Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-06, 10:37
  #1
Medlem
Negersmurfens avatar
Eftersom det finns kanelbullens dag, våffeldagen, fettisdagen och prinsesstårtans vecka tycker jag att vi även borde införa negerbollens dag. Det läckra bakverk förtjänar också att hyllas med en egen dag. Jag föreslår vi låter 11 maj bli negerbollens dag.
Citera
2009-05-06, 12:17
  #2
Medlem
Freedom Fighters avatar
Hur bär man sig åt för att lobba för att denna Negerbollens Dag ska få officiell status?
Citera
2009-05-06, 12:22
  #3
Medlem
Lacerdas avatar
Bra initiativ, jag stör mig på vissa bakom disken som ibland får bajsmin när jag ber om en negerboll och blir besvarad "Du menar en havreboll?"
Citera
2009-05-06, 12:32
  #4
Medlem
SinkaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Hur bär man sig åt för att lobba för att denna Negerbollens Dag ska få officiell status?
Börja med en facebookgrupp kanske?

11:e maj är inbokat för negerbollsbak - hemmabakade bollar är alltid bäst!
Citera
2009-05-06, 12:34
  #5
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinkaN
Börja med en facebookgrupp kanske?

11:e maj är inbokat för negerbollsbak!
Mjo kanske det... sen skriver vi till CMR, ni vet den där föreningen som ville stoppa Nogger Black för att den var rasistisk.. kanske kan dra igång nåt tidningslöp.
Citera
2009-05-06, 13:59
  #6
Medlem
Detta är en mycket bra ideé, flaggan i topp!!! =)

Vem fan var det som fick till kanelbullensdag? Borde det inte gå att härma strategin?

I julas startades (om det inte var julen innan) en tradition att skicka julkort till någon som gjort något bra under året (denna gång en kvinna som skällt ut några barn tror jag. Länk någon?).

Skulle vi inte kunna göra något liknande? Alla skickar ett vykort till randompersoner inklusive någon tidning?

11 MAJ, the day the world stood still
Citera
2009-05-06, 14:43
  #7
Medlem
Enfattigens avatar
Jag tänker fira.


Alla lägger upp foto på sina negerbollar sedan också.
Kanske borde fråga i matlagningsforumet vad våra kockar och bagare rekommenderar för recept. Även om det blir godare när man bara höftar ihop något.
Citera
2009-05-06, 16:04
  #8
Medlem
Någon som kan slänga upp en hemsida? Behövs bara en en bild på en negerboll och en ruta med en informativ text och motivering varför negerbollens dag behövs. Och varför "negerboll" inte är rasistiskt. Negrer borde tycka det är skitkul att vi vill äta något döpt efter deras testiklar.

Sen behövs nog en facebook grupp också! Vi behöver helt klart PR till en sånhär förträflig idé.

Själv ska jag bjuda vänner på negerbollar den 11 maj.
Citera
2009-05-06, 16:06
  #9
Avstängd
Jag, hänger på, skall berättas för vänner, det är så det sprider sig.

Om alla gör likadant så kan det nog bli officiellt om 5-år.
Citera
2009-05-06, 16:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Jag, hänger på, skall berättas för vänner, det är så det sprider sig.

Om alla gör likadant så kan det nog bli officiellt om 5-år.

Fan vad vackert att om 10 år köpa en kalender där den 11 maj är helgförklarad.
Citera
2009-05-06, 19:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indulge
Någon som kan slänga upp en hemsida? Behövs bara en en bild på en negerboll och en ruta med en informativ text och motivering varför negerbollens dag behövs. Och varför "negerboll" inte är rasistiskt. Negrer borde tycka det är skitkul att vi vill äta något döpt efter deras testiklar.

Sen behövs nog en facebook grupp också! Vi behöver helt klart PR till en sånhär förträflig idé.

Själv ska jag bjuda vänner på negerbollar den 11 maj.

Om någon orkar regga ett konto på en gratissida så kan jag fixa en enkelsida (obs inget pro, men en lat djävel som inte har koll på gratissidorna nu för tiden).

Sicka PM om ev inloggningsgrejs
Citera
2009-05-06, 20:02
  #12
Medlem
Dr Scriptums avatar
Utmärkt initiativ. Negerbollen är en godsak som ej ska få glömmas bort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback