2022-06-13, 22:08
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det är helt öppet. Låt Patrik klaga då. En avdankad kändis som hen skulle kunna få rollen som maskot utklädd till tomat i ICA-reklamen imorrn om hen bara ansträngde sig. Så är det bara.

Patrik är bekväm och lyfter inte ett finger i onödan
Det sistnämnda intrycket är ganska lätt att få. Sara är motorn och den som gör 95 % av jobbet (i synnerhet de tråkigare icke-rampljusinriktade delarna). Om nån går in i väggen lär det vara hon.

På sikt borde ju det ge lite "slitningar" för radar-paret, särskilt om det kommer motgångar. Det kanske slutar på klassiskt rockduo-maner med tabloid-fajter och stämningar/beskyllningar hit och dit?
Senast redigerad av LightFandango 2022-06-13 kl. 22:11.
Citera
2022-06-13, 22:12
Medlem
Det har diskuterats en del ikväll om dumpens ekonomi och här tycker jag nästan skon klämmer mest med dessa självutnämnda hjältar. De har ekonomiska incitament som tillslut kan riskera att styra vad och vem de hänger ut. INTE för att informera omgivningen för farliga Individer, INTE för att skydda några barn utan för att hänga ut de mest perversa individerna som fiskarna hittat (helst där fula kukar, avföring, hög fallhöjd eller något annat som chockar och genererar swish finns med). Det kommer styra dem längre och längre bort från deras eventuella ursprungliga syfte (om inte pengarna faktiskt var det ursprungliga syftet hela tiden). När fiskarna haffat en riktigt pervers jävel så trycker de på att de är såå unga men såå kåta och hoppas gäddan går i fällan. Risken är att de kommer skapa fler förövare bara för att de vill få in mer pengar och också riskera att inte fatta så kloka beslut pga något annat driver dem än hänsyn till andra människor (såsom barn och oskyldiga anhöriga). Eller riskerar att hänga ut oskyldiga för swishen lockar mer och blundar för argument som skulle kunna peka åt ett annat håll.

Det är ett känsligt ämne de här två elefanterna med rullskridor i en porslinsbutik har tagit sig an och med fel incitament finns risken att det blir ännu värre hanterat än det redan är. Professionella som jobbar med offer och förövare måste ju skaka på huvudet åt hur de behandlar det här ämnet.
Citera
2022-06-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Lol, vilken timing. Du beskriver exakt en del av den problematik jag själv tog upp i inlägget ovan ditt.

Haha ser att jag också tog upp samma ämne. Trevligt att se att fler tänker på detta.
Citera
2022-06-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Det sistnämnda intrycket är ganska lätt att få. Sara är motorn och den som gör 95 % av jobbet (i synnerhet de tråkigare icke-rampljusinriktade delarna). Om nån går in i väggen lär det vara hon.

På sikt borde ju det ge lite "slitningar" för radar-paret, särskilt om det kommer motgångar. Det kanske slutar på klassiskt rockduo-maner med tabloid-fajter och stämningar/beskyllningar hit och dit?

Har en känsla av att det kommer ett reportage om Dumpen snart som inte kommer vara till deras fördel. Typ Uppdrag granskning eller liknande. Jag kommer givetvis trösta Sara så gott jag kan. Myndigheterna vill så klart få bort dessa överlöpare.
Citera
2022-06-13, 22:22
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Det kan vi väl vara, men jag gillar inte alls verksamhet som Dumpen där incitamentet/affärsverksamheten bygger på att uppmana/locka folk att passera en gräns som (majoriteten av dem) inte ändå skulle passerat därför att de saknar förutsättningar eller reella chanser. Det är alldeles för godtyckligt och rättsosäkert. (Vem har någonsin begärt ut en komplett chat-logg för granskning? Går det?)

Vill man vara en duktig fiskare (eller om gäddorna/pengarna sinar) så lär man börja tänja på gränserna, eller hur? I slutändan blir det lite grann som att bekämpa rattfylleri genom att uppmuntra folk man vet är i riskzonen att dricka mer.

Fast det gör ju många. Hela gårdsförsäljningsdiskussiomem tex vill tänja på gränsen att fler ska dricka vid fler tillfällen o skapar fler möjligheter för rattfylleri. Vet man att det är strängt bestraffat att söka barn. Inte som idag svagt lär fler hålla tasken innanför byxan tänker jsg
Citera
2022-06-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Det har diskuterats en del ikväll om dumpens ekonomi och här tycker jag nästan skon klämmer mest med dessa självutnämnda hjältar. De har ekonomiska incitament som tillslut kan riskera att styra vad och vem de hänger ut. INTE för att informera omgivningen för farliga Individer, INTE för att skydda några barn utan för att hänga ut de mest perversa individerna som fiskarna hittat (helst där fula kukar, avföring, hög fallhöjd eller något annat som chockar och genererar swish finns med). Det kommer styra dem längre och längre bort från deras eventuella ursprungliga syfte (om inte pengarna faktiskt var det ursprungliga syftet hela tiden). När fiskarna haffat en riktigt pervers jävel så trycker de på att de är såå unga men såå kåta och hoppas gäddan går i fällan. Risken är att de kommer skapa fler förövare bara för att de vill få in mer pengar och också riskera att inte fatta så kloka beslut pga något annat driver dem än hänsyn till andra människor (såsom barn och oskyldiga anhöriga). Eller riskerar att hänga ut oskyldiga för swishen lockar mer och blundar för argument som skulle kunna peka åt ett annat håll.

Det är ett känsligt ämne de här två elefanterna med rullskridor i en porslinsbutik har tagit sig an och med fel incitament finns risken att det blir ännu värre hanterat än det redan är. Professionella som jobbar med offer och förövare måste ju skaka på huvudet åt hur de behandlar det här ämnet.

Över 23000 inlägg i tråden varav många tusen likt dig spekulerar i att Dumpen motiveras av swish. Ändå är det inte en enda av er som har lyckats presentera några bevis för att det är så eller ens hur mycket pengar man får in.
Citera
2022-06-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Var och en begriper väl att de inte skulle ha råd att göra detta ideellt på sin fritid med tanke på de låga inkomster de har, precis som diverse sk influenser inte skulle ha råd med diverse om de inte fick donationer och liknande

Vilka dumma argument du för med.
Dumpen är inte registrerat som ett företag och Sara är dömd för bedrägeri, stöld och snatteri och nu får hon massvis med pengar swishat till sitt konto vilket är väldigt oseriöst för någon som vill framstå som seriös.
Citera
2022-06-13, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Men motbevisa mig gärna genom att inte lyckas uppfylla mina fördomar om er dumpenentusiaster som en samling svenska rednecks med examen från livets hårda skola sittandes på första parkett i pöbeldomstolen.
Det är inga fördomar. Dumpenentusiaster är en samling högerpopulister och nazister plus en och annan villasvenssonmamma med barn som köpt medias beskrivning av de i alla frågorna fullständigt vidrigt hemska männen.
Vi lever i ett mycket sjukt samhälle men jag tror att det är enklast att bara acceptera det. Leva parallellt och inte beblanda sig.

Då jag personligen inte har utbyte av att begå brott så hade jag nettogynnats av kameror i alla korsningar och ett nordkoreanskt övervakningssamhälle men jag vill inte att höger- respektive vänsterpopulister ska skapa lagar och grupperingar för att så pricksäkert som möjligt bestraffa varandra.

Jag är väldigt trött på all ondska som förekommer. Jag anser att dumpen är en del av denna. Uthängarandan och överflödiga lagar generellt är en kultur jag fått nog av och är starkt emot. Det är redan alldeles för mycket av allting. Sverige är redan så oerhört ofritt och sönderreglerat.
Citera
2022-06-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Över 23000 inlägg i tråden varav många tusen likt dig spekulerar i att Dumpen motiveras av swish. Ändå är det inte en enda av er som har lyckats presentera några bevis för att det är så eller ens hur mycket pengar man får in.

Det är svårt att kunna bevisa något när Sara och Dumpen inte är transparenta alls.
Hon är dömd för snatteri, bedrägeri och stöld och lever enligt andra i tråden på en väldigt låg månadsinkomst men får däremot skattepliktiga pengar in på sitt privata konto. Vilken seriös individ blandar ihop sin privatekonomi med Dumpens ekonomi?
Citera
2022-06-13, 22:49
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
En wall av text med gammal skåpmat. Jag erkänner att jag inte orkade läsa allt. Varför måste du vara så tråkig?

Jag tyckte att det var välskrivet. Förstår att du inte orkade läsa igenom, det tar ju lite tid att bokstavera allt.

Tänkte på det här med samtalscoatcher för anhöriga... De lyser med sin frånvaro... Det är ju en hitte-på-titel. Det är inte så enkelt att två av samtalscoatcherna heter Sara och Patrik?

Deras öförskämdhet verkar ju alla anhöriga ha stött på.
Citera
2022-06-13, 22:49
Medlem
[quote=Torleifsdottir|80569846]Vilka dumma argument du för med.
Dumpen är inte registrerat som ett företag och Sara är dömd för bedrägeri, stöld och snatteri och nu får hon massvis med pengar swishat till sitt konto vilket är väldigt oseriöst för någon som vill framstå som seriös.[/QUOTE

Man behöver inte registrera ett företag för att driva en hemsida
Hur vet du hur mycket pengar hon får in och varför skulle pengarna inte gå till hennes konto när det hon och Patrick som lär ha de största kostnaderna som drivmedel osv när de reser runt .
Citera
2022-06-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Det är svårt att kunna bevisa något när Sara och Dumpen inte är transparenta alls.
Hon är dömd för snatteri, bedrägeri och stöld och lever enligt andra i tråden på en väldigt låg månadsinkomst men får däremot skattepliktiga pengar in på sitt privata konto. Vilken seriös individ blandar ihop sin privatekonomi med Dumpens ekonomi?

Ja Sara är dömd men har avtjänat straffet. Det har skrivits tillräckligt om det, det räcker nu. Angående swishandet så swishar du väl dina vänner också? Knappast några konstigheter.

Dumpen är ute på vägarna och det är dyrt som in i helvete så därför sponsrar vi dom. Dumpen behöver kanske inte checka in på Grand hotell iofs om man ska tro på det som skrivs här men i övrigt så sköter dom sig bra. Kebabtallrik och vandrarhem om man ska lita på deras Instagram.

Tror inte Dumpen kan sprätta pengar omkring sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in