2022-06-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Har du källa på uppgifterna?

Denys Davydov Youtube, från igår 8/6, för %-Siffrorna (”Russias crazy DIY…. 8:10)

Att fler i Donbass föredrar Ukraina framför Ryssland.
https://www.washingtonpost.com/politics/2022/04/15/russia-ukraine-donbas-donetsk-luhansk-public-opinion/

Rimligen har dock stödet för Ryssland minskat i Donbass sedan feb 24 med tanke på vad de har gjort.
Citera
2022-06-09, 13:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Lancaster är nog den mest grisiga ryss-råttan och Putin troende som finns. Allt han producerar är lögner och propaganda. Paret ser ju uppenbart deprimerade ut när dom fått ryskt fascistpass han läser ju ett skrivet tal helt utan entusiasm med blicken ner. Så klart det är under tvång.
Är man hjärntvättad av propaganda kan jag förstå din reaktion. Lancaster har levererat mängder av trovärdiga clip och även om han är proryssland så går det inte ens för en med normal IQ tro att allt är fejk. Lancaster är en av få som levererat från verkligheten i östra Ukraina (Numera Ryssland )
Citera
2022-06-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Tror du Putin hade varit president om Ryssland var ett demokratiskt land med fri press.

Att putain (som f.d. KGB överste) blev president i ryssland kan jämföras med om en GESTAPO överste hade blivit förbundskansler i Tyskland efter andra världskriget...
Citera
2022-06-09, 13:19
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Denys Davydov Youtube, från igår 8/6, för %-Siffrorna (”Russias crazy DIY…. 8:10)

Att fler i Donbass föredrar Ukraina framför Ryssland.
https://www.washingtonpost.com/politics/2022/04/15/russia-ukraine-donbas-donetsk-luhansk-public-opinion/

Rimligen har dock stödet för Ryssland minskat i Donbass sedan feb 24 med tanke på vad de har gjort.
Washington post , RT levererar mera trovärdig propaganda.
Citera
2022-06-09, 13:23
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja. Landet föll märkligt bort i inlägget.

Haha, ja ok, om amerikanarna uppfunnit tidsresor så ok.

Tja, i alla fall uppfunnit ett sätt att förstöra något med hjälp av nya fysiska principer. Tänk på att det var 80 år sedan amerikanarna började arbeta på en atombomb. Om vi nu roar oss att istället gå 80 år tillbaka ifrån 1942 så hamnar vi på 1862 års vetenskapliga nivå. Ok man hade börjat arbeta på en primitiv handdriven kulspruta och baksideladdat artilleri samt effektivare artillerigranater,, but thats it! Givet att den teknologiska utvecklingen accelererar för varje år som går. Är då, verkligen, min hypotes om ett nytt och revolutionerande amerikanskt vapen något som bara kan skojas bort?
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-06-09 kl. 13:26.
Citera
2022-06-09, 13:24
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Du argumenterar precis som de flesta av dina hysteriska polare som vägrar att se verkligheten.
Ni gagnar inte Ukrainas sak, utan ni driver dem rakt in i fördärvet.
Ukrainas armé är slagna i spillror, ryssarna har upprättat både väg och järnvägsförbindelser till Donbass och vidare till Kherson och Krim. Det gör att de får ytterligare en logistisk mycket viktig fördel. Förhandlingsläget försämras för varje dag som går.
För övrigt får man tycka och tro vad man vill, men det är framför allt debattonen som är den mest motbjudande.
Ta och nyp dig själv ordentligt i örat i stället!
Kan väl tycka du skulle vara försiktig med orden ty motbjudande i verklig mening är din vurm för mördandet i Ukraina. Om du mot förmodan tänkt dig få kärleksbetygelser för dina lovtal över slakten på barn får du nog tänka om.
Citera
2022-06-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Lancaster är nog den mest grisiga ryss-råttan och Putin troende som finns. Allt han producerar är lögner och propaganda. Paret ser ju uppenbart deprimerade ut när dom fått ryskt fascistpass han läser ju ett skrivet tal helt utan entusiasm med blicken ner. Så klart det är under tvång.

Han är en mycket obehaglig människa som tycker att det är ok att ryssarna torterar ukrainare i och med att han accepterar ockupationen och ägnar sig åt rysk propaganda.
De han intervjuar i ockuperade områden ser inte glada ut precis som den där mannen. Uppenbart att de flesta hade föredragit fred och frihet i Ukraina framför det de utsatts för.
Jämför med klipp med människor som blivit befriade av ukrainska armén där de uttrycker glädje och tacksamhet.
Skulle Ukrainska armén nå Mariupol skulle det bli helt andra glädjescener än de Lancaster visar.
Citera
2022-06-09, 13:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag och mina ryska kollegor har varnat om detta i veckor inte västs trollfabriker kan dölja den massdessertering som sker mannen.

Är en tidsfråga innan alla ukrainare gömmer sig i svinstior istället för frontlinjen. Ukrainare är ju kända för att äta grisfett (salo) och svälta på världens bördigaste mark.

Pleaze.., sluta nu och tramsa. Om det vore som du säger skulle det vara att pansar-race till Kiev just nu. TV-bilder på CNN om trötta ukrainska soldater i slafsiga uniformer som bara traskar hem..
Citera
2022-06-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Så här. Vill du diskutera Iran så starta upp en sådan tråd.

Vad jag säger generellt och OnT i denna tråd är att vi ska akta oss för att dra några slutsatser vad man tycker i Ryssland - eller i Ukraina - utifrån anekdotiska berättelser. Försök att söka dig till andra källor. Och jag har precis gett dig en hyfsat bra källa när det gäller Iran om du vill fördjupa dig.

Du förstår inte hur du ska länka. Du kan inte länka till bibeln för ett citat utan du måste tala om var. Jag ska inte behöva leta. Det visar kanske bara att du något att dölja. Det gör dig inte trovärdig och jag gissar att du vill försöka övertyga oss andra trådläsare att du har rätt när det gäller konflikten i Ukraina.

Källor i sig är olika starka. Twitter annan social media från en nobody ger inget heller. Det är som att fråga en random på gatan om vad de tror om Ukraina.

Sen har du rätt att viss försiktighet bör vi ha när vi dra olika slutsatser.

Men allt detta har inget med att jag tycker det är bra att Ryssland åker på smisk i Ukraina. Det är bra för Sverige. Då Ryssland just nu är det enda militära hotet emot Sverige.
Citera
2022-06-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är man hjärntvättad av propaganda kan jag förstå din reaktion. Lancaster har levererat mängder av trovärdiga clip och även om han är proryssland så går det inte ens för en med normal IQ tro att allt är fejk. Lancaster är en av få som levererat från verkligheten i östra Ukraina (Numera Ryssland )

Vilka klipp då? För jag har bara sätt ”trovärdiga” klipp som är fejkade/staged.
Citera
2022-06-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Washington post , RT levererar mera trovärdig propaganda.
Spelar ingen roll. Det är opinionsundersökningar som visat att det är så.
Citera
2022-06-09, 13:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Vilka klipp då? För jag har bara sätt ”trovärdiga” klipp som är fejkade/staged.
Kolla igenom alla. Tror du han fått ihop alla dessa men hjälp av tvång eller skådespelare?

https://www.youtube.com/c/PatrickLancasterNewsToday/videos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in