2022-06-12, 20:02
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vilket inte är korrekt, det borde du veta, om du vet hur "sånt här går till". Det finns noll skäl eller anledning till att Hakuna Matata ligger kvar som styrelsemedlem sju månader efter publikt avslöjande om peddodomar och barnraggande. Du vill kanske ta en privatlektion över PM, annars är detta OT och det räcker med att Fido lurade på mig en tramsvarning. Då kan vi även gå igenom din bristande läsförståelse i tidigare post.
Du är varmt välkommen att i PM eller i tråden redogöra för hur hur förfarandet att göra sig av med en suppleant ser ut för ett aktiebolag med färre än tre styrelseledamöter. Med eller utan ”legala ursäkter”.

Manegen är krattad!
Senast redigerad av sunessensommar 2022-06-12 kl. 20:04.
Citera
2022-06-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Länk till videon där ”Moas” ex konfronteras?

Förövrigt intressant uppsättning motståndare som dumpen mobiliserat. Soneby, ETC mfl.

Hemligt men man kan räkna ut vem det rör sig om. Lyssnade på podden som Sara länkar till på Dumpen. Horribel.

Nu måste Dumpen supportas extra mycket av alla.
Citera
2022-06-12, 20:17
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Vem bryter mot vilka lagar?

Dumpen sysslar ju med förtal.

Det är ju orimligt varför de skulle ha fribiljett komma undan med detta i längden.

Jag gissar att de sk gäddorna blir skraja och inte vill dra uppmärksamhet till sig.

Men vi får hoppas att Soneby anmäler dem. Han är ju inte pedofil men smutskastas med guilt by association.

Och ja. Jag är fortfarande motståndare till pedofila övergrepp.
Citera
2022-06-12, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Dumpen sysslar ju med förtal.

Det är ju orimligt varför de skulle ha fribiljett komma undan med detta i längden.

Jag gissar att de sk gäddorna blir skraja och inte vill dra uppmärksamhet till sig.

Men vi får hoppas att Soneby anmäler dem. Han är ju inte pedofil men smutskastas med guilt by association.

Och ja. Jag är fortfarande motståndare till pedofila övergrepp.

Ja det kanske är förtal av gäddorna. Men varför skulle Soneby anmäla dom menar du?

Jag klistrar in det jag skrev tidigare om detta med just förtal.

I Sverige anses tryckfriheten som mycket viktig. Därför är det bara Justitiekanslern (Jk) som får besluta om åtal för uttalanden som utgör förtal eller hets mot folkgrupp. Att Jk gör det är mycket ovanligt. Dumpen har blivit anmäld många gånger till Jk och dom har lagt ner alla anmälningar.

Sen kan gäddorna också driva frågan om dom har blivit förtalade. Grundregeln är då att åklagare inte får väcka åtal för förtal. Initiativet till åtal ligger istället hos den person som anser sig ha blivit utsatt för ett sådant brott i det här fallet alltså gäddan.
Citera
2022-06-12, 20:32
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag har funderat fram och tillbaka över det här. När jag hörde inspelningen och att Patrik skrattade och Sara inte alls var vänlig i sin framtoning så såg jag mycket negativs på deras beteende.

Men efter att ha funderat över det, sett att mamman redan dagen efter krävde att de skulle ta bort mannen från sajten och allt annat som hon skrivit så känner jag inte så mycket för dessa egentligen.

När mamma påstår att barnen kan fara illa av publiciteten så verkar hon inte tycka att de kan fara illa över att själv läsa eller få omtalat att eran mamma vill ju mörda er barn, så känns det hela inte så genuint längre.

Kanske man kan misstänka att mamman säger att hon ville mörda sina egna barn och även ta livet av sig själv så känns det lite grann som att det är sagt med att använda det som påtryckning på Sara och Patrik.

Och jag vet inte, det lät inte som om några bevis har visats upp vad de påstår ska ha skett. Att säga en massa saker går ju bra.

