2022-06-11, 12:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Inte numera. Lyssna på slutet:

https://t.me/levigodman/3169

Jo. Du kan inte lyssna på rysk nyhetskälla. Dom är skapade för att lura PK-fjantar som dig.
Jag litar mer på USA och Paasikivi. Dom vet vad de pratar om.
Citera
2022-06-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Varför måste dom frakta ut saker den vägen, varför inte mot Baltikum å är det inte därifrån dom kommer till stor del?

Spannmålet och andra jordbruksprodukter väger inte mycket, men utgör enorma volymer. Allt utom spannmålet går ut åt väst, men spannmålet kräver fartyg. För de 20 miljoner ton spannmål det pratas om finns inga alternativ till fartygstransporter. Fundera själv över vilken yta som du tror behövs för att förvara eller transportera 20 miljoner ton. Ska det transporteras på väg eller järnväg räcker knappast transportkapaciteten till. Ska det transporteras på järnväg till hamnar i Polen så måste det lastas om på vägen eftersom spårvidderna skiljer. Ska det till hamnar i Baltikum blir det två omlastningar, såvida man inte transporterar genom Belarus eller Ryssland. Oavsett vilket så finns inte järnvägsvagnar så att det räcker och dessutom så lamslås hela järnvägsnätet i området.
Citera
2022-06-11, 12:54
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Dom kanske inte vill ge bort sitt folks fosterland till en fascistisk diktator i Kreml
som skiter fullkomligt i befolkningens bästa i Ukraina.
Putin har bara suttit i sin bunker och runkat till gamla krigsfilmer från när Zukovs arme
intog Berlin och vill ha tillbaka dom dagarna igen.

I princip håller jag med dig!
Jag tror också att ukrainarna själva är de som bäst avnazifierar landet.
Citera
2022-06-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Bra inlägg och så är det. Rysstrollen i tråden lever i en fantasivärld där mongolryssarna har hemliga wunderwaffen för att putler sagt det.
Sanningen är att västs vapensystem är fånigt överlägsna allt mongolryssen kan komma med.
Så fort Ukraina tar i bruk tyngre vapensystem från väst som HIMARS så är mongolryssen rökt.

USA borde också ta tillfället i akt och tillåta Polen att leverera de 24 st MIG-29 som de tyvärr fick kalla fötter inför i början av kriget.
Även trots att det är ryskt skit så har polackerna gjort en rad tekniska förbättringar + västliga vapensystem på dem som gör att de är överlägsna den version som mongolryssen har och Ukraina har gott om piloter som är utbildade på dem.

Exakt så är det. Ryssland bör nog vara väldigt glada över att Europa inte kan komma överens i vissa saker och att det dröjer av en rad olika anledningar. Det är ju så att skulle Ukraina ha tillgång till alla vapensystem tillsammans med Aegis och total hjälp av "Five Eyes" så är det nästan löjligt vilken överlägsenhet det skulle bli för att inte tala om hur Europeiska länder gör just nu: "-Om vi ger Ukraina mig-29, så får fyller vi på med F-35, deal?" "-Vi ger Ukraina uppdaterade T-72or och fyller på med Leopard, deal?"

Nu när vi ser att Ryssland haft och har problem med Ukraina även fast Ukraina inte har allt de behöver och kan hålla Ryssen borta med ren viljestyrka. Hur i h-e har då Ryssarna tänkt bedriva ett riktigt krig mot både NATO och Europas försvar allianser.
Citera
2022-06-11, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Lavrov var i Turkiet i veckan och det var en av punkterna på dagordningen.

Ja och eftersom Turkiet är Nato medlem kanske Turkiska flottan kan övervaka att Ryssarna inte
begår krigsbrott mot handelsfartygen eller försöker utnyttja situationen på annat sätt.
Sen skulle jag nog förorda att Nato flyg övervakar att allt går rätt till från luften också
så att det inte börjar klia i Putins och Lavrovs klåfingriga händer.
Citera
2022-06-11, 12:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Du förekar alltså att USA bistår Ukraina med vapen och pengar?

Lägger Ukraina ner sina vapen så tar kriget slut.

Nja, gör det? Då börjar ju utrensningarna. Döda civila på gatorna, och tvångsdeportationer. Summariska rättegångar.

Om däremot Ryssland lägger ner vapnen och backar till sin sida gränsen då upphör kriget. Easy peacy
Citera
2022-06-11, 12:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du lyssnade inte alls på intervjun, förstår jag. Det var synd för den är väldigt tankeväckande.
Svaren är väldigt olika, en del vill tillhöra Ukraina, en del vill tillhöra Ryssland. Och för många verkar det inte spela någon roll! De vill "bara" ha tillbaka sina liv, som var ganska gott innan kriget. De vill ha fred.

Och det mest anmärkningsvärda är att hatet och fientligheten som präglar klimatet i Väst saknas helt där.

USA har planerat regimskiftet i Ryssland i flera decennier oberoende av vem som varit president där.

Dumt av Ryssland att attackera då Ukraina.

Klart det blir ett hat från väst när Ryssland sänker hela jorden.

USA må ha planerat regimskifte igenom kulturellt krig. Men det ger inte Ryssland rättigheten att skjuta på civila.
Citera
2022-06-11, 12:57
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nja, gör det? Då börjar ju utrensningarna. Döda civila på gatorna, och tvångsdeportationer. Summariska rättegångar.

Om däremot Ryssland lägger ner vapnen och backar till sin sida gränsen då upphör kriget. Easy peacy

Ska ukrainarna själva sköta avnazifieringen lär det väl iof också dö folk är jag rädd för.
Citera
2022-06-11, 12:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ryssland dödar OSSE och fångar deras anställda....

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/granskning-panikartat-n%C3%A4r-osse-l%C3%A4mnade-ukraina/ar-AAYlsht?ocid=msedgntp&cvid=f946c010ba26466baa4e205 a9e9172be

Citat:
För många av dem var evakuering inte ett alternativ. Åtminstone en anställd dödades, och flera togs till fånga i de separatistkontrollerade områdena i östra Ukraina.

Organisationen för säkerhet och samarbete i Europa (OSSE). Alltså betyder detta att Ryssland skiter i oberoende organisationer.
Citera
2022-06-11, 13:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ska ukrainarna själva sköta avnazifieringen lär det väl iof också dö folk är jag rädd för.

Nej men nu får du faktiskt sluta med tramset om avnazifiering. Sitter du i Putins knä eller har den grejen växt till att du verkligen tror på den?

I det fall Ukraina har problem med nynazism så skulle det ha varit deras ansvar att ta itu med det, ja.
Citera
2022-06-11, 13:02
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej men nu får du faktiskt sluta med tramset om avnazifiering. Sitter du i Putins knä eller har den grejen växt till att du verkligen tror på den?

I det fall Ukraina har problem med nynazism så skulle det ha varit deras ansvar att ta itu med det, ja.

Eftersom ämnet är så känsligt så är nog problemet större än vad både du och jag kan förstå.
Citera
2022-06-11, 13:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Eftersom ämnet är så känsligt så är nog problemet större än vad både du och jag kan förstå.

Känsligt? Det är ju bara trams. Ryssland tycker ju att de själva kan hålla sig med nazistiska förband, varför behöver de då lägga sig i andra stater under förevändningen ’nazism’?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in