2022-06-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonEinstein
Det är klart att någon av alla i t ex baprun känner någon jurist eller att någon är pensionerad advokat, åklagare eller domare men det förändrar inte lagen.
Förtal är förtal oavsett utgivningsbevis och andra brott är lika brottsliga oavsett vilket (givet att vi pratar brottslighet).

Jag vet inte vad du pratar om nu riktigt. Menar du att Dumpen förtalar de män som de hänger ut? Jag är inte insatt i de juridiska så jag kan inte ens gissa. Du får gärna utveckla saken då det låter intressant.

De har ju utgivningsbevis och agerar som journalister. Men när de chattar med dem utger de sig för att vara barn. Och det kanske är där någonstans knutpunkten är. Men de är andra som chattar i alla fall i bland som jag förstått det. Men om de är andra som chattar och Sara och Patrik får det materialet till sig och söker upp gubben som faktiskt ofta pratar med dem och försöker bortförklara och ljuga.

Och de är riktiga pedofilerna är det utmärkt att chattloggarna överlämnas till polisen för att kunna starta en utredning kring dem. Man mår fysiskt illa när en gubbe frågar hur djup fitta en treåring har och ser det som bonus att hon gråter när han tränger in.
Citera
2022-06-12, 18:53
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Gammalt klipp

Snyggt försök, ditt peddofan

Du menar att detta var filmat då Sara var narkoman?nt vi

Varför tror du att någon med antisocialt beteende och 26 domar mot sig magiskt ändrar beteende?
Du förstår nog inte sambandet mellan personlighetsstörningar och missbruk.

Skillnaden är att nu har de båda styrt upp sitt knarkande. De knarkar utan att gripas, och får knarkpengar svart via swish.

Det är också uppenbart att Sara går igång på ett osunt sätt av att sexchatta och låtsas vara tonårstjej.

Jag tycker pedofiler är äckliga. Men det efterblivna trashet runt Dumpen överanvänder "pedofilkramare" mot alla som ogillar dessa knarkande kicktorskars folktribunal. De vill ju inte hjälpa barn. De är sjuka. Patrik låg väl i vintras i norrland och avgiftade sig i norrland nånstans. De båda knarkar så in i helvete det är jag säker på.
Citera
2022-06-12, 18:55
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag vet inte vad du pratar om nu riktigt. Menar du att Dumpen förtalar de män som de hänger ut? J

Förtal handlar inte om vad som är sant eller inte . Du kan förtala någon för att du hänger ut den personen för ett brott den begått. Så det Dumpen sysslar med är ju förtal.

Och jag tycker inte synd om pedofiler. Men det är fakta att det är förtal.
Citera
2022-06-12, 18:58
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Förtal handlar inte om vad som är sant eller inte . Du kan förtala någon för att du hänger ut den personen för ett brott den begått. Så det Dumpen sysslar med är ju förtal.

Och jag tycker inte synd om pedofiler. Men det är fakta att det är förtal.

Och ändå är de inte dömda för förtal och JK har lagt ner alla anmälningar. Konstigt, konstigt.
Citera
2022-06-12, 18:59
Medlem
Citat:
Men lagliga påföljder kring Dumpen kommer naturligtvis att komma i sinom tid. Och det är ju som det ska vara. Bryter man lagar så blir det så. Men de kanske har samarbete med jurister?
Vem bryter mot vilka lagar?
Citera
2022-06-12, 19:03
Medlem
Ograsts avatar
Länk till videon där ”Moas” ex konfronteras?

Förövrigt intressant uppsättning motståndare som dumpen mobiliserat. Soneby, ETC mfl.
Citera
2022-06-12, 19:21
Avslutad
Citat:
Jag vet inte vad du pratar om nu riktigt. Menar du att Dumpen förtalar de män som de hänger ut? Jag är inte insatt i de juridiska så jag kan inte ens gissa. Du får gärna utveckla saken då det låter intressant.

De har ju utgivningsbevis och agerar som journalister. Men när de chattar med dem utger de sig för att vara barn. Och det kanske är där någonstans knutpunkten är. Men de är andra som chattar i alla fall i bland som jag förstått det. Men om de är andra som chattar och Sara och Patrik får det materialet till sig och söker upp gubben som faktiskt ofta pratar med dem och försöker bortförklara och ljuga.

Och de är riktiga pedofilerna är det utmärkt att chattloggarna överlämnas till polisen för att kunna starta en utredning kring dem. Man mår fysiskt illa när en gubbe frågar hur djup fitta en treåring har och ser det som bonus att hon gråter när han tränger in.
Att agera som journalist behöver inte = journalistik. Utgivningsbevis säger inget om saken mer än formellt.

Om dumpen inte förtalar barn, familjer och privatpersoner som hängs ut nakna som pedofiler/gäddor kopplade till avskyvärda chattar trots att de inget fel eller brottsligt gjort; vad är det då dumpen gör?

Är det tvistigt om gäddornas beteende är klandervärda, att det får spridning, att nyhetsvärde oftast saknas m.m...

