2022-06-11, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av druiddance1337
På dejtingappar verkar de flesta tjejerna vara rätt så konstiga, klart det finns en del guldkorn men majoriteten är ju småfula, besitter ingen högskoleutbildning (inget krav såklart, men ändå) eller bildning, verkar knappt jobba lr så kämpar dom i kassan på ICA, inget ont men jag personligen hade gärna velat ha en brud man kunde ha lite trevliga samtal med, dricka trevligt rödvin och resa med, någon som gärna pluggat och har en karriär inom någon som kräver akademisk bakgrund, klär sig trevligt och fint, sköter om sig och är mån som sin hälsa och kropp. VART FAN finns dessa personer? Är så less på Tinder, jag får absolut en del matchningar, men det är väldigt sällan som jag alls känner mig sugen att gå på dejt med någon då vi lever i helt olika världar. Har ni tips på vart man kan hitta dessa kvinnor? Är det utanför apparnas värld?
tror elitsinglar kan vara för dig.
Citera
2022-06-11, 23:42
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Hmm ja, kanske, har en rätt ärlig profil, sen bilder från vinprovning, när jag åkte jetski, spelar hockey, lagar mat, gruppbild med grabbsen på gasque vid Lunds universitet samt bara solar (rätt så rak i Spanien) med en tumme upp i ena handen och en corona i den andra. Lite gott och blandat. Har skrivit att jag söker efter någon som kan erbjuda sig att provsmaka min matlagning.

Har du några synpunkter/tips?
Fyfan vad tråkig du måste vara. Stereotypen på något äckel som pluggat i Lund. Förstår du inte hur många som dig det finns? Måste du skylta med en vinprovning när du säkert besitter 0 kunskap i ämnet? Ett tips är att skaffa en personlighet innan du ger dig ut i dejtingsjungeln på appar det kryllar av killar som dig.
Citera
2022-06-11, 23:46
Medlem
Citat:
Tråkigt att folk ska spekulera kring mina brister snarare än frågan, gnäller om att drömma människor hit och dit och dömmer själva någon efter några rader i ett inlägg. Sen så verkar många inte ha någon läsförmåga heller, det jag efterfrågar är en plats att hitta dessa människor jag efterfrågar. Många hängde upp sig på utbildningsgrad fast dom själva inte är utbildade, hur ska ni kunna prata om studentliv, olika nationer, institutioner osv när ni själva inte kan någonting om det? Exakt, jag säger inte att dom är smartare men man har andra saker att prata om, har varit med flertal tjejer som inte pluggat och det slutar ofta med att man ligger några gånger men aldrig ses igen på en riktig dejt.

Frågan igen, vart kan man hitta välutbildade attraktiva tjejer som bryr sig som sitt utseende? För dom verkar inte finnas på datingappar, gäller det att ragga öppet i samhället eller på institutioner?

Tror många akademiker skulle vara direkt ointresserade av att prata studentliv faktiskt.
Citera
2022-06-11, 23:47
Bannlyst
Citat:
Japp, pluggar socionom i Lund!

Bra tips, det kanske är så som jag ska göra

Så du har alltså ingen högre utbildning utan läser en gymnasiekurs, lite som komvux?
Citera
2022-06-12, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Dom är upptagna såklart.

Jepp, med sin karriär.
Citera
2022-06-12, 03:56
Medlem
Av egen erfarenhet:
- Sjuksköterskor
- Jurister
Sök på univ och högskolor.
Eller sluta leta så lossnar det.
Citera
2022-06-12, 06:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Av egen erfarenhet:
- Sjuksköterskor
- Jurister
Jag har slutat leta och det lossnar inte. Och då är jag inte på nån dejtingsajt eller tinder eller nåt sånt skit. Får noll likes.
Det suger att försöka och jag vill men jag förtrycker viljan för att lidandet är större. Mn går mest runt och känner att ens bästa tid i livet rinner ut. Det är sorgligt för mig och konsekvenserna av det kommer i högre ålder.
Citera
2022-06-12, 09:43
Medlem
Det låter som att du har rätt höga krav på tjejerna du vill dejta, och då tror jag du måste kunna erbjuda samma höga kvalitet tillbaka. Du vill t.ex ha en tjej som är utbildad och har en bra karriär, men du själv har ingen utbildning eller karriär utan håller på att plugga. Då kanske du kan "nöja dig" med en tjej som också håller på att plugga? I så fall bör ju universitet vara en utmärkt plats att hitta henne på. Det lär ju finnas studentfester, studentföreningen och liknande mötesplatser du kan leta på.