Det här med att flytta kan man diskutera. Jag vet att Hagamannens fru beslöt sig för att stanna för alla skulle ändå alltid veta hur det var. Och hon hade goda grannar och vänner och såg det som stöd för både henne och barnen i en svår situation. Med det sagt så är det ju inte säkert att den här familjen i Dumpen har möjlighet till detta. Det ver jag inte, utan var mer sagt som en reflektion kring hur olika man kan agera kring såna här situationer.
Jag tänker att om hon skulle få sin vilja igenom, ja då skulle ju folk här som har koll genast se vilken gädda som tagits bort. En avpublicering på Dumpen löser nog inte så mycket, filmklippen finns väl på andra sajter som tex Rumble osv. Sen finns det väl folk som laddat ner och sparat.
Citera
2022-06-12, 20:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja det kanske är förtal av gäddorna. Men varför skulle Soneby anmäla dom menar du?

Jag klistrar in det jag skrev tidigare om detta med just förtal.

I Sverige anses tryckfriheten som mycket viktig. Därför är det bara Justitiekanslern (Jk) som får besluta om åtal för uttalanden som utgör förtal eller hets mot folkgrupp. Att Jk gör det är mycket ovanligt. Dumpen har blivit anmäld många gånger till Jk och dom har lagt ner alla anmälningar.

Sen kan gäddorna också driva frågan om dom har blivit förtalade. Grundregeln är då att åklagare inte får väcka åtal för förtal. Initiativet till åtal ligger istället hos den person som anser sig ha blivit utsatt för ett sådant brott i det här fallet alltså gäddan.
Hur det ligger till tog nog S och P reda på innan Dumpen drogs igång. De vet vad det finns för risker men tycker nog att det är värt det om det skulle hända något.
Citera
2022-06-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Jag tänker att om hon skulle få sin vilja igenom, ja då skulle ju folk här som har koll genast se vilken gädda som tagits bort. En avpublicering på Dumpen löser nog inte så mycket, filmklippen finns väl på andra sajter som tex Rumble osv. Sen finns det väl folk som laddat ner och sparat.

Hehe exakt. Det vore ett vansinnigt dumt drag av motståndarsidan. Fattar hen inte detta?
Citera
2022-06-12, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Gå bara och lägg dig ditt jävla äckel. Bara för att ett barn är könsmoget, så betydee det inte att det barnet är redo för sex.

Är inte äcklig, däremot så är de rätt simpelt. Är man mogen att ens ha sex är man mogen välja vem man vill ha det med. Sociala normer ska inte att stopp för de så länge de är frivilligt.
Citera
2022-06-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79

Det skulle naturligtvis inte ändra någonting. Men hon mår dåligt och har hängt upp det på att Dumpen inte avpublicerar.
Citera
2022-06-12, 21:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Är inte äcklig, däremot så är de rätt simpelt. Är man mogen att ens ha sex är man mogen välja vem man vill ha det med. Sociala normer ska inte att stopp för de så länge de är frivilligt.

Det finns dom som har sex även fast de inte är mogna för det. Då kan och ska man inte bara kliva på.
Så riktigt så simpelt är det inte.
Citera
2022-06-12, 21:01
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Det skulle naturligtvis inte ändra någonting. Men hon mår dåligt och har hängt upp det på att Dumpen inte avpublicerar.
Klart hon mår dåligt, det skulle vem som helst göra. Svårt att veta hur man skulle reagera, men jag tror jag skulle sätta barnen först och främst. Ta professionell hjälp från BUP, barnpsykologer för hjälp hur man på bästa sätt hjälper barnen med det faktum att deras pappa är pedofil. Det måste ju var det absolut värsta. Inte att behöva flytta till ett sämre boende eller vad folk ska tänka. Utan att ens barn mist sin pappa eller hur jag ska uttrycka det. Veta att han tänkt skada ett annat barn.

Jag lyssnade på klippen där hon säger att ingen i grannskapet ännu vet något. Hur kan hon veta att de inte vet? De flesta är fina i kanten av hänsyn och håller tyst och låtsas som inget. Om man inte känner personen väl då, då kanske man beklagar och frågar om man hjälpa till med något. Ingen normal människa skulle väl trakassera.
Citera
2022-06-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Både patrik och Sara är ju över lag ganska konstanta. Det beter sig lika mot både Gädda och gäddan familj och barn.

Är ju flera som vittnat om den saken.

Det enda som skiljer Moa från andra är att hon spelade in det hela. Tror ni på riktigt att detta är första gången Sara och Patrik beter sig som rövhål?

Nä, de beter sig som rövhål i inspelningarna för att de alltid beter sig så. Detta eftersom de är rövhål.

De är panka och behöver pengar.

Två sidor av ett mynt Fido. Du om någon borde veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in