Citat:
Ursprungligen postat av
strudelborg
garanterat ägare/styrelse (t ex nuvarande vd messmer som genom sitt abreos ägt och grundat aegirbio, eller patrik elfwing) man skall skylla blåsningen på, inte Linde själv. Han kan omöjligt ha roddat allt det här helt själv. Tvärtom verkar det vara han som blivit kastad under bussen när korthuset rasade. Hans uttalanden under perioden tyder på att han egentligen inte vetat någonting av vad som pågick.
Vilket är HELT cpskadat i sig, men det är en annan diskussion.
Kolla bolagets historik. Problemen fanns långt innan Linde ens kom in i bilden.
Jag tror inte det är någon medveten eller planerad blåsning, däremot så tror jag de blundade för riskerna och troligtvis körde på "det löser sig med tiden".
Det finns fyra personer som jag anser inte bör ha någon befattning i börsnoterade bolag.
Kompetens att förstå vad de har framför sig, att göra en analys av information som kommer till sig trots att man missat i sin första undersökning. Jag tänker på Nowmed, information om momsbedrägerierna som de fick långt innan det kom ut i media av SVT´s journalister. De gjorde inget av det då och sedan reagerade VD med bestörtning som om han inte visste något.
Jag tror bolagets ledning är så inkompetenta och drogs med av ruset att ha lyckats, men i själva verket så var det mestadels luft. Jag ifrågasatte PM via Placeras forum och vad som egentligen stod i dessa. Nästan skrivna för att medvetet gå att missförstå.
Jag tror att de har brustit i kontroller av ordernas äkthet (bolaget har i PM skrivit att de kontrollerat), någon borde kolla upp dessa. Tex SVT´S journalister, tex "MickeGrill".
En undran är, den första provorder som skickades ner till Thailand, dvs det enda som verkar vara på riktigt. VEM betalade för denna? Och HUR MYCKET betalade Jacky? Betalade han den prislapp som står i PM?
Att ha en kurs som stod högt var till en fördel för bolaget när de skulle köpa upp DC, som tur är fanns det förstånd hos aktieägarna i Dynamic Code att ifrågasätta värdet av Aegirbios aktie. VD Linde sade att det flöt på "mer eller mindre" med affärerna i Thailand, vilket var en ren lögn vilket han troligtvis kände till vid tillfället.
Det kom PM om att ordern var på väg ut till konsumenterna när de i själva verket inte hade kommit in i landet. Varför var det så viktigt att berätta för marknaden?
Flera aktier dumpades över börsen via ENS, hänger det ihop med detta?
https://twitter.com/Longterms1/status/1449057232616923145
Abreos och Aegirbio har starka kopplingar. Messmer har koppling till det bolaget och sitter idag som VD.
Messmer är dessutom den person som skrev innehållet i det som publicerades på Linkedin, innan det nådde rätt kanal för informationsutgivning. (Där fick Aegirbio fick kritik, men SO tyckte att de följde reglerna). Kursen vid detta tillfället drog iväg utan att marknaden informerats på korrekt vis. Varför var det just Messmer som levererade detta?
TF VD Patrik var i Thailand, vad fick han veta där när han träffade Jacky? Det är många saker där som luktade illa och ännu mer såhär i efterhand. Jacky ville inte tala med SVT´s journalister.
SO, tidigare VD, TF VD och nuvarande VD är personer som enligt mig inte bör finnas i börsnoterade bolag pga bristande kunskap och/eller inkompetens.
För vad de gjort mot bolaget och aktieägarna så ska de inte ha ansvarsfrihet vid stämman, även om det inte leder till något så är det en tydlig markering.
Bez