Annars om du är högintelligent och söker en liknande tjej så kan du ju försöka gå med i Mensa. De har både allmänna träffar, men även specifika singelgrupper där singlar kan komma i kontakt med varandra.
Citera
2022-06-12, 11:45
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Av egen erfarenhet:
- Sjuksköterskor
- Jurister

Om killen vill ha kvalitet så kanske han borde regga sig på Elitsinglar. Detta är en dejtingsida som riktar in sig på snygga och välutbildade. Gymnasiekompenets kan TS glömma då. Rekommenderas!
Senast redigerad av Beckombergalandet 2022-06-12 kl. 11:52.
Citera
2022-06-12, 11:50
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Är så less på Tinder, jag får absolut en del matchningar, men det är väldigt sällan som jag alls känner mig sugen att gå på dejt med någon då vi lever i helt olika världar.

Om du söker intellektuella kontakter så är väl Tinder det sista du ska slarva din tid på? Borde du väl begripa, jag undar nästan om du trollar, men okej- jag tar dina frågor på allvar. Kolla mitt föreg inlägg om vilken dejtingsida du ska använda dig av istället.
Citera
2022-06-12, 13:33
Medlem
druiddance1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vantablack
Haha. Så för att man säger att man kan hitta intressanta personer som inte är akademiker är man lågutbildad själv? Snygg slutledningsförmåga.

Du vet om att det är fullt möjligt att studera på universitetet och erhålla en examen utan att delta i nationer, baler, gasquer, studentföreningar etc etc? Det är rätt många som börjar plugga senare i livet, läser utbildningar på distans för att det funkar bättre med deras livssituation, på halvfart (för att dom kanske hunnit skaffa familj eller inte vill ta csn och kunna jobba samtidigt) osv. Det är exakt det här jag menar. Du tror att DIN upplevelse av universitetet är den enda rätta och har man inte levt ditt studentliv så är man lågutbildad alternativt "har inget gemensamt". Jisses.

Själv hade jag inte tid med allt studentlivs-tjafs för att jag la all ledig tid på att jobba och kände inget behov av att knyta vänskapsband på universitetet eftersom jag hade bra vänner på annat håll (och hade inte jättemycket gemensamt med 19-åringarna som kom direkt från gymnasiet), hade dessutom roliga kollegor på jobbet så mitt sociala liv fylldes så det räckte ändå.

Låter för övrigt som att det inte är tjejernas akademiska poäng som är problemet, de tjejer du träffat verkar uppenbarligen inte intresserade av att fortsätta träffa dig efter en dejt och lite ligga. Har du funderat någonting på om det är någonting du gör, hur du framställer dig, som bidrar till detta? För jag tror det är där skon klämmer, inte att du letar på fel ställen.

"de tjejer du träffat verkar uppenbarligen inte intresserade av att fortsätta träffa dig efter en dejt och lite ligga" om du hade läst vad jag skrev så står det klart och tydligt att det är jag som tappat intresset, inte dom. Det är jag som iaf i 80% av fallen inte velat träffas mer.

Såklart man kan plugga på universitet utan att delta i nationslivet och fokusera på annat, även om det är en minoritet som gör det i roliga studentstäder som Lund och Uppsala, men det är nog inte den typen av tjejer som jag är ute efter, gillar dom som gillar att gå ut och dansa, ta några drinkar efter en tenta osv, men pluggar man i någon budgethåla där O'Learys eller någon sorglig källarpub är det enda alternativet förstår jag absolut varför man inte vill ta det. Har nog aldrig träffat någon student i Lund eller Uppsala som inte varit ute på nationerna eller föreningarna.

Det jag syftar på är att tjejen ska besitta ett visst kulturellt kapital, det går inte att få om man inte pluggat på universitet, och man kan sitta och jämföra kurser, professorer osv, prata om roliga gasquer, ämbeten och sina roliga minnen med kursare, träffat ett flertal trevliga tjejer men jag var inte fysiskt attraherad av dom, men de hade personligheten. Såklart kan Emma i kassen på ICA vara smart och härlig men hon kommer alltid att leva i en annan bubbla.
Citera
2022-06-12, 13:39
Medlem
druiddance1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Fyfan vad tråkig du måste vara. Stereotypen på något äckel som pluggat i Lund. Förstår du inte hur många som dig det finns? Måste du skylta med en vinprovning när du säkert besitter 0 kunskap i ämnet? Ett tips är att skaffa en personlighet innan du ger dig ut i dejtingsjungeln på appar det kryllar av killar som dig.

Då jag gått flera kurser tror jag att jag iaf besitter en rätt så bred kunskap i ämnet, känns mer som att någon föraktar akademiker här som inte sket i skolan😁 Handlar inte om att skylta, det är genuint något jag är intresserad av, är också väldigt intresserad av träning, sport (spelar lagsport på fritiden), matlagning, samhällskunskap, ekonomi, juridik, kläder, kriminalare och att åka på äventyr, gärna i andra länder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in