2021-09-07, 15:08
Medlem
Oida, nå er det avslørt at tyske Kripos har kjøpt Pegasus som overvåker mye mer enn tysk lov tillater, lurer på om Kripos ha kjøpt det også
Citera
2021-09-07, 15:21
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Hallo? Med over 60 000 Anne i Norge utelukker du de 59 999 uten blygsel.

Blir ikke det veldig naivt, om ikke på grensen til dumt å vektlegge det der?

Lite imponerende tenker jeg.

Vi fant en Anne, ergo er det planlagt?

Vær LITT kritisk i tankegangen da.

Vel, "tilfeldigvis" ble akkurat disse kontoene benyttet til kryptokommunikasjon
ved bortføringen/drapet av akkurat denne éne personen blant de "over 60 000".

Eller kanskje du mener at det er en helt annen Anne som er forsvunnet, og det
er en helt annen milliardær som burde mistenkes for å ha drept sin kone?
Kanskje politiet tok feil hus? Kanskje kommunikasjonen med kidnapperne
egentlig skulle foregå med kortbølgeradio, men så leste politiet det som sto
i brevet feil, og fikk det til å bli "kryptovaluta" istedet?

Mange muligheter her, du finner nok ut av det til slutt.
Citera
2021-09-07, 15:26
Medlem
Citat:
Prøver seg frem?

Man forsker, prøver og leker.

Utrolig snevert tenkt.

Hvis du , prøver og leker, virker det enda mer mistenkelig.
Citera
2021-09-07, 15:35
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Vel, "tilfeldigvis" ble akkurat disse kontoene benyttet til kryptokommunikasjon
ved bortføringen/drapet av akkurat denne éne personen blant de "over 60 000".

Eller kanskje du mener at det er en helt annen Anne som er forsvunnet, og det
er en helt annen milliardær som burde mistenkes for å ha drept sin kone?
Kanskje politiet tok feil hus? Kanskje kommunikasjonen med kidnapperne
egentlig skulle foregå med kortbølgeradio, men så leste politiet det som sto
i brevet feil, og fikk det til å bli "kryptovaluta" istedet?

Mange muligheter her, du finner nok ut av det til slutt.

Ja det er mange muligheter. Nærmest for mange faktisk, og dersom de har det, men enda ikke noe mere som er fellende for Moen, kan påstanden like gjerne være en usann provokasjon med den hensikt å shake mistenkte de har overvåking på i sakens anledning?

Måle reaksjonen hos hvem en.

Dersom man planlegger noe slikt, bruker man vel neppe ofrets navn på slikt?

Ville ikke det vært merkverdig klønete?
Citera
2021-09-07, 15:38
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Hvis du , prøver og leker, virker det enda mer mistenkelig.

Og folk snakker om tunnelsyn hos politiet.

Er jeg mistenkelig om jeg snuser på krypto og vil lære?

Not..

Henger ikke på greip å bruke et offer navn i prosjektet. Det er sånn gutteroms tankegang
Citera
2021-09-07, 15:53
Medlem
Citat:
Og folk snakker om tunnelsyn hos politiet.

Er jeg mistenkelig om jeg snuser på krypto og vil lære?

Not..

Henger ikke på greip å bruke et offer navn i prosjektet. Det er sånn gutteroms tankegang

Det er mye som er mening i livet, mens det er mye som ikke har noen mening i det hele tatt. Det kommer an på hvordan du ser på det.
Citera
2021-09-07, 17:29
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Det er mye som er mening i livet, mens det er mye som ikke har noen mening i det hele tatt. Det kommer an på hvordan du ser på det.

Stemmer det at i forbindelse med den hypotetiske kidnappingen av ANNE Elisabeth Hagen, brukte man hennes første navn av et dobbelt navn som PASSORD, så skurrer detveldig om man tenker på hvor lite rasjonellt dette er.

Er i gen krypto kjenner, men som andre bruker jeg passord og der kommer man til noe andre kansje vet bedre og det er jo dette med at passordet er jo latterlig i seg selv rent teknisk som passord? I større lister for bruteforce attack brukes jo ordlister som oppføres alfabetisk og kommer i str opp til titalls gigabyte.

Anne er jo særs langt frem i enhver slik liste vil jeg tro.

Selv archie er jo mere motstand dyktig.

Når man oppretter et slikt passord, har sikkerhet null betydning?

Det er jo litt avgjørende tenker jeg.

En ting er jo selve det å bruke offerets navn, men sikkerhets perspektivet rundt et slikt passord? Hvordan stiller det seg?
Citera
2021-09-07, 18:10
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Fordi noe aldri er gjort tidligere betyr ikke det at det i framtiden ikke kan gjøres. «Endring» av antatt drapstidspunkt er noe av det smarteste en drapsmann kan gjøre. Tidslinjen er ofte avgjørende. Imidlertid heller jeg mot at bevegelsen er reell, særlig pga sms om utsatt hyttetur og tlf med sønn og mb samt sprox. Sprox kan dog th iført seg da han gikk inn i bolig. I motsetning til deg er fallet logisk sett i starten av intervallet fordi tlf ble lagt i ro da ths telefon ringte. Mao i sluttfasen av drapet. Her er jeg enig med th som vet når dette fallet skjedde.
VG 03.07.2020:
"Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.

Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst"

Siste informasjon fra media:

NRK 26.10.2020:
"En del av undersøkelsene som ble gjort var å rekonstruere bevegelsene til Anne-Elisabeth Hagens mobiltelefon.
Lagret i minnet på telefonen har politiet funnet bevegelsesdata som sier noe om hvordan telefonen hennes fysisk beveget seg i morgentimene på forsvinningsdagen.

Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.
Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode"

Siste informasjon tyder på at raske skritt og brå bevegelser skjedde rett i forkant av kl 10.07.

Ser man dette i sammenheng med at politiet har hatt en hypotese om at angrepet startet i 2. etg, så har de kanskje ikke funnet noe mistenkelig med AEH's telefonbevegelser frem til "raske skritt" og brå bevegelser". Kan også hende at telefonen hennes ble lagt i ro i store deler av tidsrommet etter anrop/SMS til barna og frem til "raske skritt" og "brå bevegelser".

Edit:
Jeg tror grunnen til "raske skritt" / "brå bevegelser" / "fall ned trappen" var AEH som måtte skynde seg. Tiden løp ut. De hadde avtalt at TH skulle ringe hjem etter ca 1 time for å diskutere detaljer angående hytteturen. Valpen måtte hentes fra 2. etg for å låses inne i 1.etg fordi den ikke skulle ødelegge spor i S4. AEH hadde hastverk og mistet telefonen ned trappen.

Passer inn med at telefonen ble lagt på bordet kl 10.07, ett minutt etter at TH ringte hjem. Det var ca 1 time etter at han dro på jobb.
Senast redigerad av Legokatt 2021-09-07 kl. 18:40.
Citera
2021-09-07, 18:41
Medlem
Citat:
Stemmer det at i forbindelse med den hypotetiske kidnappingen av ANNE Elisabeth Hagen, brukte man hennes første navn av et dobbelt navn som PASSORD, så skurrer detveldig om man tenker på hvor lite rasjonellt dette er.

Er i gen krypto kjenner, men som andre bruker jeg passord og der kommer man til noe andre kansje vet bedre og det er jo dette med at passordet er jo latterlig i seg selv rent teknisk som passord? I større lister for bruteforce attack brukes jo ordlister som oppføres alfabetisk og kommer i str opp til titalls gigabyte.

Anne er jo særs langt frem i enhver slik liste vil jeg tro.

Selv archie er jo mere motstand dyktig.

Når man oppretter et slikt passord, har sikkerhet null betydning?

Det er jo litt avgjørende tenker jeg.

En ting er jo selve det å bruke offerets navn, men sikkerhets perspektivet rundt et slikt passord? Hvordan stiller det seg?

Passordet ville være enkelt å huske, og derfor ble anne valgt, og passordet ville også fungere som et passordbeskyttelse. Da gjelder det den typen krypteringsmetoder du bruker.
Citera
2021-09-07, 19:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Passordet ville være enkelt å huske, og derfor ble anne valgt, og passordet ville også fungere som et passordbeskyttelse. Da gjelder det den typen krypteringsmetoder du bruker.

Et poeng er vel at innholdet i pasted-dokumentet man fikk tilgang til ved bruk
av passordet, ikke ville gi mening uten at man hadde trusselbrevet?
Citera
2021-09-07, 20:22
Medlem
Solviuss avatar
Citat:

Lett å huske? Seriøst?

Mulig jeg tar feil, men er det virkelig noen med selv minimal IT kompetanse som ville brukt "Anne" som passord?

Syntes det der virket veldig søkt. Vrient å tro at noen er så på bærtur og samtidig haler i land alt det man ser og i tillegg enda går fri.

Og det særlig om dette var endel av en kriminell plan.

Da tolker jeg det dit hen at i akkurat dette tilfelle betyr ikke passordet noe, og kunne like gjerne vært feks " passord" rent teknisk sett.

Syntes det grenser til tullete hele påstanden om dette "passordet".

Feil 1: Anne er et LATTERLIG svakt passord

Feil 2: Ingen med kriminelle hensikter vil linke passord direkte til offeret ved kidnapping.

Blir like usannsynlig som at Nokas ranerene kommuniserte med epostadressen
nokasraner1@hotmail.com, nokasraner2@hotmail.com etc.

Hvorfor politiet kommer med sånn svada kan man spekulerei og jeg vil tro det er diktet opp av taktiskegrunner.

Spørsmålet blir hva hensikten med dette kunne være og da gjetter jeg at de hadde tillatelse til overvåkning av et mistenkt miljø med en tidsavgrenset tillatelse og prøvde en spansk en for å fremprovosere kommunikasjon.
Senast redigerad av Solvius 2021-09-07 kl. 20:24. Anledning: trykkleif
Citera
2021-09-07, 21:07
Medlem
Slettsnokens avatar
Det eneste som nytter er å tie disse «nye» trollene i hjel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in