Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Tja, i alla fall uppfunnit ett sätt att förstöra något med hjälp av nya fysiska principer. Tänk på att det var 80 år sedan amerikanarna började arbeta på en atombomb. Om vi nu roar oss att istället gå 80 år tillbaka ifrån 1942 så hamnar vi på 1862 års vetenskapliga nivå. Ok man hade börjat arbeta på en primitiv handdriven kulspruta och baksideladdat artilleri samt effektivare artillerigranater,, but thats it! Givet att den teknologiska utvecklingen accelererar för varje år som går. Är då, verkligen, min hypotes om ett nytt och revolutionerande amerikanskt vapen något som bara kan skojas bort?
Var du allvarlig med rumtiden?
Jag tror: har man ett helt nytt tidigare okänt men effektivt vapen som verkar kunna användas varom helst i Ryssland, skulle man inte hemlighålla att man hade det. ’Vapnet’ verkar dock lite fjuttigt. Det verkar nattetid mest kunna antända byggnader.
Utan att veta tvärsäkert tror jag även att det finns mer strategiska mål än många av ställena som brunnit.
Det brann mycket i fabriker i Ryssland även innan de attackerade Ukraina.
Och framförallt så ligger det inte i USAs intresse att attackera Ryssland militärt.