2022-06-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Dom försökte ju.

Nej. Dom var inte försiktiga. Dom bara sköt och de flesta visste inte ens att dom skulle kriga...

Ukrainarna försöker evakuera civila, men ryssarna skjuter skjuter på civila för Ryssland har MÅL att döda så många som möjligt för de vet om att det är så man får kontrollen.

Sedan handla detta krig om naturresurser och inte "ondskefull nazism...."

USA skulle ALDRIG attackera Ryssland. Om USA ville det, så hade Ryssland inte funnits.
Dessutom LEVER NATO på att Ryssland existerar. Inget Ryssland = Inget NATO. Enkelt logik.

Du har blivit påverkad av Rysk propaganda. Den är lömsk och vill bara lura PK-idioter som dig.

Kom igen Tom, ryssarna stannade när dom fick det dom ville ha från början, eller hur? Ditt resonemang fallerar på den punkten.

Ukraina evakuerar inte ett skit, det är ryssarna som gör det. Ukraina försöker utnyttja korridorerna för att smuggla in material och förstärkningar, och det är inte det dom är till för.

Stora delar av världen skulle inte finnas vid en sådan attack.

Haha PK är det sista jag är.
Citera
2022-06-11, 12:07
Medlem
donald12s avatar
Tsar Putin the small;-). Putin har problem med självbilden o tror han är Peter den store....

https://twitter.com/thehill/status/1535243652234092544?t=K30DUpVwXu7b_hmQy7idcw&s=19
Citera
2022-06-11, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Känner ingen panik eftersom jag gärna ser att Ryssland får kontroll över ryssvänliga östra Ukraina. Men de fyra raketsystem Biden nu skickar Nato/EU-puppet Zelensky motsvarar vad jag hört mindre resurser än de Ukraina hade under krigets inledningsskede.

Så nu, känner du panik...?

I östra Ukraina är det majoritet för Ukraina. Endast i den tredjedel av Donbass som kontrollerades av separatister före Feb 24 är det troligen majoritet för Ryssland.
Resten av Donbass har en massiv majoritet för Ukraina. Ännu högre majoritet för Ukraina i Sumy, Kharkiv, Dnepropetrosk, Zaporozhzhia och Kherson.
Citera
2022-06-11, 12:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ryssarna kan aldrig ta delar av Ukraina som inte vill vara under deras styre. Därför var det helt onödigt att åka till Kiev och försöka inta staden, det hade blivit samma scener som under kuppen 2014 med massa våld och förödelse.

Jag tror dom lyckades bra med att slå ut militära mål, det enda ukrainarna kan göra är att försvara sig inne i städerna där dom får skydd av byggnader, något mer än så har dom inte.

Ja floden verkar vara en naturlig gräns som ryssarna har som mål. När ryssarna når den så blir det nog fred, fortsättningskrig blir det inte så länge ukrainarna inte håller på med terrorism inne på dom annekterade områdena. Det är vad jag tror.

Sen om det blir autonoma områden eller del av Ryssland blir svårt att säga.

Buffertzon mot väst är lockande. Men ekonomiskt starka områden med industriell kapacitet samt tillgång till havet för deras flotta och handel är nog mer lockande. Så jag tror det kommer bli del av Ryssland.
Vi har ungefär samma syn på det mesta. Framstöten mot Kiev var ett bedrövligt misstag. Har mycket svårt att tro att det fanns någon strategisk poäng med den — de trodde nog att det bara var att rulla in. Som du skriver hade det inte varit någon idé att försöka hålla Kiev heller, men kanske att det ukrainska motståndet hade kroknat om regeringen hade flytt huvudstaden. En chock. Vet dock inte hur mycket ryssarna lyckades med att förstöra initialt, i Kiev och på andra platser. Det stämmer ju att ukrainarna tog skydd i bebyggelse och att lite allt möjligt raserades av bara farten. Samtidigt: Ukraina har aldrig riktigt kommit igen. De har fått försvara sig även i östra delarna. De har inte lyckats återta Kherson eller Luhansk. Sievierodonetsk förlorar de. Zapo-någonting ligger i farozonen.

Och jag lutar också åt att de områden ryssarna etablerar full kontroll över uppgår i Ryssland.
Citera
2022-06-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ryssarna kan aldrig ta delar av Ukraina som inte vill vara under deras styre. Därför var det helt onödigt att åka till Kiev och försöka inta staden, det hade blivit samma scener som under kuppen 2014 med massa våld och förödelse.

Jag tror dom lyckades bra med att slå ut militära mål, det enda ukrainarna kan göra är att försvara sig inne i städerna där dom får skydd av byggnader, något mer än så har dom inte.

Ja floden verkar vara en naturlig gräns som ryssarna har som mål. När ryssarna når den så blir det nog fred, fortsättningskrig blir det inte så länge ukrainarna inte håller på med terrorism inne på dom annekterade områdena. Det är vad jag tror.

Sen om det blir autonoma områden eller del av Ryssland blir svårt att säga.

Buffertzon mot väst är lockande. Men ekonomiskt starka områden med industriell kapacitet samt tillgång till havet för deras flotta och handel är nog mer lockande. Så jag tror det kommer bli del av Ryssland.

