2022-06-10, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Jag har lite svårt att veta var jag ska skriva i discen, så jag frågar här istället.

Martin Lindhe finns med på en punkt på stämman, har han fortfarande en position eller är det som jag tror, för att han ska kunna friskrivas ansvar för alla lögner under 2021?

Läste inte så noga utan satte bara nej på hans namn när jag röstade

beslutspunkt 8.c.vi Martin Linde

Avser ansvarsfrihet
Citera
2022-06-10, 09:40
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rjans
beslutspunkt 8.c.vi Martin Linde

Avser ansvarsfrihet
Konstigt att ingen anmält Linde till EBM. Den här blåsningen som han genomfört måste vara straffbar.
Citera
2022-06-10, 10:22
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Konstigt att ingen anmält Linde till EBM. Den här blåsningen som han genomfört måste vara straffbar.
FI och EBM har säkert högar med anmälningar men handläggningstiden är bortemot 3-4 år.

Frångår AEGIR det normala i sin Emission?
Jag ser inte att någon handel med teckningsrätter är planerad utan man går rätt till "Teckningsperiod"

9 juni 2022: Avstämningsdag för deltagande i Företrädesemissionen

13 juni - 27 juni 2022: Teckningsperiod för Företrädesemissionen

13 juni 2022: Första dag för handel i uniträtter och BTU
Citera
2022-06-10, 10:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Idag är en bra dag att sälja sitt innehav i Aegir, det har varit fler bra dagar att sälja än bra dagar att köpa denna aktie senaste året.
Citera
2022-06-10, 11:13
Medlem
Citat:

garanterat ägare/styrelse (t ex nuvarande vd messmer som genom sitt abreos ägt och grundat aegirbio, eller patrik elfwing) man skall skylla blåsningen på, inte Linde själv. Han kan omöjligt ha roddat allt det här helt själv. Tvärtom verkar det vara han som blivit kastad under bussen när korthuset rasade. Hans uttalanden under perioden tyder på att han egentligen inte vetat någonting av vad som pågick.

Vilket är HELT cpskadat i sig, men det är en annan diskussion.

Kolla bolagets historik. Problemen fanns långt innan Linde ens kom in i bilden.
Senast redigerad av strudelborg 2022-06-10 kl. 11:15.
Citera
2022-06-10, 11:58
Medlem
Citat:

Jag tipsade EBM idag,
knappast den första eller sista att göra det.
Citera
2022-06-10, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
garanterat ägare/styrelse (t ex nuvarande vd messmer som genom sitt abreos ägt och grundat aegirbio, eller patrik elfwing) man skall skylla blåsningen på, inte Linde själv. Han kan omöjligt ha roddat allt det här helt själv. Tvärtom verkar det vara han som blivit kastad under bussen när korthuset rasade. Hans uttalanden under perioden tyder på att han egentligen inte vetat någonting av vad som pågick.

Vilket är HELT cpskadat i sig, men det är en annan diskussion.

Kolla bolagets historik. Problemen fanns långt innan Linde ens kom in i bilden.

Jag tror inte det är någon medveten eller planerad blåsning, däremot så tror jag de blundade för riskerna och troligtvis körde på "det löser sig med tiden".

Det finns fyra personer som jag anser inte bör ha någon befattning i börsnoterade bolag.

Kompetens att förstå vad de har framför sig, att göra en analys av information som kommer till sig trots att man missat i sin första undersökning. Jag tänker på Nowmed, information om momsbedrägerierna som de fick långt innan det kom ut i media av SVT´s journalister. De gjorde inget av det då och sedan reagerade VD med bestörtning som om han inte visste något.

Jag tror bolagets ledning är så inkompetenta och drogs med av ruset att ha lyckats, men i själva verket så var det mestadels luft. Jag ifrågasatte PM via Placeras forum och vad som egentligen stod i dessa. Nästan skrivna för att medvetet gå att missförstå.

Jag tror att de har brustit i kontroller av ordernas äkthet (bolaget har i PM skrivit att de kontrollerat), någon borde kolla upp dessa. Tex SVT´S journalister, tex "MickeGrill".

En undran är, den första provorder som skickades ner till Thailand, dvs det enda som verkar vara på riktigt. VEM betalade för denna? Och HUR MYCKET betalade Jacky? Betalade han den prislapp som står i PM?

