2022-06-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Om vi bortser från din sjukliga Ukrainaonani: vad säger du om Ukrainas förluster på slagfältet, är de hållbara i längden?
Vad tror du om att Ryssland har blivit avstängt av nästan hela världen, Rysslands industri är döende.
Är det för ryssar hållbart i längden?
Citera
2022-06-11, 20:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixarkingen
Stalin och Hitler var ju bästa kompisar tills Hitler knullade honom.
Hitler var stalins idol och han trodde att han kunde rida på sin nazikompis rygg fram tills dess.
Samma skräp bägge två fast stalin hade mindre kuk.
Att ryssarna ens fått cred för vad dom gjorde under ww2 är sinnesjukt.
Dom hade blivit uppätna utan hjälpen dom fick av Usa mfl.

Fetat: Jag har faktiskt tänkt på hur mer kritik mot Sovjet i andra världskriget framkommit sedan starten på detta krig. Deras systematiska våldtäkter och mord på civila, deras etniska rensning och plundringar. Jag tror faktiskt detta krig kommer att ta bort deras hjältegloria från andra världskriget och deras övergrepp kommer att få ett större fokus. De i Östeuropa håller inte tyst längre.
Citera
2022-06-11, 20:56
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Vad tror du om att Ryssland har blivit avstängt av nästan hela världen, Rysslands industri är döende.
Hahaha skojar du? Dessa pajasar tror att Pissland är en utopi med sanktioner som hänger runt nacken och som blir tyngre och tyngre...
Citera
2022-06-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nja.
Mussolini var exempelvis oerhört populär för att han under tjugo- och trettiotalen höjde levnadsstandarden markant för italienarna.

Bl.a omvandlade han ett stort träsk utanför Rom till ett modernt bostadsområde/jordbruksområde. Detta träsk hade varit obeboligt sedan antiken. Etc. Etc.
Tycker du dig se samma sak för Putins Ryssland 2022?
Citera
2022-06-11, 20:59
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Var får du dessa siffror ifrån? 0.5 miljoner Ukrainare det är en sinnesjuk siffra.

Dela med dig av källan och sluta ljug för bövelen. Ryssland går sakta fram för att alla ukronassar har civila som gissland, det är enda orsaken att det går så saktra.
Hur gick det med översättningen? Kan du inte bara lägga ut en länk med filmen så vi kan se?
Citera
2022-06-11, 20:59
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:

Ryssland är mycket rikt på naturresurser och deras industri är inte "döende". Ni ukrainaonanister måste sluta med edert önsketänkande. Visst kommer det bli tufft framöver för ryssarna, men jag misstänker att vi i väst kommer drabbas minst lika hårt. Vad vi nu bevittnar är en historisk splittring av den judisk-amerikanska världsordningens unipolaritet. Tyvärr kommer förmodligen Ryssland och Kina bilda ett nytt geopolitiskt block med en del pendanger som Indien och Iran som betydande partners.
Citera
2022-06-11, 21:00
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Tycker du dig se samma sak för Putins Ryssland 2022?

Nej.
Å andra sidan ser jag inte Putin som fascist heller.
Han är allmänt totalitär däremot.
Citera
2022-06-11, 21:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, nu kan man visst lita på västerländsk press helt plötsligt.
Det är först nu i den senaste ryska offensiven som ukrainska dödsoffer verkar ha tagit fart.
Att otroligt många ukrainaska soldater ska ha dött innan verkar inte troligt när man med framgång
stångat ut ryssen i norr.

Ja Ukraina behöver mer ammunition för att försvara sig. Är det konstigt att Zelensky vädjar efter mer och fler vapen att försvara sig med?

