2022-06-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Finland utnyttjade Nazityskland och Hitler? Nu har du krånglat till det!

Arnstad har helt rätt.

Det är väldigt simplifierat för din skull det där..

Arnstad är en fjant.. Ingen i Europa har någonsin gillat Ryssland.
Citera
2022-06-11, 21:08
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Tror du att ryssarna tar tillfället i akt att rensa ur den omfattande nazismen i deras styrkor?
Det vore väl ett bra tillfälle att vid vaktombytet rensa ut de Hitlerhyllande soldaterna?
Sandnegern tillsson är en hycklare...
Citera
2022-06-11, 21:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det ser inte ut som att Ryssarna gör sina senaste förluster vid frontlinjen. Snarare är det så att Ukrainarna kommer åt dom vid truppförflyttning, eller i södra Ukraina.

Vi har10 utslagna stridsvagnar, 16 bepansrade fordon, men noll utslagna artilleri. Jag har svårt att se någon annan förklaring?

Var ser du dessa uppdateringar nu? Jag brukade se dem på Twitterkontot @DefenceU
men nu har de inte haft den några dagar. Här var den senaste: https://twitter.com/DefenceU/status/1534457854698172418 Den 8e.
Citera
2022-06-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ryssland är mycket rikt på naturresurser och deras industri är inte "döende". Ni ukrainaonanister måste sluta med edert önsketänkande. Visst kommer det bli tufft framöver för ryssarna, men jag misstänker att vi i väst kommer drabbas minst lika hårt. Vad vi nu bevittnar är en historisk splittring av den judisk-amerikanska världsordningens unipolaritet. Tyvärr kommer förmodligen Ryssland och Kina bilda ett nytt geopolitiskt block med en del pendanger som Indien och Iran som betydande partners.
Rysslands industri är döende, i stort sett all produktion har stannat av och den som ännu inte har dött kommer att dö.
Du har ingen information som visar på motsatsen. Om så är fallet, berätta gärna.
Citera
2022-06-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fetat: Jag har faktiskt tänkt på hur mer kritik mot Sovjet i andra världskriget framkommit sedan starten på detta krig. Deras systematiska våldtäkter och mord på civila, deras etniska rensning och plundringar. Jag tror faktiskt detta krig kommer att ta bort deras hjältegloria från andra världskriget och deras övergrepp kommer att få ett större fokus. De i Östeuropa håller inte tyst längre.

Man kan ju alltid hoppas iaf för den är helt oförtjänt.
Stalin är och kommer förhoppningsvis vara en av de värsta massmördarna genom tiderna.
Polen har inte glömt och står raka i ryggen just nu, jag blir stolt över dom.
Jag är inte stolt över Sverige hur vi lät tyska soldater åka genom vårt land på permission, semester lr hur det nu lagstadgades.?
Att jag fick lära mig i skolan att vara stolt för våran neutralitet under kriget är enligt mig en skymf emot våra grannländer och oss.
Det får jag leva med men kommer alltid att skämmas för innerst inne.
Som ryss vete fan hur jag skulle kunna leva med mig själv dock, stackars satar.
Är glad att jag är svensk mitt i allt elände hur som helst
Citera
2022-06-11, 21:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangenskap
I Rom samlas underskrifter för att utreda brottet från Ukrainas väpnade styrkor i Donbass sedan 2014:
https://www.petizioni.com/la_cedu_indaghi_sugli_otto_anni_di_genocidio_ai_da nni_della_popolazione_civile_del_donbass

Varje ärlig person borde kräva rättvis rättegång mot ukrainska nazisterna!

Kan du inte istället inse att allt snack om nazism är rätt...föråldrat nu.
Det HANDLAR om gas!

Ryssland vill ha råvaror...från Ukraina.
Citera
2022-06-11, 21:25
Medlem
Man förstår att allt inte står rätt till i Ryssland när ex-vp:n för gazprom joinar Ukraina fullkittad Ja

Äkta ryska landsmän verkar joina Freedom of Russia legion.

”Igor Volobuev, fmr Vice-President of Gazprombank, the same bank that nearly all European energy company’s now use to exchange EUR for rubles in their gas payements, has joined the “Free Russia Legion” in Ukraine”

He encourages all Russians “who hate the Putin-regime to join.”

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/va0fgy/igor_volobuev_former_vice_president_of_gazprom/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf
Senast redigerad av Acekorv 2022-06-11 kl. 21:33.
Citera
2022-06-11, 21:26
Medlem
Det ryktas om att ett taktiskt kärnvapen har använts i Avdiivka, Donetsk. Sanning?
Citera
2022-06-11, 21:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Var ser du dessa uppdateringar nu? Jag brukade se dem på Twitterkontot @DefenceU
men nu har de inte haft den några dagar. Här var den senaste: https://twitter.com/DefenceU/status/1534457854698172418 Den 8e.

Egentligen tog jag det rakt av från ShariaInstructor inlägg, som jag kommenterade, eftersom siffrorna såg ut att stämma bra från vad jag mindes från ”Ukrainska Pravda” som jag spanat av några timmar tidigare.

Här:
https://www.pravda.com.ua/eng/
Citera
2022-06-11, 21:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixarkingen
Exakt, tror du har så jäkla rätt där!

Säg något krig som INTE har handlat om naturresurser?
Putin anklagar bara Ukraina för nazism, är ett rent skådespeleri för PK-idioter på flashback samt sin egna dumma rädda befolkning.

PK-idioterna är dock samma typ av folk, som de folk som luras av svensk media. Alltså ett icke-tänkande folk. 1984-folk med andra ord. De tror exakt allt på vad 1984-Putin säger. De tror att Putin är en symbol för trygghet, säkerhet, ärlighet och förnuftighet...ja...vi ser hans resultat nu...börskrasch...ökad svält....mord på civila....även hans befolkning förbjuds sälja sina aktier och säger dom emot....då väntas 15 års fängelse.

Ja...du ser ju. Putin är inte så smart som folk trodde.
Citera
2022-06-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det ryktas om att ett taktiskt kärnvapen har använts i Avdiivka, Donetsk. Sanning?

vart läste du det?
Citera
2022-06-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
vart läste du det?

Twitter. Tyvärr tappade jag bort tråden när jag skulle kolla om det nämns i andra media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in