Inga delar av Ukraina vill vara under ryskt styre utom möjligen Krim.
Citera
2022-06-11, 12:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Kom igen Tom, ryssarna stannade när dom fick det dom ville ha från början, eller hur? Ditt resonemang fallerar på den punkten.

Ukraina evakuerar inte ett skit, det är ryssarna som gör det. Ukraina försöker utnyttja korridorerna för att smuggla in material och förstärkningar, och det är inte det dom är till för.

Stora delar av världen skulle inte finnas vid en sådan attack.

Haha PK är det sista jag är.

Dom misslyckades först och nu måste mobilisera med all kraft i öst.

Ukraina evalverar hela tiden. Men Ryssland vill inte det, så därför skjuter dom på civila.
Förstår du inte att för att behålla kontrollen över ett område, så måste man driva iväg befolkningen. Titta på Kexholm och Viborg...finskt....många år...nu finns det ingen som talar finska där. Alla är drivna iväg. Det är så man tar kontrollen över ett område.

Ju, du är PK som tror att Putin vill gott. Nej, Putin vill inte gott. Han vet om det också. Han vill bara ha naturresurser.

Ryssland kommer alltid vara asiens piss.
Citera
2022-06-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Nej det kan dom inte.
Vad tror du hände när "Moskva" råkade byggas om till ubåt då?

Tror du det var en Ukrainsk dykare som drog ur proppen på ekan?
Citera
2022-06-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vi har ungefär samma syn på det mesta. Framstöten mot Kiev var ett bedrövligt misstag. Har mycket svårt att tro att det fanns någon strategisk poäng med den — de trodde nog att det bara var att rulla in. Som du skriver hade det inte varit någon idé att försöka hålla Kiev heller, men kanske att det ukrainska motståndet hade kroknat om regeringen hade flytt huvudstaden. En chock. Vet dock inte hur mycket ryssarna lyckades med att förstöra initialt, i Kiev och på andra platser. Det stämmer ju att ukrainarna tog skydd i bebyggelse och att lite allt möjligt raserades av bara farten. Samtidigt: Ukraina har aldrig riktigt kommit igen. De har fått försvara sig även i östra delarna. De har inte lyckats återta Kherson eller Luhansk. Sievierodonetsk förlorar de. Zapo-någonting ligger i farozonen.

Och jag lutar också åt att de områden ryssarna etablerar full kontroll över uppgår i Ryssland.

Ja det var märkligt utav ryssarna att lägga ner tid och energi på det.

Även om ukrainska regeringen hade flytt så tror jag att befolkningen där skulle motsätta sig både direkt ryskt styre och en ryskvänlig president. Det hade bara slutat i katastrof.

Ukrainarna lyckas göra förhala ryssarna framryckningar, men dom lyckas inte få till ett nödvändigt stillestånd.

Håller med dig också, trodde först att ryssarna kanske ville ha en buffertzon, men dom ekonomiska fördelarna väger nog mer. Sedan så har det kommit rapporter om att det finns enorma fyndigheter av naturtillgångar i östra Ukraina som ryssarna vill passa på och lägga beslag på.
Citera
2022-06-11, 12:32
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Inga delar av Ukraina vill vara under ryskt styre utom möjligen Krim.

Tror inte ens att någon del av den ryska federationen skulle välja nuvarande styre om det fanns ett chekist-fritt val.
Citera
2022-06-11, 12:32
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det nuvarande världsrekordet sattes den 6 maj 2022. 100 meter upp i luften!
https://youtu.be/EFFLjeS-gFQ

Ukraina använder bara ryska stridsvagnar!
Citera
2022-06-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Dom misslyckades först och nu måste mobilisera med all kraft i öst.

Ukraina evalverar hela tiden. Men Ryssland vill inte det, så därför skjuter dom på civila.
Förstår du inte att för att behålla kontrollen över ett område, så måste man driva iväg befolkningen. Titta på Kexholm och Viborg...finskt....många år...nu finns det ingen som talar finska där. Alla är drivna iväg. Det är så man tar kontrollen över ett område.

Ju, du är PK som tror att Putin vill gott. Nej, Putin vill inte gott. Han vet om det också. Han vill bara ha naturresurser.

Ryssland kommer alltid vara asiens piss.

Pratar du fortfarande om andra världskirget här? Varför var dom tvungna att mobilisera mot öst? Dom hade kunnat göra mos av Finland ifall dom ville, men gick med på att skriva fred. Två gånger dessutom efter att ni attackerade dom 42-44 eller när det var.

Nu är du motsägelsefull. Ukriana vill evakuera civila, men Ryssland vill inte det. Men för att Ryssland ska ta över ett område så måste dom driva ut befolkningen?
Citera
2022-06-11, 12:36
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Vad pratar du om???
Det är inte Biden som dödar Ukrainare utan den fascistiske diktatorn i Kreml.

Du förekar alltså att USA bistår Ukraina med vapen och pengar?

Lägger Ukraina ner sina vapen så tar kriget slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in