En "fred" med lögnaren Ryssland som inte respekterar gångna avtal ligger väl inte så högt i kurs hos Ukraina efter denna massiva våldtäkt. Skulle du veta mer än ukrainarna vad de kämpar för och vad som står på spel??
Patetiskt att ryssen vädjar till Ukraina att de ska ge upp utan att kämpa. Ryssland förstör sina egna framtidsutsikter själva. Det är Ryssland som bär skulden till det hela.
"Otroligt många" är naturligtvis att ta i, men att bara 5-7 000 ukrainska soldater skulle ha fått sätta livet till innan krigets epicentrum förflyttade sig till de sydöstra delarna verkar för mig komplett otroligt givet att de ryska förluster som ukrainska källor redovisat var dubbelt så höga.

Rörande vapnen: Jag tycker faktiskt att det hedrar bl.a. Biden att man inte gett ukrainarna precis vilka leksaker som helst och allt de bett om, men värre är att man trots det ansett att Ukraina ska kämpa på med det lilla de har. Allt stöd inledningsvis steg inte minst Zelensky åt huvudet. Ukraina är en stat uppumpad på steroider.

Hur konstigt det än låter anser jag mig ha sett ett krig mellan två hyfsat jämbördiga motståndare. Skillnaden är att Ryssland har en förmåga som överstiger den ukrainska många gånger i längden. Jag tycker det var väl kaxigt av Ukraina med den här "bring 'em on"-attityden. De väntade ett anfall och var förberedda på det, gjorde inga försök att förhindra ett krig och höll stången ganska länge. För mig är inte Ukraina en underdog — de måste inse när tiden är inne att svälja sin stolthet, eller vad det nu är som driver dem att försöka besegra de ryska styrkorna i grunden. Lika bra att börja treva redan nu. Föreslå åtminstone vapenstillestånd
Citera
2022-06-11, 21:04
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Lite intressant https://youtu.be/uzYCdcEodro dekorerad amerikansk tidigare soldat (och tidigare framgångsrik MMA-fighter) som nu jobbar ideellt och var i Ukraina nyligen och hjälpte till att få hem en journalist berättar om sina upplevelser. Säger att NATO behöver blandas in om Ukraina ens ska ha en chans.
Citera
2022-06-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Tyskland ska leverera bandgående haubitser till Ukraina 22 juni, samma datum som Hitler anföll Sovjet i Operation Barbarossa 1941.

Tyskland stödjer Nazister på just detta datum.
Tror du att ryssarna tar tillfället i akt att rensa ur den omfattande nazismen i deras styrkor?
Det vore väl ett bra tillfälle att vid vaktombytet rensa ut de Hitlerhyllande soldaterna?
Citera
2022-06-11, 21:07
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fetat: Jag har faktiskt tänkt på hur mer kritik mot Sovjet i andra världskriget framkommit sedan starten på detta krig. Deras systematiska våldtäkter och mord på civila, deras etniska rensning och plundringar. Jag tror faktiskt detta krig kommer att ta bort deras hjältegloria från andra världskriget och deras övergrepp kommer att få ett större fokus. De i Östeuropa håller inte tyst längre.

Visst var Sovjet och deras armé under andra världskriget en enda stor mördarmaskin. Därom råder ingen tvekan. Men vänta bara, förr eller senare så kommer ni lära er om de otaliga brott mot mänskligheten som de västallierade begick under andra världskriget.

Slutsatsen måste bli att fel sida vann andra världskriget.
Citera
2022-06-11, 21:08
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ryssland är mycket rikt på naturresurser och deras industri är inte "döende". Ni ukrainaonanister måste sluta med edert önsketänkande. Visst kommer det bli tufft framöver för ryssarna, men jag misstänker att vi i väst kommer drabbas minst lika hårt. Vad vi nu bevittnar är en historisk splittring av den judisk-amerikanska världsordningens unipolaritet. Tyvärr kommer förmodligen Ryssland och Kina bilda ett nytt geopolitiskt block med en del pendanger som Indien och Iran som betydande partners.
Du måste ha sovit under en sten men den lille tsaren som du ser upp till och som ger dig ståfräs säger sig vilja krossa nazismen och inte juden. D v s de är ute efter sådana som dig och därmed går även Putin judarnas ärenden får man förmoda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in