Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
1. I första förhöret säger han sig från mordplatsen ha sett en man med mörkblå täckjacka stående mot Kulturhuset. Jag menar att det är väldigt svårt att göra den iakttagelsen med tanke på avståndet. Tar han denna uppgift från media? Har han sett LJ på närmare håll?
Han såg honom längs gula linjen, sprang också förbi honom och snappade säkert upp ett och annat från media.
Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
2. Hans uppgifter om ett vittne som lämnat ett signalement på mördaren som gör att han känner sig förväxlad med denne. Är det en lögn? I så fall varför? Beror de ändrade uppgifterna på glömska eller vill han vara i händelsernas centrum? Kan det vara ett sätt att förvilla?
Det var en lögn. Bara det att förekomma den som kan tänkas förväxla någon med att "förväxla nu inte med mig!" borde rimligen väcka misstankar. Förvilla, absolut. Bränna sitt utseende och person i media också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
De här två sakerna är för mig uppseendeväckande . I kombination med tiden för utstämplingen och vissa signalementsuppgifter tycker jag att det är legitimt att fatta misstankar mot SE.
Det är detta med dekorima- och tensonmän (troligen bägge två olika observationer av SE) som vissa dragit stora växlar på (inte osannolikt för att vilseleda utredningen) som ställde SE i skuggan som MGM.