2022-06-11, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja.
Du svarte ja på mitt spørsmål, etter at du fjernet siste del av mitt spørsmål; "når det sto i trusselbrevet at AEH ville bli drept, dersom politiet ble kontaktet"

Mitt opprinnelige spørsmål var;
"Tror du seriøst at elektrikeren, eller noen andre, ville ringt politiet, uten å kontakte TH først, når det sto i trusselbrevet at AEH ville bli drept, dersom politiet ble kontaktet???"

Klarer du å svare på et enkelt spørsmål?

Nei, det klarer du ikke.
Citera
2022-06-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du svarte ja på mitt spørsmål, etter at du fjernet siste del av mitt spørsmål; "når det sto i trusselbrevet at AEH ville bli drept, dersom politiet ble kontaktet"

Mitt opprinnelige spørsmål var;
"Tror du seriøst at elektrikeren, eller noen andre, ville ringt politiet, uten å kontakte TH først, når det sto i trusselbrevet at AEH ville bli drept, dersom politiet ble kontaktet???"

Klarer du å svare på et enkelt spørsmål?

Nei, det klarer du ikke.

Noen ganger lurer man helt enkelt på hvorfor folk spør. Men nok om det. Siden jeg ikke klarer å svare på et enkelt spørsmål får det bli med funderingene.

Det kan se ut som om det gikk galt med siteringen også, men det gjorde det faktisk ikke altså.
Senast redigerad av Kokadu 2022-06-11 kl. 23:48. Anledning: Tillegger
Citera
2022-06-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er bra. En annen av kodebeskjedene virker merkelig: "Har ikke fått monero. Send til riktig address". Er dette en beskjed som kunne ha blitt nødvendig i et ekte kidnappingsscenario?
Jeg lurer på hvorfor det ikke ble laget en kodebeskjed for feks "har mottatt delbetaling av monero.

Manusforfatteren tenkte kanskje at han ikke skulle fremstå som om han hadde så høye tanker om seg selv og sin egen evne til å fikse dette? Så en påminnelse til andre som ville lese dette om sin egen manglende kompetanse til å utføre dette skadet kanskje ikke?

Trusselbrevet er interessant. På mange måter.
Senast redigerad av Kokadu 2022-06-11 kl. 23:52. Anledning: Rette
Citera
2022-06-11, 23:47
Medlem
Citat:
Noen ganger lurer man på helt enkelt på hvorfor folk spør. Men nok om det. Siden jeg ikke klarer å svare på et enkelt spørsmål får det bli med funderingene.
Noen spørsmål stilles fordi man ønsker et svar. Noen spørsmål stilles fordi man ønsker å høre andres meninger og tanker. Noen spørsmål stilles for å få andre til å tenke eller fundere og kanskje få noen til å tenke noen nye tanker. Noen spørsmål stilles fordi man ønsker å finne løsningen.
Blant annet.
Citera
2022-06-11, 23:51
Medlem
Citat:
Noen spørsmål stilles fordi man ønsker et svar. Noen spørsmål stilles fordi man ønsker å høre andres meninger og tanker. Noen spørsmål stilles for å få andre til å tenke eller fundere og kanskje få noen til å tenke noen nye tanker. Noen spørsmål stilles fordi man ønsker å finne løsningen.
Blant annet.

Nå tenker jeg mer på de som forteller deg at du ikke kan svare på et helt enkelt spørsmål, før de stiller deg ett.

Ellers har jeg ingen problemer ved at det stilles spørsmål.
Citera
2022-06-11, 23:53
Medlem
Citat:
Manusforfatteren har kanskje ikke så høye tanker om seg selv og sin egen evne til å fikse dette? Så en påminnelse til andre som ville lese dette om sin egen manglende kompetanse til å utføre dette skadet kanskje ikke?

Trusselbrevet er interessant. På mange måter.
Tenker du at forfatteren har forsøkt å gi inntrykk av at han er mye mer amatørmessig enn han egentlig er?

Enig i at det er interessant. Og det hadde vært interessant å lese noens analyser av trusselbrevet, dersom noen av dere ønsker å skrive analyse.
Citera
2022-06-11, 23:57
Medlem
Citat:
Tenker du at forfatteren har forsøkt å gi inntrykk av at han er mye mer amatørmessig enn han egentlig er?

Enig i at det er interessant. Og det hadde vært interessant å lese noens analyser av trusselbrevet, dersom noen av dere ønsker å skrive analyse.

Det var en tanke ja.

Legger til noen linjer til, da det ser ut til å være påkrevet.

