2022-06-13, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Helt fruktansvärt. Men men, detta samhälle kommer snart rämna så vi får väl se dessa oansvariga uthängningar som tidsfördriv tills det sker.

Det är lite så jag ser på dumpen. Tragikomisk underhållning i en tid av förfall. Stigande räntor, hög inflation, polarisering och arga människor på internet. Det blir någon slags mindfullness i att stå vid sidlinjerna och bara betrakta hur allt skruvas upp och eskalerar i kaos. Man får känna sig lite som kaosteoretikern Ian Malcom i Jurassic Park. Någonstans finns det en underliggande mening i allt detta, ett mönster. Om 20-30 år kan vi säkert se tillbaka på den här tiden och förstå hur allt detta kaos var ett slags upplösningstillstånd som förde mänskligheten in i nästa epok.
Citera
2022-06-13, 09:20
Medlem
Tarrous avatar
Etc: När jag intervjuade dig senast så sa du att ni höll på att dra igång en förening och ett aktiebolag.

Sara: – Ja.

Etc: Hur går det med det?

Sara: – Det går bra.

Etc: Swishnumret går fortfarande till dig, inte ett företag.

Sara: - Ja, ja. Vi är fortfarande inte färdiga med omläggningen.

Skönbeskattning och skattetillägg nästa?
Citera
2022-06-13, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
En intressant sak är hur kommer de sig att alla som jagar ”Pedofiler ” ”gäddor” är alltid nästan bittra överviktiga kvinnor i medelåldern eller män i medelåldern?

Dom gånger de är yngre personer som hänger ut folk och gör liknande saker som dumpen så är de oftast personer som är ur form lite nördigt uteende.

Hur kommer de sig att man aldrig sätt snygga fräsha killar eller tjejer 20-25 som aktivt ger sig ut och har som mål att hänga ut människor?

De som är är för frivilligt sex oavsett ålderskillnader och mer liberala av sig ser oftast aningen bättre ut.

Kolla Annie Lööv, ser fräsh ut. Kolla runt på alla runt om i världen som vill ha mer liberalt samhälle där alla har rätten vara med vilka de vill oavsett ålder. Och sedan jämför med de som vill ha strikta regler kring sex. Och att sociala normer och tabuer ska följas strikt.

Skillnaden är uppenbar för mig, att de är bara bittra personer som inte tar hand om sig själva som vill vi ska ett strikt samhälle med häxjakter när någon råkar vara under en viss ålder. De som får ligga och ser bra ut vältränade osv verkar vara för ett liberalt fritt samhälle Är de bara ja som ser detta?

Kolla Patrik tex ser ut som en alkis / pundare . Sleten. Sara övervikig ser redigt läskig ut, hennes röst ger mig kalla kårar. Hon är bara bitter Patrik lika så.

Sverige borde leva i ett fritt samhälle där alla får bestämma över sina egna kroppar så länge det nåt könsmognad eller tonåren. Precis som de va för cirka 200 år sedan.
Jag vet åtminstone en som utger sig för att vara liberal som redigt läskig ut , någon som säger sig känna personer som började sig sälja sex vid 11 år som tyckte att det var en väldigt bra idé för att tjäna pengar och ha sex
Citera
2022-06-13, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Etc: När jag intervjuade dig senast så sa du att ni höll på att dra igång en förening och ett aktiebolag.

Inte omöjligt... men försöker nog hävda avdrag för donation till välgörenhet. Dock väldigt osäker på vilka gränsbelopp som gäller. För dålig på skatt för att göra en ordentlig bedömning.
Citera
2022-06-13, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou

Annan aspekt... måste inte då föreningen eller AB ha utgivningstillstånd och sedan anställa en ansvarig utgivare? Båda typerna av organisation är ju egna juridiska personer. Kan Saras personliga utgivningstillstånd överföras hur som helst?
Någon som vet?
Citera
2022-06-13, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu har ETC öppnat artikeln så att alla kan läsa vilka psykopater som driver Dumpen: https://www.etc.se/inrikes/i-det-totala-kaoset-taenkte-jag-att-vi-alla-maaste-doe

Komiskt hur vänster-extrema ETC försöker skydda peddofiler. Det kanske blev för mycket för dem när dumpen började hitta peddos i vänsterns egna led.
Citera
2022-06-13, 09:40
Medlem
Hur tänkte Migrän-Martins fru när hon skickade fram pedofilen själv för att be om avpublicering av Dumpens material om honom? Hans slippriga samtal är upplagt i anslutning till ETC-artikeln.

Den här genuskrigaren och manlige feministen drömde alltså om att våldta en sexåring och åkte för att möta henne och mamman på ett hotell i Stockholm. En sådan person sätter man sig inte ner och samtalar med för att vinna fördelar för sig själv och sin familj. "Men du älskling, ska vi inte ringa den här kvinnan på Dumpen då? Jag har förberett några stödanteckningar här som du kan utgå från, vad tror du om det."

Sedan tror hon på fullt allvar att pedofili är något man kan "botas" från genom samtalsterapi och sörjer att hon inte längre kan bo kvar i huset (vilket hon antagligen bara kunnat göra om hon och pedofilen hade bott kvar där tillsammans - är det vad hon vill? Sedan han blivit "botad"...)

"Barnen kan bli retade i skolan, det är en katastrof..."

Jo, men nu var det ju din man som ville våldta en sexåring analt, så att...

En normal person hade aldrig mer pratat med pedofilen och flyttat iväg med barnen till annan ort, och börjat om, så gott det går. Inte drivit kampanj tillsammans med en gammal journalistkompis och en jävla pedofil.
Citera
2022-06-13, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag vet inte om det finns något olagligt här som skulle göra Dumpen olaglig. Kan du ange något sådant?

