2022-06-11, 13:10
  #164809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Skulle kunna vara taktik nu låta Ryssarna skjuta slut på granaterna och spara sina egna för att slå mot framryckningen när Ryssen tror att motståndet är brutet.


Det är möjligt att det är taktik. Men man litar nog också på att vapnen från väst och från Polen snart skall få betydelse.
Citera
2022-06-11, 13:15
  #164810
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Ja, sanktionerna drabbar Ryssland extremt hårt



Nej Ryssland sitter i skiten, och vad beträffar resten av ditt obegåvade inlägg kan du läsa annica, sthlms kloka svar till dig nedan
Mitt? Det är inte minna egna uppgifter jag förmedlade och delgav utan den tyska medians.


Sedan då att ni inte klarar av sanningen är ju ert eget mentala handikapp och förlust.
Citera
2022-06-11, 13:22
  #164811
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ukraina använder bara ryska stridsvagnar!

Ja, än så länge ryska modeller, plus en egenutvecklad stridsvagn, en moderniserad variant av T-80. Men ukraina använder sina stridsvagnar i begränsad omfattning, på ett klokt sätt, i väntan på att man byggt upp de effektiva manöverbrigader som, snabbt, kommer att avgöra kriget i höst!

Ryssland använder, däremot inte, sina stridsvagnar på ett klokt sätt:
https://youtu.be/x9ZTR6yC6O4
Citera
2022-06-11, 13:24
  #164812
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Eftersom ämnet är så känsligt så är nog problemet större än vad både du och jag kan förstå.

Självklart är det känsligt eftersom ni invaderat och terrorbombar sjukhus, skolor, bostadsområden och allt annat än påstådda ”nazistiska” hjärnspöken. Där det facto uppehöll sig ”nazister”, i Mariupol, flydde Ni som råttor eftersom det var mycket enklare att fega ur och bortförklara krigsbrotten mot civila som en del av ”avnazifieringen”.

Nu har ju masken fallit dock och dvärgmongolen orerar vitt och brett om all mark han skall ”återta”, precis som krigsmotståndare visste hela tiden.
__________________
Senast redigerad av Krakem 2022-06-11 kl. 13:26.
Citera
2022-06-11, 13:31
  #164813
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Undra vad dessa "befriade" ukrainare tycker om slaget i Butcha och Mariopol....dom måste vara SUPER glada över att fått hem ryssar som har sprängt deras hus

Det jag tycker är skumt med dig HumanLife...är att du stöttade Biden vid valet 2020, men nu stöttar du Putin....jag förstår inte din logik. Var Trump så hemsk?

Här kommer problemet fram hos Tom, han klarar inte av att tänka objektivt, man måste ta en sida och hålla den, men precis som jag skrivit tidigare folk som lever i verkligheten med problem har inte råd med den lyxen som FB ger hos tangentbordstyckare.

Det var exakt pga av det som folket nämner i filmen som gjorde att Yanukovych ej undertecknade avtalet med EU då det skulle orsaka en brytning med ryssland OCH han hade under processen med EU lärt sig att det skulle ta 10-20 år att få Ukraina på fötter för att komma in i EU.

Nu har det gått snart 10 år och ingenting har händet likfullt ljög Zelinsky om att snabbt fixa in Ukraina i EU men nyligen gick det upp ett ljus för honom att det inte går så lätt.

Statskuppen 2014 var en katastrof för Ukraina.
Citera
2022-06-11, 13:33
  #164814
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Självklart är det känsligt eftersom ni invaderat och terrorbombar sjukhus, skolor, bostadsområden och allt annat än påstådda ”nazistiska” hjärnspöken. Där det facto uppehöll sig ”nazister”, i Mariupol, flydde Ni som råttor eftersom det var mycket enklare att fega ur och bortförklara krigsbrotten mot civila som en del av ”avnazifieringen”.

