2022-06-12, 21:36
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Asså nja. Visst har han satt sig själv i den situationen och på så sätt finns det ingen annan att skylla på. Å andra sidan så kan man väl faktiskt tycka att om någon så tydligt försöker bättra sig, och ändå bara ska sitta några månader så borde fotboja vara ett bättre alternativ.
Fotboja? Han är ju helt hopplös och fortsätter begå våldsbrott i fängelset (mot en mycket äldre, mindre och icke hotfull man) och börjar knarka det första han gör när han släpps ut. Varför skulle han anförtros en fotboja?

Förr hade han hunnit hängas både en och två gånger vid det här laget. Möjligen var det ett mer humant sätt att behandla människor av hans typ, om man räknar med de offer de skördar. Nu vet man inte hur länge han kommer att fortsätta att djävlas med sin omgivning. Den slutliga överdosen kan komma i morgon eller om sex, sju år.
Citera
2022-06-12, 21:40
Medlem
Jag tror det kommer gå åt helvete för både Alex och Alva om inte han påbörjar seriös behandling för sitt beroende och hon tar tag i sin skit på sitt håll. Under den här perioden har jag fått en annan bild av Alva tyvärr. Tänkt tidigare att hon var stabil och bra för honom, men det är nog snarare så att när han kör kör hon med. De har supit och knarkat ihop i Turkiet och nu ska de vara kvar tills det är bra igen.... Well, lycka till med det. Jag är faktiskt uppriktigt ledsen över Alex återfall. Det är skit synd med människor som förlsöker vända sitt liv men som inte tar sig bort från drogerna.
Jag är iaf glad att de gjorde videon och att han iaf var ärligt med att han supit och knarkat sedan muck. Men i övrigt känner jag mig uppgiven över att de sitter och garvar åt misären.
Citera
2022-06-12, 21:48
Medlem
[quote=Yaya345|80559606]Jag tror det kommer gå åt helvete för både Alex och Alva om inte han påbörjar seriös behandling för sitt beroende och hon tar tag i sin skit på sitt håll. Under den här perioden har jag fått en annan bild av Alva tyvärr. Tänkt tidigare att hon var stabil och bra för honom, men det är nog snarare så att när han kör kör hon med. De har supit och knarkat ihop i Turkiet och nu ska de vara kvar tills det är bra igen.... Well, lycka till med det. Jag är faktiskt uppriktigt ledsen över Alex återfall. Det är skit synd med människor som förlsöker vända sitt liv men som inte tar sig bort från drogerna.
Jag är iaf glad att de gjorde videon och att han iaf var ärligt med att han supit och knarkat sedan muck. Men i övrigt känner jag mig uppgiven över att de sitter och garvar åt misären.[/QUOTE
Tragiskt, men om jag va Alvas mamma så skulle jag göra allt för att hon skulle lämna han, hon är ung kan finna bättre kille, va ska han med henne till han har barn o helt körd, sök vård Alex, Turkiet flödar av droger bra land att åka till för att må bättre ett skämt....
Citera
2022-06-12, 21:50
Medlem
Protienpulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Haha ja, jävla skit samhälle 😂
Ja du om Alva har jag inget gott att säga, hon älskar ju verkligen att va en ”gangster wife” Stör mig så jävla mycket på henne, nästan så pass mkt att jag lider med Alex som måste stå ut med henne, inte konstigt han börja kvarka direkt han kom hem och träffade hon igen. Hade nog gjort samma sak i hennes sällskap 😂

Hon tror ju hon är tuff, att han är tuff, att knarka är tufft, att hans kompis är tuff. Ja men hon är helt tappad. Bara sitter och flinar som en jävla fjortis åt hur han knarkat & blivit av det. Nej fy fan så trasiga människor.
Citera
2022-06-12, 21:57
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaya345
Jag tror det kommer gå åt helvete för både Alex och Alva om inte han påbörjar seriös behandling för sitt beroende och hon tar tag i sin skit på sitt håll. Under den här perioden har jag fått en annan bild av Alva tyvärr. Tänkt tidigare att hon var stabil och bra för honom, men det är nog snarare så att när han kör kör hon med. De har supit och knarkat ihop i Turkiet och nu ska de vara kvar tills det är bra igen.... Well, lycka till med det. Jag är faktiskt uppriktigt ledsen över Alex återfall. Det är skit synd med människor som förlsöker vända sitt liv men som inte tar sig bort från drogerna.
Jag är iaf glad att de gjorde videon och att han iaf var ärligt med att han supit och knarkat sedan muck. Men i övrigt känner jag mig uppgiven över att de sitter och garvar åt misären.
Han är, som han också själv skrutit om, en mördare.

Det sorgliga i det är alltså inte att han undgått straff för mordet, utan att han inte kan sluta knarka?

Men jag håller med dig om att det kommer att gå åt helvete för dem. Sen hur utdragen dödskampen blir kan man ännu bara spekulera i.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2022-06-12 kl. 22:00.
Citera
2022-06-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han är, som han också själv skrutit om, en mördare.

Det sorgliga i det är alltså inte att han undgått straff för mordet, utan att han inte kan sluta knarka?

