2022-06-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Va fan snurrar du om? Lär dig skriva som en människa.

Jag visade dig precis Ukrainska källor och om dessa nu stämmer samt att dom dödade en hel drös av dessa "elitsoldater" så är det ju konstig att dom inte har en chans?

Och om dom nu är outgunned 20 till 1 så är det förunderligt att detta krig inte är över.

Du min herre är vad man kallar en idiot!

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

”UNDERRÄTTELSERAPPORT: RYSSLAND ÖVERLÄGSET I STRIDSKRAFT
Nya underrättelserapporter från ukrainska och västerländska källor målar upp en dyster bild av situationen vid frontlinjen i Donbass.
Ukrainska trupper uppges lida massiva förluster då de ryska styrkorna är överlägsna i antal av artilleripjäser och ammunition, rapporterar The Independent. För varje ukrainsk artilleripjäs har Ryssland 40 stycken, hävdas det bland annat.”

Oj då, vem är idioten nu? Men häng du på tiktok och twitter.
Citera
2022-06-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jo det är det gör, hade inte USA tagit över Ukraina så hade inte Ryssland behövt neutralisera hotet därifrån.

Hur ska dom ta hand om dom när dom bara får sanktioner på sanktioner (olagliga dessutom enligt internationell rätt) sedan 20 år tillbaka? Trots alla sanktioner så har dom gjort ett bra jobb, det är inga lätta förutsättningar. Bland den lägsta statsskulden av alla länder i hela världen.

Trodde det var nazisterna dom skulle bekämpa? Att Putin sitter och jämför sig med Peter den store det ska bara ignoreras.

Nä, detta är ren o skär imperialism. Precis som UK, USA, Frankrike, Spanien osv har hållit på med.

Inget du påstår kommer få mig att ändra mig.

Btw, vad gör lite sanktioner? Går ju bra för Ryssland är den dagliga propagandan.
Citera
2022-06-10, 19:08
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Jo det är det gör, hade inte USA tagit över Ukraina så hade inte Ryssland behövt neutralisera hotet därifrån.

Hur ska dom ta hand om dom när dom bara får sanktioner på sanktioner (olagliga dessutom enligt internationell rätt) sedan 20 år tillbaka? Trots alla sanktioner så har dom gjort ett bra jobb, det är inga lätta förutsättningar. Bland den lägsta statsskulden av alla länder i hela världen.
Mycket mycket lagliga sanktioner. Underbara och behövliga sanktioner dessutom. Utan dessa så hade vi ju haft än fler Biltema guldkedjor sittande i varenda gathörn görandes ingenting....gopnik style. Så sanktionerna är inte bara för att påvisa felaktigheten av att OLAGLIGT invadera Ukraina, utan dessutom för att hålla skiten på mattan så att säga.
Citera
2022-06-10, 19:10
Medlem
Citat:

Ryssland 'stronk'. Stronkare än någonsin genom sanktionerna dessutom enligt en del.
Märkligt då att Kreml hela tiden vill att dessa sanktioner bör hävas, vill dom göra Ryssland ekonomiskt svagare?
Jag förstår mig sannerligen inte på Ivans tänk...
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Va fan snurrar du om? Lär dig skriva som en människa.

Jag visade dig precis Ukrainska källor och om dessa nu stämmer samt att dom dödade en hel drös av dessa "elitsoldater" så är det ju konstig att dom inte har en chans?

Och om dom nu är outgunned 20 till 1 så är det förunderligt att detta krig inte är över.

Du min herre är vad man kallar en idiot!

