2022-06-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Uansett, veldig interessant som verktøy hvis det brukes med vett, og kan ev lede til bevis.

Enig og sammen med evner til tenke litt «bredt», eller noe i nærheten av som, kan det gi et «overblikk» som eventuelt kan lede til bevis.
Citera
2022-06-09, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja tiden går, men detta är också en otroligt omfattande fall det här...

Det er det. Og jeg tror man lett kan gå seg vill som du har vært inne på. Da kan det noen ganger være lurt å rykke tilbake til «start».
Citera
2022-06-09, 15:13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det er det. Og jeg tror man lett kan gå seg vill som du har vært inne på. Da kan det noen ganger være lurt å rykke tilbake til «start».

men i det här fallet har jag fullt förtroende för polisens arbete, det är inte bara en sheriff som sitter och jobbar ensam, det finns flera med noggrann erfarenhet som arbetar tillsammans mot ett mål, att lösa fallet
Citera
2022-06-09, 15:17
Medlem
Citat:
Jeg har ikke svaret. Klør meg fortsatt i hue over hva som ble ønsket formidlet ved å i det hele tatt nevne disse pensjonistene. At det ikke ble skrevet bare firmanavn eller kjørt ut og fordelt av et budbilfirma.

Er nok kun en del av journalistisk historiefortelling. Gjøre historien mer "levende".
Citera
2022-06-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Er nok kun en del av journalistisk historiefortelling. Gjøre historien mer "levende".

Humrer.
Citera
2022-06-09, 15:20
Medlem
Citat:
men i det här fallet har jag fullt förtroende för polisens arbete, det är inte bara en sheriff som sitter och jobbar ensam, det finns flera med noggrann erfarenhet som arbetar tillsammans mot ett mål, att lösa fallet

Ja det er nok og har nok vært dyktige folk i sving i denne saken. Om det løser den, det gjenstår å se.
Citera
2022-06-09, 15:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja det er nok og har nok vært dyktige folk i sving i denne saken. Om det løser den, det gjenstår å se.
Jag tror att dem fixar det
Citera
2022-06-09, 15:24
Medlem
Citat:
Jag tror att dem fixar det

Jeg heier i hvertfall på dem.
Citera
2022-06-09, 15:26
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg heier i hvertfall på dem.

jag med
är för tidigt att inte göra det också så...
Citera
2022-06-09, 15:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
De to siktede har neppe utført selve bortføringen/drapet, jeg har forøvrig først og fremst pekt på pakistanere som sannsynlige bakmenn. Kan også være albanere eller th.. Er også en teoretisk mulighet for at hele saken er rigget, og at de vil finne damen, gir det 10% sannsynlighet i disse tider.. vi snakker tross alt om en sak der "journalister" gir ut bok midt under etterforskningen i samarbeid med politiet.

Det nærmeste man kommer Albania i denne saken er en mulig kobling via den avdøde hundetreneren.
Han hadde fartstid fra Kosovo og skarpe oppdrag. Men vi har fremdeles ingen holdepunkter for en slik
forbindelse. Hvordan du får til å "peke på pakistanere som sannsynlige bakmenn" tror jeg baserer
seg på dine egne fordommer, og ikke noe som fremkommer av saksopplysningene.

Forøvrig ble ikke boka skrevet "i samarbeid med politiet".
Citera
2022-06-09, 16:48
Avslutad
Jeg forstår godt at DT blir trukket frem som eksempel på modus i denne saken.
Veldig interessant å lese om hvordan han gikk frem med planleggingen.
Det er også interessant å studere språket. Det er nesten som man glemmer alvoret.

Noen sitater:

"Jeg hadde hele tiden trodd at kjelleren på Nokas var uten vinduer, men fra tannlegen fikk jeg øye på en lang rad med nydelige vinduer rett inn i kjelleren på Nokas."

"Ikke arrester meg på dette, men jeg mener jeg kunne skimte plantevekster på en vegg eller et tre på baksiden av banken gjennom vinduene foran og bak."

"Det var en ny dør inn til den kjedelige 1. etasjen inne trappoppgangen og denne så ganske solid ut."

"Det var veldig godt innsyn til alle etasjene på nokas, arkitekten måtte ha vært opptatt av et lyst og trivelig arbeidsmiljø."

"Jeg [Ja] der, tror jeg jammen det var en same som kjørte en bunke gjennom tellemaskinen."

"(...) som ikke var sr-bank men noe annet spennende, (...)"

I lenken nederst kan man lese hele dagboken:

"Det er viktig å lese beretningen i en sammenheng. DT skrev dette i midten av februar. På dette tidspunktet satt samboeren varetektsfengslet, siktet for medvirkning til ranet. Han ville få fram at hun var uskyldig, og at han skrev dette i en vanskelig situasjon mens han var på rømmen, sier Storrvik."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJVWoG/her-er-hele-toskas-dagbok
Citera
2022-06-09, 17:28
Medlem
Citat:
Jeg tror man gjør lurt i å lytte til bidragene til TH. Som jeg har skrevet før tenker jeg i likhet med politiet at det villedes, men jeg tror også det veiledes i stor grad. Galskap satt i et slags system tenker jeg rundt dette.

Hela den så kallade kidnappningen skulle väl gå ut på att lura, vilseleda och göra polisen vansinnig från vettet.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-06-09 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in