2022-06-09, 16:00
Medlem
Thelonegunmans avatar
Intressant reportage på besök vid fronten hos ukrainarna.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/ryska-stridsfordonet-bombas-och-exploderar/

De har börjat få in ryssdödaren M777 på plats nu. Hela 90 stycken ska sättas in och de verkar jobba på bra på ryssarnas stenåldersartilleri från Sovjettiden med en räckvidd på hela 3 mil. Vi får se några coola träffar och ryssorcher som skickas till Mordors helvete.

Intressant citat av ukrainsk soldat: "Ja, de (ryssarna) märkte precis att vi blev snabbare och mer precisa. De kan inte hålla jämna steg med oss eftersom de använder gamla sovjetiska vapen som är tyngre och mindre precisa och svåra att använda. Dessa vapen är objektivt sett de bästa i världen och när vi började använda dem ökade vår effektivitet enormt".

Låter som att stridsmoralen är på topp hos Ukraina.

Dock betonar soldaterna att de behöver fler för att driva bort ryssen. Jag kan hålla med ryssvännerna att vapen som skickas i nuvarande omfattning bara förlänger lidandet. Världen måste skicka ännu fler vapen så att ryssnazisterna raderas eller drivs bort.
Senast redigerad av Thelonegunman 2022-06-09 kl. 16:05.
Citera
2022-06-09, 16:01
Medlem
leachs avatar
USA's största transportplan på väg med hårdvara.
Snart närkontakt med ryZZka nazis.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae055c
Citera
2022-06-09, 16:03
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Intressant reportage på besök vid fronten hos ukrainarna.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/ryska-stridsfordonet-bombas-och-exploderar/

De har börjat få in ryssdödaren M177 på plats nu. Hela 90 stycken ska sättas in och de verkar jobba på bra på ryssarnas stenåldersartilleri från Sovjettiden med en räckvidd på hela 3 mil. Vi får se några coola träffar och ryssorcher som skickas till Mordors helvete.

Intressant citat av ukrainsk soldat: "Ja, de (ryssarna) märkte precis att vi blev snabbare och mer precisa. De kan inte hålla jämna steg med oss eftersom de använder gamla sovjetiska vapen som är tyngre och mindre precisa och svåra att använda. Dessa vapen är objektivt sett de bästa i världen och när vi började använda dem ökade vår effektivitet enormt".

Låter som att stridsmoralen är på topp hos Ukraina.

Dock betonar soldaterna att de behöver fler för att driva bort ryssen. Jag kan hålla med ryssvännerna att vapen som skickas i nuvarande omfattning bara förlänger lidandet. Världen måste skicka ännu fler vapen så att ryssnazisterna raderas eller drivs bort.

Blev lite fel? Den heter väl m777?
Citera
2022-06-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ryssland har kärnvapen, och Kina vet man aldrig var man har. I skuggan av den konflikten kan de få för sig att invadera Taiwan.
Sen är hela skiten i gång.
Det är möjligt att kineserna funderade över det innan Ukrainakriget drog igång, men måste ha fått sig en rejäl tankeställare när man sett Rysslands genomklappning. Världens på papperet näst starkaste militärmakt har visat vad ohämmad korruption leder till. Det kinesiska ledarskapet bör vara medvetna om att korruptionen är ett stort problem även hos dem, och om ryssarna inte lyckats ta sig mer än några mil in i det betydligt svagare grannlandet Ukraina efter 15 veckor, hur ska den kinesiska armén ta sig över 18 mil vatten och invadera ett land som förberett sig i 73 år?

Men möjligen är det den sista desperata utvägen om Kommunistkina börjar implodera, bara för att ha få fokus bort från annat.
Citera
2022-06-09, 16:05
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Blev lite fel? Den heter väl m777?
Ja det stämmer. Ändrar.
Citera
2022-06-09, 16:05
Medlem
Reimers avatar
Det blev tydligen dödsdomar för de två britterna och marockanen som var dumma nog att ge sig till rysk fångenskap.

Om det är sant så vet alla frivilliga vad som väntar dem om de tas levande till fånga, lär höja stridsviljan hos de frivilliga.

Citat:
#DNR Court has sentenced Aislin, Pinner and Bragim to be executed.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1534897678601097223
Senast redigerad av Reimer 2022-06-09 kl. 16:12.
Citera
2022-06-09, 16:06
Avstängd
En afrikansk Journalist har gjort en dokumentär om hur mörkhyade försökt fly landet men möts av rasism. Detta är fan vidrigt! https://www.youtube.com/watch?v=95ABSqRpy74,

Jag är glad över att jag fått se en annan sidan av Ukraina och jag nu förstår situationen på ett helt annat sätt än vad jag gjorde i början.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Våra skattepengar har gett dessa vapen.. underbart!! https://www.youtube.com/watch?v=w1qN4ojxtOM&list=LL&index=59&t=6s
Ännu mer av våra skattepengar ska gå till Ukraina så dom kan försvara sig mot fanskapet Putin!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Texten säger precis tvärt emot det du kom fram till.

Ryssarna varnar för att Ukraina planerar en kemieattack mot sin egna befolkning för att kunna skylla den på Ryssland.

Tja, det är en av riskerna med att starta anfallskrig. Man riskerar bli beskylld för sånt man inte gjort. Men man hade ju kunnat slippa den risken om man hade avstått från anfallet.
Citera
2022-06-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja är man Nazist själv kan jag förstå att människor tycker det.

Tänk att väst gillar nazister mer än ryssar. Det visar bara att Ryssland är nu världens avskräde i västs ögon. Kan man sjunka längre ner än Ryssland?
Citera
2022-06-09, 16:09
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är man hjärntvättad av propaganda kan jag förstå din reaktion. Lancaster har levererat mängder av trovärdiga clip och även om han är proryssland så går det inte ens för en med normal IQ tro att allt är fejk. Lancaster är en av få som levererat från verkligheten i östra Ukraina (Numera Ryssland )

Det här är vad som händer ryska soldater och Quisslingar om natten i dom ockuperade områdena. Helt enligt folkrätten

Ett tusental ryska soldater har mött sitt öde på det sättet, stay behingrörelsen är extremt stark och livskraftig:

https://twitter.com/PierreCrom/status/1534805703700905984?s=20&t=JeNM0tw4eXAnVhOk0EugFQ
Citera
2022-06-09, 16:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tja, i alla fall uppfunnit ett sätt att förstöra något med hjälp av nya fysiska principer. Tänk på att det var 80 år sedan amerikanarna började arbeta på en atombomb. Om vi nu roar oss att istället gå 80 år tillbaka ifrån 1942 så hamnar vi på 1862 års vetenskapliga nivå. Ok man hade börjat arbeta på en primitiv handdriven kulspruta och baksideladdat artilleri samt effektivare artillerigranater,, but thats it! Givet att den teknologiska utvecklingen accelererar för varje år som går. Är då, verkligen, min hypotes om ett nytt och revolutionerande amerikanskt vapen något som bara kan skojas bort?

Var du allvarlig med rumtiden?

Jag tror: har man ett helt nytt tidigare okänt men effektivt vapen som verkar kunna användas varom helst i Ryssland, skulle man inte hemlighålla att man hade det. ’Vapnet’ verkar dock lite fjuttigt. Det verkar nattetid mest kunna antända byggnader.

Utan att veta tvärsäkert tror jag även att det finns mer strategiska mål än många av ställena som brunnit.

Det brann mycket i fabriker i Ryssland även innan de attackerade Ukraina.

Och framförallt så ligger det inte i USAs intresse att attackera Ryssland militärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in