2022-06-09, 22:54
Medlem
pamp it?
Citera
2022-06-10, 01:03
Medlem
pentiumpros avatar
Spelar noll roll på några år sikt ...
Citera
2022-06-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Lustigt att bitcoin rasar flera procent exakt samma sekund som det kommer ut nyheter om ökande inflation. Trodde bitcoin var en hedge mot inflationen
Du tror lite väl mycket ibland bara kanske. Vart ifrån har du fått för dig att det skall vara en hedge mot inflation? youtube? xO

Sen om man tänker efter lite och inte bara tror saker, så håller vi fruktansvärt bra med tanke på dem 2 senaste åren, inte sant? Jag menar en coin som har gått från zero och toppat $69k per coin. Det är sinnessjukt.

Men det är inte finito ännu, Så länge vi inte bryter denna strukturen så är det LUGNT:
https://www.tradingview.com/x/xDGfEJAM/

För att gå upp måste vi gå ner.
För att gå ner måste vi gå upp.
Enligt mig, så hade vi behövt få ett litet relief rally uppåt för att jag skulle oroat mig för denna nedgång. Vilket vi inte har fått.
Tittar du på dem flesta altcoinsen så har dem rasat ordentligt. Med det sagt så är det något i mig som säger att vi inte kommer gå så mycket lägre med btc. Alla förväntar sig det. Inte jag.
Om fallet sker, ja då har vi ingen marknad kvar för dessa coins. Ganska så orimligt. The game is Psychological, kom ihåg det.

FACTS:
Vi kommer inte röra oss någonstans förens Oljan & Dollarn droppar. overNout
Citera
2022-06-10, 19:24
Medlem
Citat:
Lustigt att bitcoin rasar flera procent exakt samma sekund som det kommer ut nyheter om ökande inflation. Trodde bitcoin var en hedge mot inflationen
Ta NEAR som ett exempel.

Linjerna indikerar likvidationer, och det ända den här marknaden bryr sig om är just likviditet.
Så varför skulle vi jaga mera nedåt när det inte finns någon likviditet att hämta?

Kolla uppåt däremot.

https://www.tradingview.com/x/tytpUkY9/
Citera
2022-06-10, 19:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
Du tror lite väl mycket ibland bara kanske. Vart ifrån har du fått för dig att det skall vara en hedge mot inflation? youtube? xO

Vadå, det är ju det alla fanboys hävdar konstant! 21 miljoner osv!

Citat:
Sen om man tänker efter lite och inte bara tror saker, så håller vi fruktansvärt bra

Vi? Är bitcoin ett idrottslag där du är med nu?

Citat:
För att gå upp måste vi gå ner.
För att gå ner måste vi gå upp.

Vad betyder detta? Kan man inte åka rakt ner i källaren utan avbrott?
Citera
2022-06-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ta NEAR som ett exempel.

Linjerna indikerar likvidationer, och det ända den här marknaden bryr sig om är just likviditet.
Så varför skulle vi jaga mera nedåt när det inte finns någon likviditet att hämta?

Kolla uppåt däremot.

https://www.tradingview.com/x/tytpUkY9/

Har sett en massa liknande argument tidigare från just Bitcoin-fans. Frågan är varför någon skulle vilja ha sina slantar instoppade i Bitcoin om de ser ett alternativ med bättre avkastning alldeles oavsett om det är annan crypto, aktier, fonder, olja eller gas?

Annorlunda uttryckt, så fort det saknas förväntningar på att få värdeökning: varför skulle någon låta pengarna vara parkerade i Bitcoin? Ideologiska skäl? Religiösa?

Summa sumarum finns en överhängande risk att Bitcoin, liksom vissa altcoins redan gjort, rasa mot den absoluta botten ...
Citera
2022-06-10, 20:26
Medlem
Citat:
Vadå, det är ju det alla fanboys hävdar konstant! 21 miljoner osv!

Vi? Är bitcoin ett idrottslag där du är med nu?

Vad betyder detta? Kan man inte åka rakt ner i källaren utan avbrott?
- Möjligt, men marknaden bryr sig inte om vad folk hävdar.

-Ja, och du är materialförvaltare.

-Mr Market Maker bygger sina Shorts på vägen upp när priset stiger, för att sedan vända riktning och ta profit av sina Shorts. Och med vinsten han gjort på sina Shorts bygger han sina Longs på vägen ner när priset droppar. Går du tillbaka till tidigare inlägg jag gjort så ser du att jag har olika färger på candelsticksen, Grön, Röd, Lila, Blå, printas när MM styr priset. Vit & Grå printas när Retail "försöker" styra priset.
För att du skall kunna köpa, så behöver MM sälja, så när du går Long, då säljer han och går kort. Och för att du skall kunna sälja, så behöver det vara någon som köper. Vilket är MM, så när du säljer "går kort", då köper han " och går Long " Förstår du principen? Folk fattar inte detta och det är därför folk förlorar.
Ända sättet att vinna i det här spelet är att Trada INLINE med honom, och förstå vad han gör i olika zooner.
Citera
2022-06-10, 21:10
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
- Möjligt, men marknaden bryr sig inte om vad folk hävdar.