Att ha en kurs som stod högt var till en fördel för bolaget när de skulle köpa upp DC, som tur är fanns det förstånd hos aktieägarna i Dynamic Code att ifrågasätta värdet av Aegirbios aktie. VD Linde sade att det flöt på "mer eller mindre" med affärerna i Thailand, vilket var en ren lögn vilket han troligtvis kände till vid tillfället.

Det kom PM om att ordern var på väg ut till konsumenterna när de i själva verket inte hade kommit in i landet. Varför var det så viktigt att berätta för marknaden?

Flera aktier dumpades över börsen via ENS, hänger det ihop med detta?
https://twitter.com/Longterms1/status/1449057232616923145

Abreos och Aegirbio har starka kopplingar. Messmer har koppling till det bolaget och sitter idag som VD.
Messmer är dessutom den person som skrev innehållet i det som publicerades på Linkedin, innan det nådde rätt kanal för informationsutgivning. (Där fick Aegirbio fick kritik, men SO tyckte att de följde reglerna). Kursen vid detta tillfället drog iväg utan att marknaden informerats på korrekt vis. Varför var det just Messmer som levererade detta?

TF VD Patrik var i Thailand, vad fick han veta där när han träffade Jacky? Det är många saker där som luktade illa och ännu mer såhär i efterhand. Jacky ville inte tala med SVT´s journalister.

SO, tidigare VD, TF VD och nuvarande VD är personer som enligt mig inte bör finnas i börsnoterade bolag pga bristande kunskap och/eller inkompetens.

För vad de gjort mot bolaget och aktieägarna så ska de inte ha ansvarsfrihet vid stämman, även om det inte leder till något så är det en tydlig markering.

Bez
Citera
2022-06-10, 14:08
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BezNazwy
Jag tror inte det är någon medveten eller planerad blåsning, däremot så tror jag de blundade för riskerna och troligtvis körde på "det löser sig med tiden".

Det finns fyra personer som jag anser inte bör ha någon befattning i börsnoterade bolag.

Kompetens att förstå vad de har framför sig, att göra en analys av information som kommer till sig trots att man missat i sin första undersökning. Jag tänker på Nowmed, information om momsbedrägerierna som de fick långt innan det kom ut i media av SVT´s journalister. De gjorde inget av det då och sedan reagerade VD med bestörtning som om han inte visste något.

Jag tror bolagets ledning är så inkompetenta och drogs med av ruset att ha lyckats, men i själva verket så var det mestadels luft. Jag ifrågasatte PM via Placeras forum och vad som egentligen stod i dessa. Nästan skrivna för att medvetet gå att missförstå.

Jag tror att de har brustit i kontroller av ordernas äkthet (bolaget har i PM skrivit att de kontrollerat), någon borde kolla upp dessa. Tex SVT´S journalister, tex "MickeGrill".

En undran är, den första provorder som skickades ner till Thailand, dvs det enda som verkar vara på riktigt. VEM betalade för denna? Och HUR MYCKET betalade Jacky? Betalade han den prislapp som står i PM?

Att ha en kurs som stod högt var till en fördel för bolaget när de skulle köpa upp DC, som tur är fanns det förstånd hos aktieägarna i Dynamic Code att ifrågasätta värdet av Aegirbios aktie. VD Linde sade att det flöt på "mer eller mindre" med affärerna i Thailand, vilket var en ren lögn vilket han troligtvis kände till vid tillfället.

Det kom PM om att ordern var på väg ut till konsumenterna när de i själva verket inte hade kommit in i landet. Varför var det så viktigt att berätta för marknaden?

Flera aktier dumpades över börsen via ENS, hänger det ihop med detta?
https://twitter.com/Longterms1/status/1449057232616923145

Abreos och Aegirbio har starka kopplingar. Messmer har koppling till det bolaget och sitter idag som VD.
Messmer är dessutom den person som skrev innehållet i det som publicerades på Linkedin, innan det nådde rätt kanal för informationsutgivning. (Där fick Aegirbio fick kritik, men SO tyckte att de följde reglerna). Kursen vid detta tillfället drog iväg utan att marknaden informerats på korrekt vis. Varför var det just Messmer som levererade detta?

