Citat:
Ursprungligen postat av
vantablack
Haha. Så för att man säger att man kan hitta intressanta personer som inte är akademiker är man lågutbildad själv? Snygg slutledningsförmåga.
Du vet om att det är fullt möjligt att studera på universitetet och erhålla en examen utan att delta i nationer, baler, gasquer, studentföreningar etc etc? Det är rätt många som börjar plugga senare i livet, läser utbildningar på distans för att det funkar bättre med deras livssituation, på halvfart (för att dom kanske hunnit skaffa familj eller inte vill ta csn och kunna jobba samtidigt) osv. Det är exakt det här jag menar. Du tror att DIN upplevelse av universitetet är den enda rätta och har man inte levt ditt studentliv så är man lågutbildad alternativt "har inget gemensamt". Jisses.
Själv hade jag inte tid med allt studentlivs-tjafs för att jag la all ledig tid på att jobba och kände inget behov av att knyta vänskapsband på universitetet eftersom jag hade bra vänner på annat håll (och hade inte jättemycket gemensamt med 19-åringarna som kom direkt från gymnasiet), hade dessutom roliga kollegor på jobbet så mitt sociala liv fylldes så det räckte ändå.
Låter för övrigt som att det inte är tjejernas akademiska poäng som är problemet, de tjejer du träffat verkar uppenbarligen inte intresserade av att fortsätta träffa dig efter en dejt och lite ligga. Har du funderat någonting på om det är någonting du gör, hur du framställer dig, som bidrar till detta? För jag tror det är där skon klämmer, inte att du letar på fel ställen.
"de tjejer du träffat verkar uppenbarligen inte intresserade av att fortsätta träffa dig efter en dejt och lite ligga" om du hade läst vad jag skrev så står det klart och tydligt att det är jag som tappat intresset, inte dom. Det är jag som iaf i 80% av fallen inte velat träffas mer.
Såklart man kan plugga på universitet utan att delta i nationslivet och fokusera på annat, även om det är en minoritet som gör det i roliga studentstäder som Lund och Uppsala, men det är nog inte den typen av tjejer som jag är ute efter, gillar dom som gillar att gå ut och dansa, ta några drinkar efter en tenta osv, men pluggar man i någon budgethåla där O'Learys eller någon sorglig källarpub är det enda alternativet förstår jag absolut varför man inte vill ta det. Har nog aldrig träffat någon student i Lund eller Uppsala som inte varit ute på nationerna eller föreningarna.
Det jag syftar på är att tjejen ska besitta ett visst kulturellt kapital, det går inte att få om man inte pluggat på universitet, och man kan sitta och jämföra kurser, professorer osv, prata om roliga gasquer, ämbeten och sina roliga minnen med kursare, träffat ett flertal trevliga tjejer men jag var inte fysiskt attraherad av dom, men de hade personligheten. Såklart kan Emma i kassen på ICA vara smart och härlig men hon kommer alltid att leva i en annan bubbla.