Menar du att sanningshalten och att det från början var egna foton och chattloggar förmildrar så pass mycket att dumpen skulle gå fri?
Förklara vad dumpen huvudsakligen sysslar med och på vilka lagliga grunder.
Citera
2022-06-12, 19:29
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det är svårt att se vad Soneby är så upprörd över. Han är inte den förste företagaren som råkat ut för att upptäcka en skitperson i företaget. Kutym är att 1) bli förbannad på skitpersonen/över att skitpersonen ljugit om sitt byk 2) göra sig av med skitpersonen (vilket, oavsett administration, kan minskas ned till en dagsprocess) 3) vid behov klargöra att man tar avstånd från skitpersonen och därför gjorde sig av med skitpersonen xx/xx (datum) 4) the end, händelsen är utagerad och faller i glömska.

Detta är en vanlig ordning, men det är klart, om skitpersonen kanske inte alls ljugit, om ledningen faktiskt känt till skitpersonens byk, och om ledningen inte alls hade bråttom att göra sig av med personen eller om ledningen kanske anser att skitpersonen bidrar till marknadsföring a la "all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet" ja då blir en annan ordning (reaktion) mer förståelig.
Detta är inte en kommentar riktad till den hopplöse inläggsskribenten utan en allmän upplysning: Det av mig fetmarkerade påståendet är falskt i den meningen att det saknar all bäring för det fall fråga är om ett svenskt aktiebolag med ambition att följa svensk lagstiftning.
Citera
2022-06-12, 19:40
Medlem
Citat:
Att agera som journalist behöver inte = journalistik. Utgivningsbevis säger inget om saken mer än formellt.

Om dumpen inte förtalar barn, familjer och privatpersoner som hängs ut nakna som pedofiler/gäddor kopplade till avskyvärda chattar trots att de inget fel eller brottsligt gjort; vad är det då dumpen gör?

Är det tvistigt om gäddornas beteende är klandervärda, att det får spridning, att nyhetsvärde oftast saknas m.m...

Menar du att sanningshalten och att det från början var egna foton och chattloggar förmildrar så pass mycket att dumpen skulle gå fri?
Förklara vad dumpen huvudsakligen sysslar med och på vilka lagliga grunder.

Du verkar en aning upprörd, vi får se om du ändå kan hänga med i hur det fungerar.

I Sverige anses tryckfriheten som mycket viktig. Därför är det bara Justitiekanslern (Jk) som får besluta om åtal för uttalanden som utgör förtal eller hets mot folkgrupp. Att Jk gör det är mycket ovanligt. Dumpen har blivit anmäld många gånger till Jk och dom har lagt ner alla anmälningar.

Sen kan gäddorna också driva frågan om dom har blivit förtalade. Grundregeln är då att åklagare inte får väcka åtal för förtal. Initiativet till åtal ligger istället hos den person som anser sig ha blivit utsatt för ett sådant brott i det här fallet alltså gäddan.
Citera
2022-06-12, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Du verkar en aning upprörd, vi får se om du ändå kan hänga med i hur det fungerar.

I Sverige anses tryckfriheten som mycket viktig. Därför är det bara Justitiekanslern (Jk) som får besluta om åtal för uttalanden som utgör förtal eller hets mot folkgrupp. Att Jk gör det är mycket ovanligt. Dumpen har blivit anmäld många gånger till Jk och dom har lagt ner alla anmälningar.

Sen kan gäddorna också driva frågan om dom har blivit förtalade. Grundregeln är då att åklagare inte får väcka åtal för förtal. Initiativet till åtal ligger istället hos den person som anser sig ha blivit utsatt för ett sådant brott i det här fallet alltså gäddan.
Dumpen är inget annat än ett brottssyndikat. Att JK respektive polisen inte agerar mer än i undantagsfall mot organiserad brottslighet är så Sverige blivit.
Att förundersökningar som innehåller förutsättningar för att kunna läggas ner med diverse motiveringar då också väljs att läggas ner vet vi nog alla.
Citera
2022-06-12, 19:56
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Detta är inte en kommentar riktad till den hopplöse inläggsskribenten utan en allmän upplysning: Det av mig fetmarkerade påståendet är falskt i den meningen att det saknar all bäring för det fall fråga är om ett svenskt aktiebolag med ambition att följa svensk lagstiftning.

Vilket inte är korrekt, det borde du veta, om du vet hur "sånt här går till". Det finns noll skäl eller anledning till att Hakuna Matata ligger kvar som styrelsemedlem sju månader efter publikt avslöjande om peddodomar och barnraggande. Du vill kanske ta en privatlektion över PM, annars är detta OT och det räcker med att Fido lurade på mig en tramsvarning. Då kan vi även gå igenom din bristande läsförståelse i tidigare post.
Citera
2022-06-12, 19:58
Medlem
Citat:
Dumpen är inget annat än ett brottssyndikat. Att JK respektive polisen inte agerar mer än i undantagsfall mot organiserad brottslighet är så Sverige blivit.
Att förundersökningar som innehåller förutsättningar för att kunna läggas ner med diverse motiveringar då också väljs att läggas ner vet vi nog alla.

Nej du kunde alltså inte hänga med i hur det fungerar med förtalsmål alltså.

Jag försökte verkligen men jag är inte förvånad att du inte klarade av att faktiskt ta in informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in