TF VD Patrik var i Thailand, vad fick han veta där när han träffade Jacky? Det är många saker där som luktade illa och ännu mer såhär i efterhand. Jacky ville inte tala med SVT´s journalister.

SO, tidigare VD, TF VD och nuvarande VD är personer som enligt mig inte bör finnas i börsnoterade bolag pga bristande kunskap och/eller inkompetens.

För vad de gjort mot bolaget och aktieägarna så ska de inte ha ansvarsfrihet vid stämman, även om det inte leder till något så är det en tydlig markering.

Bez

Jag håller med om Jänkarna, har flera gånger skrivit om Aegirs burnrate och vad pengarna egentligen går/gått till. Här tror jag man skulle kunna hitta brottslig verksamhet.

Alla vet att det brukar vara dyrt med FU i medtech, men det beror oftast på att man behöver pröjsa kliniker och "forskare" för att testa och gå igenom resultat från den medicin/medicinpryl man utvecklar. I senare skede för att bygga ut produktion/distribution

Så vitt jag vet har inget sådant pågått hos Aegirbio, de har runt 10 anställda, hur kunde då 40-50 miljoner brännas/Q och sedan minskas till knappt hälften när det började knipa för att kunna hålla ut till emissionen.

När allt pågick så hamnade verksamheten i skymundan pga allt annat, men så här i efterhand så blir det ännu mer skumt med kassadränaget, vart har flera 100 miljoner försvunnit?

En follow the money-utredning skulle säkert bevisa att de åkt över Atlanten till Messmer och investmentbolaget bakom honom
Citera
2022-06-10, 14:13
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
FI och EBM har säkert högar med anmälningar men handläggningstiden är bortemot 3-4 år.

Frångår AEGIR det normala i sin Emission?
Jag ser inte att någon handel med teckningsrätter är planerad utan man går rätt till "Teckningsperiod"

9 juni 2022: Avstämningsdag för deltagande i Företrädesemissionen

13 juni - 27 juni 2022: Teckningsperiod för Företrädesemissionen

13 juni 2022: Första dag för handel i uniträtter och BTU

Bråttom? man vill ju inte kursen ska vara för nära tian när anmälningstiden går mot sitt slut.

Det kostar pengar att stödköpa Aegiraktien, bara en teori, fåren kanske köper själva för att få mer "billiga" aktier i emissionen också, inget förvånar mig, när det rör Aegirbio
Citera
2022-06-10, 14:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Ni som ligger kvar i denna aktie, förihelvete grabbar!
Dra upp treårsgrafen och ta er en funderare!
Lär er att ta en förlust, sälj och gå vidare!
Citera
2022-06-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever

Det kostar pengar att stödköpa Aegiraktien, bara en teori, fåren kanske köper själva för att få mer "billiga" aktier i emissionen också, inget förvånar mig, när det rör Aegirbio

Det är precis så. Pratas om att det är ett kap man kan göra ”och sedan direkt sälja dyrare”
Citera
2022-06-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giganthemulen
Alltså, har ni kollat vilka som garanterar ny-emissionen?
Von der Osten-Sacken
Avanzamannen
Petra sas...
Bara att googla.
Ni är helt jävla körda. Sälj allt och medge misstaget. Alla gör felinvesteringar.

Har bolaget själva sökt upp dessa garanter?

Påminner om detta:
"...Utöver detta skriver SVT att ett av bolagen i den nyemission som ska användas till köpet av Dynamic Code har en koppling till mobilhärvan. En styrelseledamot i detta bolag har haft ett annat bolag, som i ett beslut från Skatteverket pekats ut som delaktigt i de misstänkta bedrägerierna. Även detta är en överraskning för Martin Linde."
https://www.privataaffarer.se/aegirbio-rasar-efter-svt-avslojande/

Jag har haft dålig koll på "Avanzamannen" och Osten kan jag erkänna, men efter allt med Nowmed, Aegirbios märkliga kommunikation så är jag inte längre lika förvånad.

https://www.expressen.se/dinapengar/kanda-daytradern-falls-for-att-ha-manipulerat-fingerprints-aktie-/

https://www.realtid.se/fangelse-bernhard-von-der-osten-sacken/

Tja, varför inte liksom? 🤷🏻‍♂️

🚂 Tut tut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in