-Ja, och du är materialförvaltare.

-Mr Market Maker bygger sina Shorts på vägen upp när priset stiger, för att sedan vända riktning och ta profit av sina Shorts. Och med vinsten han gjort på sina Shorts bygger han sina Longs på vägen ner när priset droppar. Går du tillbaka till tidigare inlägg jag gjort så ser du att jag har olika färger på candelsticksen, Grön, Röd, Lila, Blå, printas när MM styr priset. Vit & Grå printas när Retail "försöker" styra priset.
För att du skall kunna köpa, så behöver MM sälja, så när du går Long, då säljer han och går kort. Och för att du skall kunna sälja, så behöver det vara någon som köper. Vilket är MM, så när du säljer "går kort", då köper han " och går Long " Förstår du principen? Folk fattar inte detta och det är därför folk förlorar.
Ända sättet att vinna i det här spelet är att Trada INLINE med honom, och förstå vad han gör i olika zooner.
-Ja, du är burrebror/Madzen123 med nytt konto. Fortfarande -80% på multivac. Rekt.
Varför byter du konto?

Trodde att du skulle sluta med ditt TA-trams och konspirationsteorier om mm som styr marknaden. Hade fel. När kommer inlägget där du förklarar vem mm är och vad han gör?
Citera
2022-06-10, 21:14
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Bitcoin är ingen hedge mot inflation i dagsläget. Det är ju fullt tydligt. Det kan däremot bli en hedge mot inflation långt fram i tiden. Före dess ska det etableras som ett stort monetärt nätverk. Just nu äger inte ens en procent av jordens befolkning btc. Det är inte orimligt att tro att den siffran ökar till 20% innan 2030. Som du förstår är då hedgefunktionen mot inflation helt försumbar jämfört med prisförändringen som beror på implementering.

Edit: Det här är tråden för trading och analys. Vill man basha bitcoin så finns en egen tråd där materialförvaltare kan hålla till. (FB) Tråden för oss kryptoskeptiker
Varsågod.
Citera
2022-06-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Har sett en massa liknande argument tidigare från just Bitcoin-fans. Frågan är varför någon skulle vilja ha sina slantar instoppade i Bitcoin om de ser ett alternativ med bättre avkastning alldeles oavsett om det är annan crypto, aktier, fonder, olja eller gas?

Annorlunda uttryckt, så fort det saknas förväntningar på att få värdeökning: varför skulle någon låta pengarna vara parkerade i Bitcoin? Ideologiska skäl? Religiösa?

Summa sumarum finns en överhängande risk att Bitcoin, liksom vissa altcoins redan gjort, rasa mot den absoluta botten ...
Ja du, hur ska jag kunna svara på det? Är avkastningen garanterad? isf hade väl alla valt samma tänker jag.

En riktig investerare har inte sina pengar parkerade när saker och ting ändrar riktning.

Vet du vad marknaden är för miljonärer? Tydligen inte.
- En kassako. Skulle du vilja ta bort något som genererar dig miljoner?

Det är så mkt fud och inkompetens i den här marknaden haha. Det ÄNDA som händer nu. Är att dem säljer av och låter det dumpas så dem kan köpa in sig billigare och så går det på REPEAT.
Citera
2022-06-10, 21:20
Avslutad
Då kom nya amerikanska inflations-siffror och det är illa, det är mycket illa men BTC håller sin position.

Min tagning för tillfället är att vi följer BTCs 4-års-cykel och att vi är i en björnmarknad - och att 30K (ca) är denna säsongs botten. Förra säsongens botten var 3K. Nästa säsongs botten kan vara 300K.

Jag utesluter dock inte att jag kan ha fel och att vi når en ny ATH redan i Q4 2022, med tanke på inflationen och att Fiat (som förväntat) kraschar alltmer.

-------------

(Jag har tidigare skrivit som SithMaster).
Citera
2022-06-10, 21:26
Medlem
Flaskhanks avatar
Högsta inflationen någonsin i USA.
Upp mot 50% inflation i Indien
60% inflation i Argentina.
Det är inga småländer direkt.

Den dagen Bitcoin slutar bete sig som en tech aktie och börjar bete sig som den inflations hedge borde vara så kan det gå fort. Det kan ske om en vecka eller om ett år eller två.

Det hela är som en majbrasa dränkt i flygbränsle och som väntar på gnistan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in