Jeg tror manusforfatteren ønsker å minne om at jeg kan ingenting om kryptooverføringer. Like lite som jeg klarer å huske min egen kode til mobilen så jeg risser den inn i glasset. Jeg bruker en gammel mobil for jeg forstår meg ikke på dette nymotens greiene.

De kjenner meg, de vet jeg ikke leser mail, så derfor trusselbrev på rød stol er trolig en annen variant av samme opplegget.
Senast redigerad av Kokadu 2022-06-12 kl. 00:04. Anledning: Tillegger
Citera
2022-06-12, 00:03
Medlem
Citat:
Dere som tror at TH er skyldig:
Det måtte da ha vært mye lettere og mye mer ukomplisert å invitere med seg AE uskadet på kjøretur og deretter "få henne til å forsvinne", og deretter plante kidnappingsspor i huset?
Hvorfor valgte han eventuelt ikke å gjøre det slik dersom han er skyldig?

Så forklar meg gjerne om hvorfor det var så tydelige tegn på angrep på AE i huset.

Du er faktisk inne på noe her.

Ikke sikkert AE var helt uskadet da hun ble kjørt bort. Men kanskje i live. Dette skjedde om natten eller i morgentimene.

Det kan være en blanding av ekte spor etter overfall og vold, som er blitt "plantet", muligens overført til andre steder i huset.

Jeg tror det er akkurat slik han gjorde det. Og han er skyldig ja.
Citera
2022-06-12, 00:05
Medlem
Citat:
Det var en tanke ja.
Takk Noen mener vel at TH kan ha skrevet både trusselbrev og stå bak alt som har med krypto å gjøre i denne saken. Men TH er vel beskrevet som en som "knapt kan sende (eller ikke kan sende?) en sms" el.l.
Hvis TH skulle ha hatt den kompetansen som trengtes for å ordne alt som har med krypto å gjøre i denne saken, er det da sannsynlig at han har greid å skjule sine tekniske ferdigheter for kolleger og venner i lang tid (kanskje i mange år)?
Citat:
Legger til noen linjer til, da det ser ut til å være påkrevet.

Jeg tror manusforfatteren ønsker å minne om at jeg kan ingenting om kryptooverføringer. Like lite som jeg klarer å huske min egen kode til mobilen så jeg risser den inn i glasset. Jeg bruker en gammel mobil for jeg forstår meg ikke på dette nymotens greiene.

De kjenner meg, de vet jeg ikke leser mail, så derfor trusselbrev på rød stol er trolig en annen variant av samme opplegget.
Takk! Jeg oppdaget ditt tillegg nå, og ser at du svarte på spørsmålet
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-12 kl. 00:14.
Citera
2022-06-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du er faktisk inne på noe her.

Ikke sikkert AE var helt uskadet da hun ble kjørt bort. Men kanskje i live. Dette skjedde om natten eller i morgentimene.

Det kan være en blanding av ekte spor etter overfall og vold, som er blitt "plantet", muligens overført til andre steder i huset.

Jeg tror det er akkurat slik han gjorde det. Og han er skyldig ja.
Takk! Interessant. Hun kan kanskje ha vært bevisstløs da hun ble fraktet bort fra huset?
Citera
2022-06-12, 00:12
Medlem
Citat:
Takk Noen mener vel at TH kan ha skrevet både trusselbrev og stå bak alt som har med krypto å gjøre i denne saken. Men TH er vel beskrevet som en som "knapt kan sende (eller ikke kan sende?) en sms" el.l.
Hvis TH skulle ha hatt den kompetansen som trengtes for å ordne alt som har med krypto å gjøre i denne saken, er det da sannsynlig at han har greid å skjule sine tekniske ferdigheter for kolleger og venner i lang tid (kanskje i mange år)?

Har ikke TH både hatt en nyere mobiltelefon og også noe kjennskap til krypto?

Nå tror ikke jeg han har operert alene. Så at de har hjulpet hverandre også med kryptodelen i dette er vel ikke utenkelig. Alternativt hentet inn noe hjelp.
Senast redigerad av Kokadu 2022-06-12 kl. 00:17. Anledning: Tillegger
Citera
2022-06-12, 00:28
Medlem
Citat:
Takk! Interessant. Hun kan kanskje ha vært bevisstløs da hun ble fraktet bort fra huset?

Lite trolig da det er funnet spor etter kvelning.

Men hvorfor fanger du ikke opp fakta i saken men prøver å vri det til noe annet?
Senast redigerad av Formann 2022-06-12 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in