2022-06-11, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tenkte mer på hva hun allerede hadde blitt utsatt for den dagen før TH kom snikende. Jeg tror at hun var intetanende om noens lagte planer for henne før hodet traff trappa i 1 etasje. Kanskje var hun på vei for å sette på kaffe/tevann og finne noe søtt i skapet når dyttet kom. Sånn kan det vel ha vært. Ja det kan det.
Dette er bare useriøst. Lek med ord, som har blitt skrevet I en helt annen sammenheng.
Citera
2022-06-11, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Badet i 2. etg var satt ut av spill kvelden før. Ingen lys.
Så AE var tvunget til å bruke det lille badet ved entréen.
Skarpt av deg, og sløvt av oss andre, som ikke tenkte på det

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Var det kun 1 stk lampe på baderommet i 2. etasje?
Ble lampen ubrukelig eller var det kun lampekuppelen som ble skadet/knust?
Hvis det var kun 1 stk lampe der og den ble ubrukelig: Om det bare kunne finnes et eller flere fotografi eller videoopptak som kunne vist om det var belysning på baderommet på forskjellige tidspunkt i et visst tidsvindu.
Det er vel ganske uvanlig med bare 1 lyskilde på badet, så det spørs (veldig) om mangel på lys, kan være årsaken til at det ikke ble vasket ferdig.
Senast redigerad av Havhest 2022-06-11 kl. 21:45.
Citera
2022-06-11, 21:44
Medlem
Citat:
Badet i 2. etg var satt ut av spill kvelden før. Ingen lys.
Så AE var tvunget til å bruke det lille badet ved entréen.
...som ikke er et baderom med dusj men som er et toalettrom (som inneholder en vaskeservant antakelig?).
Citera
2022-06-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette er bare useriøst. Lek med ord, som har blitt skrevet I en helt annen sammenheng.

Selv vil jeg kalle det, i all beskjedenhet, et godt forslag til hva som faktisk kan ha skjedd denne dagen når hun ble overfalt. Blodet hennes er funnet i trinn 1 av trappa og bakveggen i venstre hjørnet. Den trappa går hun mot og forbi om hun skal på kjøkkenet. Kanskje ikke forbi denne gangen da, men sånn ellers.
Citera
2022-06-11, 21:54
Medlem
Citat:
Selv vil jeg kalle det, i all beskjedenhet, et godt forslag til hva som faktisk kan ha skjedd denne dagen når hun ble overfalt. Blodet hennes er funnet i trinn 1 av trappa og bakveggen i venstre hjørnet. Den trappa går hun mot og forbi om hun skal på kjøkkenet. Kanskje ikke forbi denne gangen da, men sånn ellers.
Men du tror da vel ikke seriøst på at AE kan "ha vært på vei til kjøkkenet for å finne noe søtt osv" etter angrepet dersom hun ble angrepet av GM i 2. etasje.
Citera
2022-06-11, 21:55
Medlem
Citat:
Men du tror da vel ikke seriøst på at AE kan ha vært på vei til kjøkkenet for å "finne noe søtt osv" dersom hun ble angrepet av GM i 2. etasje.

Hvem sier hun ble angrepet i 2 etasje?
Citera
2022-06-11, 21:56
Medlem
Citat:

Politiets detaljerte rekonstruksjon av hva som skjedde i løpet av morgentimene i S4 vil bli interessant, i tillegg til kvelden før.
Citera
2022-06-11, 21:58
Medlem
Citat:
Les her:
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
VG 03.07.2020:
"Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.

Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst"

Siste informasjon fra media:

NRK 26.10.2020:
"En del av undersøkelsene som ble gjort var å rekonstruere bevegelsene til Anne-Elisabeth Hagens mobiltelefon.
Lagret i minnet på telefonen har politiet funnet bevegelsesdata som sier noe om hvordan telefonen hennes fysisk beveget seg i morgentimene på forsvinningsdagen.

Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.
Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode"

Siste informasjon tyder på at raske skritt og brå bevegelser skjedde rett i forkant av kl 10.07.

Ser man dette i sammenheng med at politiet har hatt en hypotese om at angrepet startet i 2. etg, så har de kanskje ikke funnet noe mistenkelig med AEH's telefonbevegelser frem til "raske skritt" og brå bevegelser". Kan også hende at telefonen hennes ble lagt i ro i store deler av tidsrommet etter anrop/SMS til barna og frem til "raske skritt" og "brå bevegelser".

Edit:
Jeg tror grunnen til "raske skritt" / "brå bevegelser" / "fall ned trappen" var AEH som måtte skynde seg. Tiden løp ut. De hadde avtalt at TH skulle ringe hjem etter ca 1 time for å diskutere detaljer angående hytteturen. Valpen måtte hentes fra 2. etg for å låses inne i 1.etg fordi den ikke skulle ødelegge spor i S4. AEH hadde hastverk og mistet telefonen ned trappen.

Passer inn med at telefonen ble lagt på bordet kl 10.07, ett minutt etter at TH ringte hjem. Det var ca 1 time etter at han dro på jobb.
Citera
2022-06-11, 21:58
Medlem
Citat:

Det er det mest sannsynlige
Citera
2022-06-11, 22:00
Medlem
Citat:
Les her:

Hvorfor linker du ikke bare til VGs artikkel?
Citera
2022-06-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er det mest sannsynlige

Javel. Jeg finner det minst sannsynlig med tanke på hvordan åstedet ser ut. Men meg om det da.
Citera
2022-06-11, 22:01
Medlem
Citat:
Hvorfor linker du ikke bare til VGs artikkel?
Umulig å finne etter at de fleste VG-artiklene om saken ble lagt bak innloggingsmur.
Jeg fant den her i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse

Polititeori: Mobilapp avslører brå bevegelse
Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.

Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje, får VG opplyst.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-11 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in