Ryssarna vinner avseende vapendistans. De kan sitta på betryggande avstånd och decimera ukrainska trupper och materiel. En ren utnötningstaktik. NATO kan inte leverera tillräckligt många raketer med en distans över 50 km. Vanligt artilleri räcker inte till heller. USA/NATO är på goda grunder oroliga för att långdistansraketer kommer att missbrukas av de korrumperade ukrainarna för att skjuta in på ryskt territorium, vilket potentiellt skulle eskalera kriget, och dessutom riskera att Ryssland svarar med taktiska kärnvapen.
Citera
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

”UNDERRÄTTELSERAPPORT: RYSSLAND ÖVERLÄGSET I STRIDSKRAFT
Nya underrättelserapporter från ukrainska och västerländska källor målar upp en dyster bild av situationen vid frontlinjen i Donbass.
Ukrainska trupper uppges lida massiva förluster då de ryska styrkorna är överlägsna i antal av artilleripjäser och ammunition, rapporterar The Independent. För varje ukrainsk artilleripjäs har Ryssland 40 stycken, hävdas det bland annat.”

Oj då, vem är idioten nu? Men häng du på tiktok och twitter.

Toppen, då är kriget över strax då? Hur lång tidsram tror du vi snackar om?

Själv ser jag det som otroligt om dom ens klarade det under 2022.
Citera
2022-06-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ryssarna vinner avseende vapendistans. De kan sitta på betryggande avstånd och decimera ukrainska trupper och materiel. En ren utnötningstaktik. NATO kan inte leverera tillräckligt många raketer med en distans över 50 km. Vanligt artilleri räcker inte till heller. USA/NATO är på goda grunder oroliga för att dessa kommer att missbrukas av de korrumperade ukrainarna för att skjuta in på ryskt territorium, vilket potentiellt skulle eskalera kriget, och dessutom riskera att Ryssland svarar med taktiska kärnvapen.

Fortfarande så har man knappt gjort några större avancemang? Underligt...
Citera
2022-06-10, 19:12
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Fortfarande så har man knappt gjort några större avancemang? Underligt...

Enligt vilka källor då?
Citera
2022-06-10, 19:13
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Toppen, då är kriget över strax då? Hur lång tidsram tror du vi snackar om?

Själv ser jag det som otroligt om dom ens klarade det under 2022.
Skulle säga omkring åtta till nio år, från den dagen det avslutas. Avslutet vet vi alla när det är och räknas som, på riktigt såklart.
Citera
2022-06-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
I stort sett har gemene ryss fullkomligt skitit i befolkningen i Donetsk/Luhansk i åtta års tid medan de med glädje semestrat på Krim. Detsamma kan i stort sett även sägas om eliten även om de inte skulle nedlåta sig till att semestra på Krim. Nu däremot är det annat ljud i skällan…

Vill inte riktigt gå in på hur jag skapar mig den uppfattningen men jag har via jobb kontakt med ryssar i Ryssland så gott som varje vecka.
Jag är av samma uppfattning, jag har vare sig jag vill eller inte bra koll på ryssar och Ryssland och dess industri.

Utanför de asfalterade områdena har de ingen koll, i de asfalterade områdena vågar de inte ha någon uppfattning, de vågar inte ens ha någon koll. Skygglappar är vad som gäller.

Det är intressant att i tråden läsa inlägg av diktaturkramarna som tror sig ha koll på Ryssland, t.ex. de som hävdar att det är bra för landet att lägga pengar på hög och inte minst de ännu mer lågbegåvade som tror att Kina är lösningen på Rysslands alla problem… de har aldrig skumpat runt i lervällingen utanför städerna.
Citera
2022-06-10, 19:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Och? Vad har det med kriget att göra? Ta lite krokodil och flytta hem till Ryssland, vi vill inte ha ryskt kommunistpack i Sverige.

Det har väldigt mycket med kriget att göra.. med tanke på att det är Azov medlem som står bakom det. Det förklarar ju saken ännu mer att den där militären är rätt vrickad. Jag har noll empati för dom.
Citera
2022-06-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Enligt vilka källor då?

Du vet att det finns en livekarta?

Skitsamma. Jag dyker in om en månad och då räknar jag med att dom har tryckt på ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in