Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Vad känner ni kring det hela? Är ni själva dessa negativa människor eller undviker ni dessa?
Jag märkte att jag under en viss period i mitt liv tenderade till att bli alltmer negativ. Jag blev kritisk till utveckligen i samhället något som förvisso kan vara sunt och fullt berättigad att vara, men jag märkte att det på samma gång påverkade mitt mående i övrigt och det påverkade även mina personliga och sociala relationer i negativ riktning.
Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Vad känner ni är den största skillnaden mellan negativa och icke-negativa människor?
Svårt att sätta fingret på, men i min egen närhet så är det personer som påverkar mig negativt eftersom deras valda nyhetsflöde hela tiden innehåller sådant som är negativt och diskussionerna vi har är i och med detta alltigenom genomsyrade av negativitet. Att ägna en stor del av sin vakna tid år sådant som man ändå inte kan göra något åt är negativt och i längden helt meningslöst. Positiva människor ägnar tiden åt det som är uppbyggande istället för nedbrytande.
Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Gynnar negativitet eller hämmar det? Varför eller varför inte?
Negativitet hämmar mest tror jag, eftersom för mycket fokus på det negativa hindrar den personliga utvecklingen, omgivningen kan också uppfatta en som tråkig och tärande varför de sociala kontakterna och vänskap kan hotas.