Men jag håller med dig om att det kommer att gå åt helvete för dem. Sen hur utdragen dödskampen blir kan man ännu bara spekulera i.

100% att det var han som sköt den där killen som de dumpade i någons trädgård. Har aldrig trott ngt annat. Men med det sagt, alla dagar i veckan en nykter mördare som försöker sona sina synder än en påtänd psykotisk jävla stolle som är en fara för andra.
Citera
2022-06-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Absolut ingenting emot droganvändning men att sitta och röka crack i flera dagar tills man tror att polaren försöker döda en, det blir inte pundigare än så, är han på den nivån förstår jag att bara total nykterhet är ett alternativ.

Vad tog Alva ett återfall på?

Har du sett Alex första dialogiskt intervju? Han är så nerknarkad att det går över mitt förstånd hur han öht kunnat vara gangster. Han är värsta sortens pundare. Helt otroligt att han inte är död. Tror han pundat mer än vad han varit någon slags gangster faktiskt.

Eftersom Alva "aldrig tagit droger" (men är dömd för innehav pga pissat positivt på amfetamin) är det nog alkohol hon syftar på.
Citera
2022-06-12, 22:35
Medlem
Trodde ni på riktigt att han inte skulle ta ett återfall? Missbruk har en extrem dålig prognos och det krävs i många fall flera återfall innan man ens blir helt nykter. Alva är extremt medberoende och det i praktiken blir ju att hon ”tar lätt” på hans återfall eftersom hon försvarar det till vilket pris som helst. Som medberoende är man väldigt lojal mot personen som missbrukar och tyvärr sätter hon Alex framför sitt egna bästa- som vilken medberoende som helst.
Citera
2022-06-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaya345
Har du sett Alex första dialogiskt intervju? Han är så nerknarkad att det går över mitt förstånd hur han öht kunnat vara gangster. Han är värsta sortens pundare. Helt otroligt att han inte är död. Tror han pundat mer än vad han varit någon slags gangster faktiskt.

Eftersom Alva "aldrig tagit droger" (men är dömd för innehav pga pissat positivt på amfetamin) är det nog alkohol hon syftar på.
Jag har sett båda två, han var i extremt dåligt skick i första avsnittet, inte sovit på flera dygn, tappar tråden, fullproppad med stimulanter och lugnande.

Min uppfattning är att Alex inte var någon vidare gangster, att han inte blivit klippt redan är något av ett mirakel, kollade på en story time där han berättade hur han och en polare tog tunnelbanan till ett värdetransportrån, den måste du se hade svårt att sluta skratta, det sammanfattar hans nivå på driftandet ganska bra.

VÄRDETRANSPORTRÅNET

https://youtu.be/sB9U91i-Exo

Skratt utlovas.
Senast redigerad av AndersJohanssen 2022-06-12 kl. 22:55.
Citera
2022-06-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Jag har sett båda två, han var i extremt dåligt skick i första avsnittet, inte sovit på flera dygn, tappar tråden, fullproppad med stimulanter och lugnande.

Min uppfattning är att Alex inte var någon vidare gangster, att han inte blivit klippt redan är något av ett mirakel, kollade på en story time där han berättade hur han och en polare tog tunnelbanan till ett värdetransportrån, den måste du se hade svårt att sluta skratta, det sammanfattar hans nivå på driftandet ganska bra.

VÄRDETRANSPORTRÅNET

https://youtu.be/sB9U91i-Exo

Skratt utlovas.

Har sett den 😂 Det är komedi på hög nivå. Är väll den typen av pundiga grejer han sysslat med främst. Men den låter det annorlunda i hans texter såklart....
Jag tror att en anledning till att ingen klippt honom är just pga att han är så jävla pundig. De pundigaste tenderar ju inte sällan att klara sig pga utgör inget reellt hot och ställer ofta till det mer för sig själva än för andra.
Citera
2022-06-12, 23:28
Medlem
Tråkigt att se honom sådär. Dom flesta som blir nyktra åker på återfall under vägen, bra att dom tog tag i det snabbt och gjorde samma sak som funka sist med att resa till Turkiet. Tror Alex kan klara det om den här youtube-grejen faktiskt funkar under en längre period. Får väl se hur länge han klarar att leverera content i samma klass som han gjort tidigare, kommer iaf inte bli lättare när han dragit alla sina historier.

Dör hans kanal och spotify-streams kan även vi optimister stryka under på att Alex antagligen blir en kriminell pundare för gott.
Senast redigerad av LordHeskey 2022-06-12 kl. 23:42.
Citera
2022-06-12, 23:41
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Fler som hörde när Alva och Alex och deras polare pratade om att Alex rökte crack innan dom drog till Turkiet ?

Värre än jag trodde. 😂
Tänkte benso.. men absolut, röka crack är ju helt normalt. Inte så konstigt han sett helt fucked ut i ögonen.

Runt 23 minuter in i videon när han säger att han slajfat har han helt andra ögon, käkspänningar och allmänt ryckig.
Alva lever i en drömvärld - "nu när Alex slutat knarka...."
Sorry gumman, detta är långt ifrån slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in