2022-06-09, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
DEtta var också riktigt intressant.. kanske är detta heller inte första gången. Jag tror verkligen att mycket mörkas med detta krig. Man måste verkligen söka info själv för att få reda på sanningen.

Video from Patrick Lancaster's channel about Ukrainian provocations ..https://www.youtube.com/watch?v=UhTqIVPdT5M
Tänker inte kolla på hans video. Googla den där dåren fattar du varför, du vet KÄLLKRITIK!
Citera
2022-06-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Hur fan ska det gå till?

Vilka andra, tragiska nationalstater tänker du dig ska ställa upp på Rysshelvetets sida?

Iran?
Nordkorea?
Ryssland har kärnvapen, och Kina vet man aldrig var man har. I skuggan av den konflikten kan de få för sig att invadera Taiwan.
Sen är hela skiten i gång.
Citera
2022-06-09, 15:03
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
För att du är helt dum i hela huvudet.

Varför ? Usa OCH Ryssland bla behöver sluta med sitt globala maktspel på flera ställen om vi skall ha en fredlig värld. De ligger bakom konflikter på flera ställen tex Mellanöstern och Ukraina osv. Har du inte kompetensen att se helheten ?
Citera
2022-06-09, 15:04
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Det där är den största myten alla tror på , vi ser redan nu hur det blir mer och mer desertörer för varje dag , Ryssarna har så klart noterat detta och brassar på med allt dom har.

Faktum är att Ukraina sakar i princip allt för att kunna försvarar sig och ännu mer föra ett anfalls krig, det har försökt den sista veckan men till riktigt stora förluster. Så detta kommer bara sluta på ett sätt ett ukrainskt nederlag.

Din argumentation skulle ha haft mer tyngd om inte den ryska sidan hade sagt exakt samma sak i tre månader nu. Likväl krigar ukrainarna på. Det är ingenting som har förändrats på något substantiellt sätt under de här tre månaderna som kan föranleda oss att tro att ett ukrainskt sammanbrott är nära förestående.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En fabrik som tillverkat optik för militären brinner i Ryssland. Det finns en motståndsrörelse mot moskoviterna i Ryssland. Ryssland kommer förhoppningsvis kollapsa. https://twitter.com/antiputler_news/status/1534796721049542656

Vad finns det som talar för en rysk motståndsrörelse i fall som detta? Tvärtom tyder det mesta på att dessa ständiga olyckor inom rysk militärindustri är attacker utifrån, med största sannolikhet utförda av amerikanska cyberkrigsförband.
Citera
2022-06-09, 15:06
Avstängd
Azovnazisterna som nu hamnat i ryska händer.. Det var betydligt fler än jag trott!..

https://www.youtube.com/watch?v=FWVMroC-YBo
Citera
2022-06-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Finnarna har ännu inte förlåtit ryssarna efter 80 år!
När tror du Ukraina bli tjenis med ryssarna?
Tycker du inte själv att ryssarna gör sig än mer impopulär i omvärldens ögon?

Nu är jag inte så jävla dum som tror att alla ryssar är onda och ruttna. Jag tycker synd om de bra ryssarna.
Ryssland måste fixa ett mycket bättre styre, "starka" ledare typ putler skadar Ryssland och dess folk.

Listan över länder som inte är vänner med Ryssland är mycket längre, Polen, Estland, Lettland, Litauen, Tjeckien, Slovakien och Holland för att nämna några, samtliga har utsatts för ryssarnas krigs-hetsmentalitet. Dom som senast blev utsatta var väl holländarna när Malaysia Airlines Flight 17 sköts ner över Donbassregionen alltså rysskontrollerat område. Samtliga dessa länder har i relativt färskt minne att ryssarna har noll respekt för andra länders territorium och befolkning.
Citera
2022-06-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
DEtta var också riktigt intressant.. kanske är detta heller inte första gången. Jag tror verkligen att mycket mörkas med detta krig. Man måste verkligen söka info själv för att få reda på sanningen.

Video from Patrick Lancaster's channel about Ukrainian provocations ..https://www.youtube.com/watch?v=UhTqIVPdT5M

HAHA. Geniet Patrick som envist fortsätter sin ensida rapportering. Kan inte annat än älska hans videor från dagarna innan invasionen där han i ledande frågor pushade narrativet att allt snack om en invasion bara var NATO-propaganda och att det kommer aldrig hända, Ryssland är så snälla så....

Att han inte fattar vilken förlorare han är.
Citera
2022-06-09, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Men finnarna hade inget val, om de inte gjort upp där, så hade det gått riktigt åt helvete. Förmodligen hade även Villmanstrand och Imatra varit ryskt i dag. I bästa fall.
Ja men ryssarna är allmänt hatade i Finland. Ännu! Var det värt det?
Ukrainarna kommer att hata ryssarna ännu mer för all framtid, människor fungerar så. Ryssarna gör bara bort sig för fan.
Tyvärr är kan du inte tänka i såna banor din psykopathjärna. Varför ska du hålla på och försvara ett helveteskrig år 2022.
Citera
2022-06-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Putin tar nog det han vill ta, i första hand är det säkert samma delar av östra halvan av Ukraina som röstade på Viktor Yanukovych.

Men varför skulle han inte ta vad som är ekonomiskt gångbart, och ta resten av landet också?

Alltså det är så hysteriskt roligt att läsa vad ni putinrunkare skriver.

Det är precis som att ni lever i någon annan värld där, bara man upprepar vad man skriver så kommer det typ hända.

Jag förstår verkligen inte er tankegång.
Citera
2022-06-09, 15:15
Avstängd
smaug20017s avatar
Look at the fucking state of you. Detta måste vara ett skämt eller ett levande museum...
Citat:
DNR troops with Mosin Nagants and interestingly with TA-57 field telephones (these were used by the Soviets in the 1950s)
https://twitter.com/tom_bullock_/status/1534583101837430787
Citera
2022-06-09, 15:15
Avstängd
Ukrainsk Azovsoldat utklädd till kvinna.. Detta är tragiskt!

https://www.youtube.com/watch?v=_debjVx5k6I
Citera
2022-06-09, 15:16
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Samtidigt bor det fortfarande absurda mängder fattiga människor i tidigare nämnda länder som har betydligt mer akuta problem än att fundera över källsortering eller att det kanske inte är smart att skaffa tio barn bara för man kan, när jorden hade behövts avbefolkas. Så det är en knivigt sits som bara blir knivigare och knivigare, för att uttrycka mig lite pessimistisk. Jag försöker inte leka expert, men gör en lekmanna-analys av hur jag ser på den verklighet jag upplever. Blir gärna motbevisad, utan dumförklaringar gärna 😄

Goda nyheter: barnafödslandet har avtagit rejält i hela världen utom Afrika söder om Sahara. I Indien som du nämner har total fertility rate sjunkit till 2,2, alltså ungefär som Sverige. Håller trenden i sig kommer det sjunka i Afrika också tids nog. Världens sammanlagda fertility rate är 2,4 och sjunkande. Snart kommer världens befolkning alltså börja minska.

Det här har faktiskt relevans för det rysk-ukrainska kriget. Både Ukraina och Ryssland är länder med väldigt låg fertility rate, deras befolkningar minskar alltså. För en imperialistisk krigare som Putin är detta dåliga nyheter. Hitler och Stalin hade växande befolkningar att tillgå med en hög andel unga män att kasta in i köttkvarnen. De många unga män som dör i det här kriget kommer förvärra den demografiska krisen för både Ryssland och Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in