2022-06-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det ryktas om att ett taktiskt kärnvapen har använts i Avdiivka, Donetsk. Sanning?

You tell me, du hörde ”rykten”. Jag hörde min egen fjärt precis.

Ngn källa kanske?
Citera
2022-06-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
You tell me, du hörde ”rykten”. Jag hörde min egen fjärt precis.

Ngn källa kanske?

Nej. Det var en diskussion på twitter. Men det finns bilder på Youtube nu. Något stort har exploderat.

I slutet av videon, inte den lilla puffen i början.

https://youtu.be/WAaNRy68yYg
Citera
2022-06-11, 21:39
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det är Rysslands nationaldag imorgon. Hoppas att UAF testar deras nya Harpoon missiler. Eller om Himars har anlänt så kanske bron mellan Krim och Ryssland är inom skotthåll.
Citera
2022-06-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nej.
Å andra sidan ser jag inte Putin som fascist heller.
Han är allmänt totalitär däremot.
Skillnaden är hårfin, men Rysslands regim är fascistisk. Vad är är skillnaden menar du?
Citera
2022-06-11, 21:43
Medlem
Citat:
Nej. Det var en diskussion på twitter. Men det finns bilder på Youtube nu. Något stort har exploderat.

I slutet av videon, inte den lilla puffen i början.

https://youtu.be/WAaNRy68yYg

Mjä, fjärten jag släppte var större.

Men det kan även vara att man träffat ngt.

Kolla in TOS-1 dom är däremot kraftiga bomber sk thermobariska. Och då är inte det ens en bomb som är kärnvapen.

Jag tycker inte det ser ut som kärnvapen.
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Skillnaden är hårfin, men Rysslands regim är fascistisk. Vad är är skillnaden menar du?

Nja.
Snarare auktoritär.

Fascismen brukar vilja prioritera folket hellre än oligarker....
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nej ryssarna är inte som vi, jag har i halva mitt liv varit avlönad med ryska dollar och jobbat med den ryska industrin och har hyfsad koll på den ryska korruptionsekonomin och dess mentalitet.

Ryssar är uppfostrade till att bli elaka och på senare tid avundsjuka människor.
De som är mest avundsjuka är väl amerikaner? Att ständigt sträva efter att bli rikast, och trycka ned dem som är under. Ryssar är däremot vana att staten ger allt man behöver, man måste inte konkurrera och krossa andra. Kommunismen är bättre för alla.
Citera
2022-06-11, 21:45
Medlem
Citat:
Twitter. Tyvärr tappade jag bort tråden när jag skulle kolla om det nämns i andra media.

okok länka gärna vore farligt för ryssland om dom drar igång taktiska.
Citera
2022-06-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det är Rysslands nationaldag imorgon. Hoppas att UAF testar deras nya Harpoon missiler. Eller om Himars har anlänt så kanske bron mellan Krim och Ryssland är inom skotthåll.

När Krim bron flyger i luften då vet man att segern för Ukraina är extremt nära.

Rent militär-strategiskt så känns det nästan som ett måste att kapa den om man vill ta tillbaka krim-halvön.
Citera
2022-06-11, 21:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixarkingen
Man kan ju alltid hoppas iaf för den är helt oförtjänt. Stalin är och kommer förhoppningsvis vara en av de värsta massmördarna genom tiderna. Polen har inte glömt och står raka i ryggen just nu, jag blir stolt över dom.Jag är inte stolt över Sverige hur vi lät tyska soldater åka genom vårt land på permission, semester lr hur det nu lagstadgades.?
Att jag fick lära mig i skolan att vara stolt för våran neutralitet under kriget är enligt mig en skymf emot våra grannländer och oss.
Det får jag leva med men kommer alltid att skämmas för innerst inne. Som ryss vete fan hur jag skulle kunna leva med mig själv dock, stackars satar.Är glad att jag är svensk mitt i allt elände hur som helst

Tyska soldater fick åka på permission från Norge till Tyskland. Men en gång fick en hel tysk stridsrustad trupp åka genom Sverige till Finland.

Men skulle Sverige slagits mot Sovjet för att hjälpa Finland eller mot Tyskland för att hjälpa Norge? Det var onda massmördarstater på båda sidor i Kriget.
Citera
2022-06-11, 21:52
Medlem
Skulle Ukraina sänka svarta havsflottan eller delar av den långt ute i svarta havet med hjälp av amerikansk intel och amerikanska missiler är det slutet för Ukraina , det hade varit en bra ursäkt för Ryssland att mobilisera då man vet med 100% säkerhet att Usa ligger bakom .
Citera
2022-06-11, 22:02
Medlem
Alltid nice med lite vanliga ryssar. Som inte tillhör trollfabriken som hönger på fb.

https://youtu.be/Oc7G6AE3stg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in