Och för att svara på din fråga så är det juridiska alldeles för snårigt för mig. Sen vet ju inte jag allt om vad de som jobbar på Dumpen gör.

Så det kokar ju ner till att jag kan göra några funderingar kring det som jag ser. Och det är att de chattar med gubbgäddor. Det är knappast olagligt. De stämmer ett möte. Det är knappast olagligt.

De visar direkt att de filmar och sätter igång och pratar med dem om vad de sagt i chattarna.

Och just i det kan jag inte se något olagligt, men som sagt, jag är okunnig om det juridiska så om det finns något i detta som bryter mot lagen som du vet så berätta gärna det. För då får man lära sig lite mer om detta rätt känsliga ämne.
Granskning är lagligt om syftet kan motiveras journalistiskt. Att gäddor/pedofiler enligt chattloggar kanske hade för avsikt/vilja att begå våldtäkt rättfärdigar inte, snarare förstärker grova förtal.
Utan juridiska detaljer så "översätt" dumpens publiceringar till att hänga ut homosexuella och/eller prostituerade privatpersoner på samma grunder (vore inte HMF). Tror du att det vore lagligt? Om inte, vad får dig då att tro att exakt samma är lagligt gällande gäddor/pedofiler?
Ibland nakna med fullständiga namn, adresser, familjer, barn m.m. Det skulle i domstol anses mer klandervärt än både hor- och böguthängning.

Dumpen är medveten om publiceringarnas spridning och konsekvenser. Att det numera görs bakom spoiler, frivillig 18-årsgräns m.m. förmildrar inte så länge igenkännandet inte ändras avsevärt.
Med tillräcklig maskning där det inte vore skäligt för dumpen att anta spridning och igenkänning vore däremot lagligt.
Dumpen hade i många fall utan tvekan fällts men det förutsätter att stämningar mot publiceringarna med ibland på gränsen tillhörande ofredanden drivs nitiskt och obevekligt. Domarna hade slagit rakt igenom utgivningsbeviset. Det vore väl i domstol för dumpen till ingen nytta.

Om det är dumpen eller bland annat rektorer som är juridiskt ansvariga och ersättningspliktiga till förlorade livsinkomster kan resoneras kring men det är i vart fall inte gäddornas. Troligen dumpen eftersom det för t.ex. rektorer och åkerier skulle kunna anses svårt att motivera fortsatta anställningar, men det låter jag vara osagt.
Senast redigerad av ErichvonEinstein 2022-06-13 kl. 10:32.
Citera
2022-06-13, 10:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Haha, senaste gäddan lajvar pappa till flickans kompis, vilken hal jävel. Farlig typ: dömd till rättspsykiatrisk vård, aspiga ögon, kär i en 13-åring och kock med kniv som arbetsredskap - detta hade kunnat sluta illa, om det funnits en riktig flicka...

Edit: Sega rörelser också, säkert tungt medicinerad, typ Lamictal.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2022-06-13 kl. 10:04.
Citera
2022-06-13, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Artemia
Tycker hon flåsar mest hela tiden.

Jo hon är andfådd av att existera säkert.
Citera
2022-06-13, 10:11
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu har ETC öppnat artikeln så att alla kan läsa vilka psykopater som driver Dumpen: https://www.etc.se/inrikes/i-det-totala-kaoset-taenkte-jag-att-vi-alla-maaste-doe

Åh herregud! Den där artikeln är ju ett skolexempel på hur man skriver en snyftartikel.

"Så ber hon om ursäkt när hon börjar gråta in i en röd mönstrad snusnäsduk."

"Flerbarnsmamman har proppat sin späda kropp full med betablockerare för att klara av att berätta om dagen D, som i Dumpen. "
Citera
2022-06-13, 10:12
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Hur tänkte Migrän-Martins fru när hon skickade fram pedofilen själv för att be om avpublicering av Dumpens material om honom? Hans slippriga samtal är upplagt i anslutning till ETC-artikeln.

Den här genuskrigaren och manlige feministen drömde alltså om att våldta en sexåring och åkte för att möta henne och mamman på ett hotell i Stockholm. En sådan person sätter man sig inte ner och samtalar med för att vinna fördelar för sig själv och sin familj. "Men du älskling, ska vi inte ringa den här kvinnan på Dumpen då? Jag har förberett några stödanteckningar här som du kan utgå från, vad tror du om det."

Sedan tror hon på fullt allvar att pedofili är något man kan "botas" från genom samtalsterapi och sörjer att hon inte längre kan bo kvar i huset (vilket hon antagligen bara kunnat göra om hon och pedofilen hade bott kvar där tillsammans - är det vad hon vill? Sedan han blivit "botad"...)

"Barnen kan bli retade i skolan, det är en katastrof..."

Jo, men nu var det ju din man som ville våldta en sexåring analt, så att...

En normal person hade aldrig mer pratat med pedofilen och flyttat iväg med barnen till annan ort, och börjat om, så gott det går. Inte drivit kampanj tillsammans med en gammal journalistkompis och en jävla pedofil.
Hur man än vänder och vrider på det så tycker jag det är förbaskat sunt att hon blankt vägrar spela sin tilldelade statistroll i Dumpens "Truman Show" dvs "Den tappra stackars frun som står i evig tacksamhetsskuld till Dumpen samtidigt som hennes liv är utfläkt till allmän beskådan".

Sen kan det så klart back-fira på så sätt att hon får mer uppmärksamhet i slutändan men då är det ändå hon själv som regisserar sitt liv och hennes val.

Med tiden tror jag att fler och fler anhöriga kommer att träda fram och göra likadant. Dumpen får väl prova att muta dem med erbjudande om en viss procent av intäkterna från deras "Lättsamma företagsevent med skvaller". (Om de nu lyckas sälja in detta.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in