2022-06-10, 18:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Nej nej nej, vi ska inte diskutera den vi ska jämföra och förstå, det är så man diskuterar och resonerar, försök inte smita med någon fjantig forum regel nu.

Jämför med Kuba krisen hur USA eskalerade, på samma sätt gjorde ryssen nu.

Ett problem med whataboutism är att de två sakerna man jämför faktiskt bör vara jämförbara.

För det första var Kuba redan allierat med Ryssland, och USA hade inte invaderat landet bara för det. Det var utplacering av kärnvapen de ville hindra.

Ukraina skulle med stor sannolikhet inte få bli natomedlem, och om de blivit det är steget väldigt långt till utplacering av kärnvapen.

Sen är det skillnad på blockad och brutal invasion.
Citera
2022-06-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Lite olagligheter från väst är väl inget att bry sig om, eller hur? Och så påstår man att andra är korrupta

Vilka olagligheter åsyftar du Ivan?
Citera
2022-06-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Sa att det var det bästa jag kunde hitta och om du anser att dessa är pålitliga eller ej är upp till dig!

Själv bryr jag mig inte så nämnvärt huruvida du anser att dessa är det eller ej. Men om vi vänder på steken.

Kan du motbevisa detta?
Misstänker att det är ett stort fet NEJ!

Finns många källor, bland annat ukrainska, att ukrainarna har ingen chans. Att dom är outgunned 20 till 1
Citera
2022-06-10, 18:56
Medlem
Citat:
Lite olagligheter från väst är väl inget att bry sig om, eller hur? Och så påstår man att andra är korrupta

Gillar din blame-shifting... Du måste dock bli lite bättre på det.

Är väl ingen som inte har påstått att andra länder inte är korrupta. Men det försvara dock inte Rysslands agerande. Man kan alltid göra bättre.

Hur kommer det sig att Ryssland inte istället tar hand om sin befolkning så dom slipper leva i träkojor med stampat jordgolv istället för att slösa pengar och män på ett meningslöst krig pga en diktator säger så?

Var väl en känd tysk som hade ett bra ord för ryssar. Min tyska är dålig men hur var det nu igen?

Ja, visst fan Untermenschen...
Citera
2022-06-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
SO? SO? What does that have to do with the subject of the matter and even more, the subject of why the Russia invaded Ukraine? IF it was about how many of who there was anywhere, then we could start to talk about how many balkanese ones we have in here, talking shit for none. SO??? What about the ammount of americans in Ukraine? Tourists? Lil green men? Highway men with a reason to strangle the never ending suffocation that the gentle russian invaders brings along with their special operations?
Because US is behind this whole mess. They stated 2008 they want Ukraine to be a part of the country, 2014 they were deeply involved with the coup, and have been running the country since.

SO as you can see it has everything to do with Ukraine. You can’t be that stupid that you believe the invasion is an isolated incident, can you?
Citera
2022-06-10, 18:57
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Ville? Du tror att det var KUBA, dvs folket som hade en vilja i det????? Helt otroligt hur många infall man kan hitta för att försvara RYSSLANDS attack på UKRAINA!

asså är ni alla helt jävla dumma i huvudet seriöst? JAG FÖRSVARAR INGENTING MEN jag ställer konkreta saker mot varandra, varför ska en sida få bete sig hur som helst mot vilka länder som helst utan att någon tycker det är fel, MEN så fort Ryssland gör något ojojoj då vänder sig hela världen och de gör så fel ackackack... Jag antar ni har varit rädda för ryssland i minst 40år att de ska attackera sverige för att tidningarna skrivit så också?
tragiskt hur vissa människor är och det är fan inte konstigt att världen är som den där, när folk tar sånt parti åt ett håll trots NOLL KOLL på läget. man har endast läst i några blaskor och tror att det stämmer. Herregud era jävla tjockisar somna om.

Och om ni är så dumma så ni tror att detta är Rysslands folk vilja är ni ju fan dummare än dummast. Herregud
Citera
2022-06-10, 18:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rysk underhållskolonn åker på däng.

https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1535282423512145920
Verkar vara en komplett artilleriposition som blev skrot där.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1535286866379157504
Citera
2022-06-10, 18:58
Medlem
Citat:
Finns många källor, bland annat ukrainska, att ukrainarna har ingen chans. Att dom är outgunned 20 till 1

Va fan snurrar du om? Lär dig skriva som en människa.

Jag visade dig precis Ukrainska källor och om dessa nu stämmer samt att dom dödade en hel drös av dessa "elitsoldater" så är det ju konstig att dom inte har en chans?

Och om dom nu är outgunned 20 till 1 så är det förunderligt att detta krig inte är över.

Du min herre är vad man kallar en idiot!
Citera
2022-06-10, 19:05
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Because US is behind this whole mess. They stated 2008 they want Ukraine to be a part of the country, 2014 they were deeply involved with the coup, and have been running the country since.

SO as you can see it has everything to do with Ukraine. You can’t be that stupid that you believe the invasion is an isolated incident, can you?
Stated that "they wanted Ukraine to be a part of the country"......EHHH? What country, where, who? Get a fuckin' grip lad, and stop pissing yer propaganda here as if it would justice Russias deeds. And to that, please just stop going polly 42 times a day with the same constant mantra. It wont change a thing nomatter how much you yell or whine about it, and that's it
Citera
2022-06-10, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Verkar vara en komplett artilleriposition som blev skrot där.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1535286866379157504

Man blir alldeles varm inombords, när man ser det där.

Och samtidigt upphör man aldrig att förvånas över den ryska, totala, monumentala, inkompetensen. Har de jävlarna inte vett, eller förstånd, eller kunskap om hur man kamouflerar sig?

Har de gått ut på stan, med en stor stämpel, och stämplat ”elitsoldat, i pannan på varenda finnig tonårsgrabb de har stött på?

Inte underligt att de slaktas, utrotas som kackerlackor längs med hela frontlinjen.
Citera
2022-06-10, 19:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Man blir alldeles varm inombords, när man ser det där.

Och samtidigt upphör man aldrig att förvånas över den ryska, totala, monumentala, inkompetensen. Har de jävlarna inte vett, eller förstånd, eller kunskap om hur man kamouflerar sig?

Har de gått ut på stan, med en stor stämpel, och stämplat ”elitsoldat, i pannan på varenda finnig tonårsgrabb de har stött på?

Inte underligt att de slaktas, utrotas som kackerlackor längs med hela frontlinjen.
Nu är den lokaliserad också. Något sydost om Izyum.

https://twitter.com/walter_report/status/1535305731183939584
Citera
2022-06-10, 19:07
Medlem
Citat:
Jo det är det gör, hade inte USA tagit över Ukraina så hade inte Ryssland behövt neutralisera hotet därifrån.

Hur ska dom ta hand om dom när dom bara får sanktioner på sanktioner (olagliga dessutom enligt internationell rätt) sedan 20 år tillbaka? Trots alla sanktioner så har dom gjort ett bra jobb, det är inga lätta förutsättningar. Bland den lägsta statsskulden av alla länder i hela världen.

Trodde det var nazisterna dom skulle bekämpa? Att Putin sitter och jämför sig med Peter den store det ska bara ignoreras.

Nä, detta är ren o skär imperialism. Precis som UK, USA, Frankrike, Spanien osv har hållit på med.

Inget du påstår kommer få mig att ändra mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in