2022-06-09, 09:51
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Lidl tar amex sedan 2019…..

Aha, jag var i kontakt med deras kundtjänst i februari 2019 och fick då besked att de inte tar Amex. Kanske de har ändrat detta, men vid kassorna står ingenting att de tar Amex. Jag provar nästa gång!
Citera
2022-06-09, 10:19
Medlem
Är det någon som fattar hur skillnaderna blir att betala
utomlands i sommar:

Att köra Refunder Pay genom curve. 1% cashback på refunder. Lite oklart vad kursen egentligen är på curve på utlandsbetalningar.

Att köra på Revolut enbart
Citera
2022-06-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Aha, jag var i kontakt med deras kundtjänst i februari 2019 och fick då besked att de inte tar Amex. Kanske de har ändrat detta, men vid kassorna står ingenting att de tar Amex. Jag provar nästa gång!
Om jag minns rätt så började lidl och willys med det sommaren 19, så kör på!
Citera
2022-06-12, 09:29
Medlem
Jag vill ha ett kreditkort (cashback typ) som jag vill kunna dela inlogget i appen med en person till. Alltså, 2 person ska ha tillg. Till appen för att kolla saldo o transaktionerna.

Finns det er något kreditkort som ger den möjligheten eller så? Låt rekommendationerna flöda!
Citera
2022-06-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Är det någon som fattar hur skillnaderna blir att betala
utomlands i sommar:

Att köra Refunder Pay genom curve. 1% cashback på refunder. Lite oklart vad kursen egentligen är på curve på utlandsbetalningar.

Att köra på Revolut enbart

Curve kör Mastercards kurs
Revolut kör med Interbank
Citera
2022-06-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Curve kör Mastercards kurs
Revolut kör med Interbank

Tror du att 1% bonus på beloppet av master cards kurs blir bättre än revolut?
Citera
2022-06-16, 02:02
Medlem
tantrs avatar
Vill slå ett slag för rocker, lyckades komma upp i 7 procent för ett tag sedan, cashback efter att ha kämpat lite. Fick 250 kronor per värvning plus att jag nu enkelt maxar min cashback på 500 kronor i månaden.

Antar dock att jag måste skatta för dessa vid deklarationen? Eller hur fungerar det med cashback? För lat för att googla och nu står John blund här och är redo att slå ner mig.
Citera
2022-06-26, 11:48
Medlem
Datalores avatar
Vilket som är det bästa kreditkortet beror på vad man vill få ut av det. Jag är mer än nöjd med SEB och deras Mastercard då jag endast använder kortet för att betala månadens inköp.
Citera
2022-06-26, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datalore
Vilket som är det bästa kreditkortet beror på vad man vill få ut av det. Jag är mer än nöjd med SEB och deras Mastercard då jag endast använder kortet för att betala månadens inköp.

Det där kan vilket kreditkort som helst göra. Ett kreditkort som inte kan betala månadens inköp...vad är det liksom? Någen slags cashback eller påängsystem behövs för att vara ett bra kreditkort.

Jag tror att Refunder Pay är bäst för tillfället
Citera
2022-06-26, 18:39
Medlem
Om man skiter i cashback, och istället är ute efter "livsstil"-kreditkort. Är det AMEX som är överlägset då?
Citera
2022-06-26, 20:27
Medlem
Datalores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Det där kan vilket kreditkort som helst göra. Ett kreditkort som inte kan betala månadens inköp...vad är det liksom? Någen slags cashback eller påängsystem behövs för att vara ett bra kreditkort.

Jag tror att Refunder Pay är bäst för tillfället

Precis som jag skrev så beror det på vad man vill ha ut av det, och för mig gäller det endast att använda det för att betala månadens inköp.
Citera
2022-06-27, 17:10
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NymbleMan1
Om man skiter i cashback, och istället är ute efter "livsstil"-kreditkort. Är det AMEX som är överlägset då?

Det är ganska underlägset på det viset att det inte fungerar överallt, så du måste ändå ha ett Visa eller Mastercard som komplement för att klara vardagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in