2020-12-07, 02:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
För ungefär 1år sedan var det krav på 100k så de kan ha höjt. Samma krav gäller för alla amexs kreditproukter. Notera att dem går efter taxerad inkomst. Kommer du över 120k strecket så ansök i januari.

Vet du hur länge man måste ha tjänat pengar? Om man exempelvis började jobba nu i december, hur många månader går de bakåt och kollar på taxerad inkomst?
Citera
2020-12-07, 07:49
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vet du hur länge man måste ha tjänat pengar? Om man exempelvis började jobba nu i december, hur många månader går de bakåt och kollar på taxerad inkomst?

Förmodligen kollar de på förra årets taxerade inkomst, alltså jan-dec 2019 om man ansöker nu. Dock skulle jag tro det kan gå bra ändå vid uppvisande av inkomst (som anställningskontrakt) eller liknande, OM de skulle fråga.
Citera
2020-12-07, 07:52
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vad säger du om SAS Amex Elite när resandet kan gå som normalt?
Bätte med det än platinum?

Jag har haft både platinum och elite. Jag räknade på det någon gång och kom väl fram till att break-point låg någonstans vid 50 000 kr/mån i spend, över detta så var elite bättre att ha. Då räknade jag med att man köper flygresor för alla poängen hos SAS och jämförde med relativt prisvärda resor. Sedan är det ju en bonus att man kan köpa business class för en vettig peng med poäng.

Obs!
Ingen vet hur det kommer bli med SAS poäng känns det som. Företaget har det svårt och det är svårt att resa idag. Det kommer antagligen bli bra men jag har avslutat mitt amex nu och kör endast med MC tills situationen blivit bättre.
Citera
2020-12-07, 12:53
Medlem
Citat:
Beror på du kommer att få mer nytta med ett sas amex gentemot amexs egna kort. Mina poäng som intjänas används till att spenderas på business/first class resor, där får man mest bang for the bucks. Så om du vill tjäna poäng för att kunna ta en första klass resa till Asien rekommenderas sas korten. Däremot om du är ute efter att göra varje resa lite speciell så skulle amex korten vara bättre med lounge på varje flygning (spelar ingen roll vilket bolag du flyger med). Hotell statusen har blivit sämre hos platinum kortet nu får man inte lever 3 hos scandic och även Hilton Guld. Skulle rekommendera dig att skaffa amex och samla poäng för att sedan få en voucher vid 2021 så du kan åka 2 pers för priset av 1 vid poängbokning.
Citera
2020-12-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Obs!
Ingen vet hur det kommer bli med SAS poäng känns det som. Företaget har det svårt och det är svårt att resa idag. Det kommer antagligen bli bra men jag har avslutat mitt amex nu och kör endast med MC tills situationen blivit bättre.
Men du får ju fortfarande in eurobonus poäng? Vad spelar det då för roll om det är AMEX eller Mastercard?
Citera
2020-12-07, 13:25
Medlem
Citat:
Elite är bra om du får in och utnyttjar två vouchers varje år alternativt att de 20 000 statuspoäng du får ger dig en högre nivå i Eurobonus. Annars skulle jag köra på Premium.
Citera
2020-12-07, 13:47
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Men du får ju fortfarande in eurobonus poäng? Vad spelar det då för roll om det är AMEX eller Mastercard?

Jag menade andra mastercards än de som ger SAS-poäng.
Citera
2020-12-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag menade andra mastercards än de som ger SAS-poäng.
Ok då hänger jag med
Citera
2020-12-08, 22:42
Avslutad
Ger eurobonus-poängen man får med SAS Amex mer avkastning än Amex-poängen med Amex green generellt eller är det ganska hugget som stucket om man slår till när det är bra kampanjer för Amex-poängen?
Citera
2020-12-10, 17:42
Medlem
Enydrions avatar
Komplett kortet ändrar reglerna....

Citat:
Från och med 1. januari 2021 ändrar vi på bonusintjäningen för ditt Komplett Bank Mastercard. För transaktioner bokförda från 2021-01-01 gäller följande:

4 % på alla köp hos Komplett.se

0,5 % bonus på alla varuköp*

*gäller i butik och på internet.

Du behåller självklart dina redan intjänade bonuspoäng och fortsätter att tjäna bonus på samtliga varuköp.

Du kan fortfarande tjäna upp till 500 poäng per månad och 2000 poäng per senaste 12 månader.

Antar att Preem och komplett nu är ganska lika? finns det nåt bättre än de två?
Citera
2020-12-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Komplett kortet ändrar reglerna....

Antar att Preem och komplett nu är ganska lika? finns det nåt bättre än de två?

Nej, tror inte det. Ahja, 0,5% är i alla fall bättre än inget... :/
Citera
2020-12-10, 18:02
Medlem
25Decembers avatar
Tråkigt med komplett. Får väl hålla lite utkik och se om något annat är bättre nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in