2022-05-14, 09:11
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Hade ingen aning
N-bollen r omdpt till chokladboll numera.
Citera
2022-05-14, 09:19
Medlem
Att ni orkar hlla p. Hller mer p gghalvans dag
Citera
2022-05-14, 09:45
Medlem
Niguers avatar
Om ngra generationer nr alla r ngon sorts halvneger ich hwita blivit en legend som ingen skert vet om de ngonsin funnits , kommer negerbollen bara kallas fr "boll" d?
Citera
2022-05-15, 14:20
Medlem
Negersmurfens avatar
Kul att Negerbollens dag har uppmrksammats runt om i landet och p sociala medier.

Hr r en bild frn Twitter:
https://pbs.twimg.com/media/FSd39OSXsAAfk_T.jpg
Citera
2022-05-23, 16:52
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negersmurfen
Nu r det bara tv veckor kvar tills Negerbollens dag.

Alla talar om denna viktiga dag. Missa den inte.
Jag missade den

Grattis i efterskott du hrlige negerboll!
Citera
2022-06-01, 01:04
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Hehe till alla som svarat och underhllit trden i ver ett decennium nu! Ni skulle bara veta vem det r ni pratat med

Hller med dig i din sikt hr ovan. ven om N-ordet inte hade betraktats som rasistiskt idag s har jag nd svrt att komma p ett fulare och mindre aptitligt namn p ett bakverk.

Rcker ju med att bollen enkom till utseendet pminner om en viss knsdel eller rentav exkrementer nr man tnker p det.

D r det vl bttre att ocks locka med en lite lckrare benmning, ngon med ordet "choklad" i gr ju alltid hem.

Pminner mig om tv etablerade drinkar som ngot snille valde att dpa till "Vomit" och "Sewer Water".

Bda drinkar har naturligtvis ocks samma frg som vtskorna de ftt namnen av. Hur mnga skulle bestlla en drink som ser ut som spyor eller avloppsvatten och ven benmns drefter?

Tror frvrigt inte att TS br svara mer i denna trd nu. Han har ftt datakrngel igen vilket slukar mycket av bde hans tid och humr Bst att hlla undan innan bgaren rinner ver s att sga.
-
Lagom till #swedengate
Citera
2022-06-02, 23:00
Medlem
Fattade frst i r att min fdelsedag samtidigt r negerbollens dag. Underbart. Skall byta ut trtan mot ett berg med negerbollar frn och med nu.
Citera
2022-06-03, 07:09
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedsutten-soffa
Fattade frst i r att min fdelsedag samtidigt r negerbollens dag. Underbart. Skall byta ut trtan mot ett berg med negerbollar frn och med nu.
Jas? Jag trodde din fdelsedag intrffade i sena juli. Hlsa herr Alborn nsta gng ni ses och njut av nstkommande kokosboll.

Sen kan ni ju fortstta drmma om att chokladbollar ngonsin terfr sitt ursprungliga namn Fr mnga negativa konnotationer vid det hr laget.
Citera
2022-06-05, 21:31
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negersmurfen
Jag kan inte se att ngon har trollat snder ngon i denna trd. Vem har trollat snder vem?
Du r ett stort troll och dessutom en lgnare.

Det var sledes dig jag syftade p och jag har ven rapporterat dig fr det du sysslar med hrinne, bde i trdar och PM.

Sen r det rtt skevt att ta ett vlknt okvdningsord som N****boll och jmfra med neutrala ord som ex. dvrgpudel.

Det frsta ordet har som sagt negativa kopplingar medan det andra knappast syftar p mer n sjlva hundrasen. Dr har du ocks skillnaden i vrdeladdning.

Fult namn p ett bakverk r det dessutom. Du kan lika grna kalla det komocka.
Citera
2022-06-07, 10:27
Medlem
Negersmurfens avatar
Citat:
Du r ett stort troll och dessutom en lgnare.

Det var sledes dig jag syftade p och jag har ven rapporterat dig fr det du sysslar med hrinne, bde i trdar och PM.

Sen r det rtt skevt att ta ett vlknt okvdningsord som N****boll och jmfra med neutrala ord som ex. dvrgpudel.

Det frsta ordet har som sagt negativa kopplingar medan det andra knappast syftar p mer n sjlva hundrasen. Dr har du ocks skillnaden i vrdeladdning.

Fult namn p ett bakverk r det dessutom. Du kan lika grna kalla det komocka.

Du har tydligen inte frsttt vad jag menar. Det r krnkande att kalla en mnniska fr neger, dvrg eller indian.

Men det innebr inte att man inte kan anvnda dessa ord om objekt. Dvrg r ett krnkande ord, det heter kortvuxen person, men det finns ord som dvrgkanin, dvrgpudel och dvrgplanet.

Neger r ett krnkande ord men det finns negerfr:
https://imgur.com/a/6weL2Bd

Och ven negerboll. Om man kallar ett bakverk fr negerboll s krnker man bakverket. Men ett bakverk har inget medvetande och kan drfr inte knna sig krnkt.

Hunden har ett medvetande men frstr inte att dvrg r ett krnkande ord, drfr bryr den sig inte om att man kallar den fr dvrgpudel.

Har du nu frsttt vad jag menar?

Jag har skrivit om det frut om du lst denna trd. Tycker du att det r fel att kalla ett bakverk fr negerboll s r det bara att lta bli att anvnda det ordet helt enkelt. Men du kan inte krva att andra ska sluta anvnda ordet negerboll. Det r liknande beteende som t ex militanta veganer som krver att alla ska sluta ta ktt.

Om du nu inte gillar att vi diskuterar negerbollar i denna trd s kan du sluta lsa den och g till ngon annan trd p Flashback. Det finns tusentals trdar p Flashback, s det r konstigt att du vljer att hlla till i en trd som du inte gillar.
Citera
2022-06-07, 23:17
Medlem
Vansterpartiets avatar
En negerboll sitter sllan fel.
Citera
2022-06-12, 09:52
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Det dr lter ju nstan lite homoerotiskt. tminstone om du r man vilket de flesta dumbullar r som tycker de r coola och rebelliska fr att de vgar skriva n-ordet i anonyma texter

Ngon lngre bak i trden nmnde Cointreau fr lite extra krydda och jag kan bara tacka fr ett utmrkt frslag.
ven lite Amarula med sin ntiga kolasmak tror jag skulle stta lite extra karaktr och frscha upp bakverket ngot.

Likrbollar kunde man ju namnge bda varianter.

Sen s vill jag rda N-Smurfen att inte ta fr mnga chokladbollar till vardags. Du verkar ju ha livskraftiga gener men samtidigt fr du allt bidra lite sjlv fr att n det mlet.

Tnk p din hlsa och frsk hlla dig sund, bde till det yttre och inuti. Du vill vl inte drabbas av diabetes sen under de gyllene ren?

Vill att du ska leva tills du blir 100 r som minst. Du har ju nd betytt s mycket fr en genom tiderna. Du fr inte bli en av de frsta av dem som kolar vippen fr d blir vi alla ledsna
Vad skulle vara rebelliskt med negerboll? Det r en negerboll, varken mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in