Nu har ju masken fallit dock och dvärgmongolen orerar vitt och brett om all mark han skall ”återta”, precis som krigsmotståndare visste hela tiden.

Ja, det står allt mer klart, för fler och fler i väst, att Ryssland är en cancersvulst som måste stoppas och krossas, en gång för alla!
Citera
2022-06-11, 13:37
  #164815
Medlem
Det lär komma in vapen från NATO, och från Väst med tyngre saker, vi får se hur det går men tror det blir svårt för Putin och behålla platserna han har "tagit över".. vi får se oerhört tragiskt med krig.
Citera
2022-06-11, 13:37
  #164816
Medlem
leachs avatar
Snart är Kherson befriat från mongolerna.

In the Kherson region, Ukrainian forces are conducting a counteroffensive in the directions of Kiselivka, Soldatske and Oleksandrivka. The village of Tavriyske is completely under the control of the Armed Forces of Ukraine, - the Kherson City Council said
https://liveuamap.com/en/2022/11-june-in-the-kherson-region-ukrainian-forces-are-conducting
Citera
2022-06-11, 13:41
  #164817
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Självklart är det känsligt eftersom ni invaderat och terrorbombar sjukhus, skolor, bostadsområden och allt annat än påstådda ”nazistiska” hjärnspöken. Där det facto uppehöll sig ”nazister”, i Mariupol, flydde Ni som råttor eftersom det var mycket enklare att fega ur och bortförklara krigsbrotten mot civila som en del av ”avnazifieringen”.

Nu har ju masken fallit dock och dvärgmongolen orerar vitt och brett om all mark han skall ”återta”, precis som krigsmotståndare visste hela tiden.

Vilka är "vi"?
Vi som vill ha fred?
Vi som ogillar nazister?
Citera
2022-06-11, 13:42
  #164818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det är omöjligt att göra en gissning när vi inte vet vad som händer. Det är krigstid och då är allt man vi får veta propaganda.

Men vad jag TROR är att när ryssarna har tagit södra och östra delarna så kommer dom inte gå vidare. Sen om dom områdena kommer bli självständiga eller del av Ryssland är svårt att svara på. Ryssland vill antagligen ha en buffertzon till väst och det talar för att områdena kommer bli självständiga.

Och det som talar för att ryssarna inte kommer gå längre in i Ukraina är att dom vet att det är omöjligt att ta land där befolkningen är så emot dom, dom delarna av Ukraina vill närma sig väst.

Tack, jag har faktiskt haft ungefär samma analys. Helt klart vill man ha en landväg till Moldavien och dess ryskvänligaområde. Frågan är vad Rumänien anser om det hela.

Men detta kommer ta flera år innan det är över.
Citera
2022-06-11, 13:48
  #164819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Snart är Kherson befriat från mongolerna.

In the Kherson region, Ukrainian forces are conducting a counteroffensive in the directions of Kiselivka, Soldatske and Oleksandrivka. The village of Tavriyske is completely under the control of the Armed Forces of Ukraine, - the Kherson City Council said
https://liveuamap.com/en/2022/11-june-in-the-kherson-region-ukrainian-forces-are-conducting

Bra att du förmedlar positiva nyheter. Inget tyder väl på att Ukraina har brist på vapen på södra fronten.
Citera
2022-06-11, 13:48
  #164820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ryssland dödar OSSE och fångar deras anställda....

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/granskning-panikartat-n%C3%A4r-osse-l%C3%A4mnade-ukraina/ar-AAYlsht?ocid=msedgntp&cvid=f946c010ba26466baa4e205 a9e9172be



Organisationen för säkerhet och samarbete i Europa (OSSE). Alltså betyder detta att Ryssland skiter i oberoende organisationer.

Det är uppenbart att Ryssland skiter i allt. Vinna eller försvinna. Diplomatin är rökt. Det gjorde den för rätt längesen nu, eftersom de konstant säger en sak och gör det motsatta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in