Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Du r ett stort troll och dessutom en lgnare.
Det var sledes dig jag syftade p och jag har ven rapporterat dig fr det du sysslar med hrinne, bde i trdar och PM.
Sen r det rtt skevt att ta ett vlknt okvdningsord som N****boll och jmfra med neutrala ord som ex. dvrgpudel.
Det frsta ordet har som sagt negativa kopplingar medan det andra knappast syftar p mer n sjlva hundrasen. Dr har du ocks skillnaden i vrdeladdning.
Fult namn p ett bakverk r det dessutom. Du kan lika grna kalla det komocka.
Du har tydligen inte frsttt vad jag menar. Det r krnkande att kalla en mnniska fr neger, dvrg eller indian.
Men det innebr inte att man inte kan anvnda dessa ord om objekt. Dvrg r ett krnkande ord, det heter kortvuxen person, men det finns ord som dvrgkanin, dvrgpudel och dvrgplanet.
Neger r ett krnkande ord men det finns negerfr:
https://imgur.com/a/6weL2Bd
Och ven negerboll. Om man kallar ett bakverk fr negerboll s krnker man bakverket. Men ett bakverk har inget medvetande och kan drfr inte knna sig krnkt.
Hunden har ett medvetande men frstr inte att dvrg r ett krnkande ord, drfr bryr den sig inte om att man kallar den fr dvrgpudel.
Har du nu frsttt vad jag menar?
Jag har skrivit om det frut om du lst denna trd. Tycker du att det r fel att kalla ett bakverk fr negerboll s r det bara att lta bli att anvnda det ordet helt enkelt. Men du kan inte krva att andra ska sluta anvnda ordet negerboll. Det r liknande beteende som t ex militanta veganer som krver att alla ska sluta ta ktt.
Om du nu inte gillar att vi diskuterar negerbollar i denna trd s kan du sluta lsa den och g till ngon annan trd p Flashback. Det finns tusentals trdar p Flashback, s det r konstigt att du vljer att hlla till i en trd som du inte gillar.