ära av "Moa".

Moa är skrattretande, labil, rabiat, hysterisk, irrationell, farlig för sina barn och dessutom borde hon veta sin plats och fokusera på sin "gubbe".

Det kan nog finnas en och annan misogyn individ i Saras egen närmaste krets?

Sen vet jag inte om jag håller med om att hon "hängt ut sig själv". Hon har fått lov att själv berätta sin egen story. Om hon "hängts ut" så hade nån annan gjort det samtidigt som man plockat de negativa russinen ur kakan och lagt på "skojig" musik och nedsättande rubrik typ "Sorgliga Sara".

Jag håller med. Att hängas ut och att frivilligt berätta sin historia är två olika saker. Och hon väljer vad hon vill lyfta. Finns säkert saker i hennes rätt tuffa liv som hon väljer att behålla själv. För hon äger historien. Så hon kan inte komma och säga att hon hängt ut sig.

Sedan är det intressant att hon klagar på hur herrarna talat om henne och vilka härskartekniker de utsätter henne för när det är exakt samma sätt som dumpen har gjort hela tiden.

Hon avslutar med att barn inte ska bli våldtagna och ja det är ett mantra som tål att upprepas men det ger en inte frikort att bete sig hur som helst så länge man säger det om och om igen.
Citera
2022-06-14, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja hur Saras ekonomi mår är rätt egalt. Hon har ju haft mycket för sig men det är eventuellt så att hon och Patrik pratat igenom det här. Jag menar Dumpen har ju pågått ett tag.

Det står att pengarna går in på något av Saras konto eller hur fungerar det där? Och hur redovisar hon Dumpenppengarna för skattmasen??

Nej vad jag förstått så har dumpen bara funnits i ett år. Så det borde synas vad de redovisat för inkomst först på det här årets deklaration.
Citera
2022-06-14, 10:00
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Klent att fyra framgångsrika (i a f lite) mediemän sitter o spelar in podd men utan någon som helst egen take. Bara skvaller o upprepningar. Likt en syjunta. Precis samma nivå

Vad menar du skulle vara en osanning i sammanhanget? Det låter som att du greppar efter halmstrån.
Citera
2022-06-14, 10:01
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Bra samanfattatning av alla klassiska pedifilargument som återkommer hela tiden.
Bra upplägg då kan ju andra peddosar bara kopiera in din text så spar dom lite tid.

Ja, precis, tycker man inte om Dumpen då är man definitivt pedofil. Touch grass.
Citera
2022-06-14, 10:04
Medlem
Patrik har väl sagt något om att vissa gäddor tagit så lång tid som tre månader att håva in. Exakt vad är det som tar tre månader? Vem är det som groomar vem egentligen?

Tänk er följande scenario: Året är 2026 och Dumpen AB har öppnat upp ännu en fiskfabrik och tanken är som vanligt att gäddor ska publiceras enligt "löpande band"-principen. Alla medel är tillåtna och de rutinerade fiskarna lockar med allt från rena stålar och knark till weekendresor och dyra middagar. De mest effektiva och hänsynslösa fiskarna har avancerat från att fånga gäddor till att bedriva valfångst.

Hört inifrån fikarummet:
- Du Berra, hur gick det med SpäckhuggarBengt?
- Jodå Eva, nr 1437 högg hårt och bestämt i förmiddags. Det var fan värt det efter 11 månaders
kamp trots att jag fick belåna huset. Själv då, något napp?

Skämt åsido, det är ju inte en helt orealistisk tanke att det finns en risk för att Dumpen spårar ur på ett eller annat sätt inom en snar framtid med tanke på deras nuvarande metoder, vilka som står bakom ruljangsen, och alla misstag som redan begåtts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in