2022-06-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du är den som inte fattat ett smack, det handlar inte om Ukraina.

Det handlar om världsordningen, USA har klivit på för många nu så att måttet blev rågat iom Ukrainas uppbyggnad av krigsmakten och återtagandet av Krim med väst hjälp.

Du klarar inte av att se hela bilden vilken visar vilken nivå du är på...
en sak vet jag i alla fall o det med 💯 % säkerhet: det var aggressiva skitlandet Ryssland som öppnade pandoras Ask i och med att de rullade in i Ukraina,,hade idioten Putin avstått från det hade inte detta skett, att Ukraina tackar ja till militär hjälp från Nato är väl något även du fattar varför ? Alternativet är att acceptera att bli lydstat under Putin och med det allt vad det innebär,,om ryssen vill in i Finland ska de ochså lägga ned vapnen i din värld? Att Putin idioten startade kriget o därigenom bjöd in us att skicka vapen till Ukraina o att us då agerar efter sin agenda det hade väl varenda idiot fattat utom du o Putin, så gnäll på du Ryssneger, vi får se hur detta slutar, hur kriget slutar är en sak, en annan är att Ryssland blir isolerat,, adjö
Citera
2022-06-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Bra att du förmedlar positiva nyheter. Inget tyder väl på att Ukraina har brist på vapen på södra fronten.

Ja du era motoffensiver hehehe
Tar Ukraina tillbaka en tennisplan är det helt plötsligt en motoffensiv.

Nej någon obetydlig by spelar ingen roll. Förmodligen tog ryssarna fikapaus och är tillbaka senare under dagen.

Ryssland fullständigt krossar Ukrainaarna på alla fronter, dem stöter inte på något motstånd utan går långsamt för att rädda civila och ge humanitär aid.

Ukraiarna är dessutom barnamördare, mina ryska vänner skickade en film som jag ska hitta översatt där barnen sa att Ukrainska soldater skjuter ihjäl barn som är för ryssland. Det om något är sjukt.
Citera
2022-06-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Vilka är "vi"?
Vi som vill ha fred?
Vi som ogillar nazister?
det finns inga nazister längre , ni låter som expo, ser nazister i varenda buske
Citera
2022-06-11, 13:58
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti

Nej någon obetydlig by spelar ingen roll. Förmodligen tog ryssarna fikapaus och är tillbaka senare under dagen.

Ryssland fullständigt krossar Ukrainaarna på alla fronter, dem stöter inte på något motstånd utan går långsamt för att rädda civila och ge humanitär aid.

Ukraiarna är dessutom barnamördare, mina ryska vänner skickade en film som jag ska hitta översatt där barnen sa att Ukrainska soldater skjuter ihjäl barn som är för ryssland. Det om något är sjukt.
Den filmen existerar bara i dina lögner.....
Citera
2022-06-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti

Det är Ryssland som är problemet. Dom bäddar för fortsatta krig och hur tror du stämningarna är i Polen och i Estland, Lettland, Litauen? Är alla nazister?
Citera
2022-06-11, 14:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ansökan till EU om medlemskap är redan inlämnad av Ukraina.
Visste du inte det?
Jag visste det naturligtvis inte. Annars hade jag inte skrivit som jag gjorde.

Dock sannolikt utsiktslöst att söka medlemskap i EU när man ligger i krig med ekonomin i spillror. Eller tror man att EU ska ha extra förbarmande pga. kriget?
Citera
2022-06-11, 14:01
Medlem
Citat:
Vilka är "vi"?
Vi som vill ha fred?
Vi som ogillar nazister?

Vilka är "vi som vill ha fred"? Knappast ni som dyrkar den psykotiske dvärgen i kreml ty det är ju hen och ingen annan som inlett anfallskriget mot Ukraina och söker slakta dess befolkning.

Vilka är "vi som ogillar nazister"? Det kan väl knappast vara ni som blint tillber den psykotiske dvärgen i kreml, ty wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?

OM nu "nazister" i Ukraina utgör ett problem så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen?
https://en.respublica.lt/signs-of-neo-nazi-ideology-amongst-russian-mercenaries
Citera
2022-06-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Den filmen existerar bara i dina lögner.....

Sedan när mördar inte Nazister barn?

Det finns åtminstone flera tusentals nazister som strider för Ukraina mot Ryssland.
Flera av dessa kommer att begå krigsbrott.
Det kommer även att finnas psykopater på båda sidor av konflikten, även dessa kommer att begå krigsbrott.

Jag kan mycket väl tro på att en sådan film existerar,
Men vill såklart se det själv för att tro det 100%
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vilka är "vi som vill ha fred"? Knappast ni som dyrkar den psykotiske dvärgen i kreml ty det är ju hen och ingen annan som inlett anfallskriget mot Ukraina och söker slakta dess befolkning.

Vilka är "vi som ogillar nazister"? Det kan väl knappast vara ni som blint tillber den psykotiske dvärgen i kreml, ty wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?

OM nu "nazister" i Ukraina utgör ett problem så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen?
https://en.respublica.lt/signs-of-neo-nazi-ideology-amongst-russian-mercenaries

Öh, jag håller inte på Ryssland om det är det du tror.

Jag håller på demokrati.
Citera
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Snart är Kherson befriat från mongolerna.

In the Kherson region, Ukrainian forces are conducting a counteroffensive in the directions of Kiselivka, Soldatske and Oleksandrivka. The village of Tavriyske is completely under the control of the Armed Forces of Ukraine, - the Kherson City Council said
https://liveuamap.com/en/2022/11-june-in-the-kherson-region-ukrainian-forces-are-conducting
Liten twittertråd om det.
https://twitter.com/WarMonitor3?s=20&t=zeBR2XBinuZEGoEsd9aB1w
Vet inte om det går att lita på dock.
Citera
2022-06-11, 14:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Öh, jag håller inte på Ryssland om det är det du tror.

Jag håller på demokrati.

Du har ju utan att blinka köpt Putins narrativ om avnazifiering i alla fall.
Citera
2022-06-11, 14:06
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Sedan när mördar inte Nazister barn?

Det finns åtminstone flera tusentals nazister som strider för Ukraina mot Ryssland.
Flera av dessa kommer att begå krigsbrott.
Det kommer även att finnas psykopater på båda sidor av konflikten, även dessa kommer att begå krigsbrott.

Jag kan mycket väl tro på att en sådan film existerar,
Men vill såklart se det själv för att tro det 100%
Ännu ett hopplöst mongo med nazister i rövhålet. Var är filmen då? Varför laddar uralneger inte upp den? Det finns ju folk i tråden som kan uralspråket....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in